- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
- /
- Jak sobie radzić w kontakcie z trudnym pacjentem? Zagadnienia prawne.
Jak sobie radzić w kontakcie z trudnym pacjentem? Zagadnienia prawne.
Wybierz edycję
08:30 - 11:00
Monika Kwiatkowska
Robert Grzegrzółka
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Każdy pracownik ochrony zdrowia zetknął się lub zetknie z przypadkami agresji, a także z innymi nieakceptowalnymi zachowaniami ze strony pacjenta lub towarzyszących mu osób.
Jak prawidłowo reagować i jak się bronić? Jakie zachowania są karalne? Jaka ochrona służy lekarzowi i innym pracownikom służby zdrowia? Jakie standardy postępowania należy wypracować w placówce ochrony zdrowia?
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w naszym szkoleniu:
- Nauczysz się efektywnych technik komunikacji i postępowania w sytuacjach konfliktowych.
- Poznasz konsekwencje prawne dla agresywnych pacjentów i osób im towarzyszących.
- Dowiesz się o procedurach, które można wprowadzić w placówkach medycznych w celu zwiększenia bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów.
- Poznasz prawa i obowiązki przysługujące pracownikom medycznym w kontekście nagrywania ich przez pacjentów bez zgody.
- Dowiesz się, jakie kroki prawne możesz podjąć w przypadku fałszywych lub krzywdzących opinii w internecie.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:
- lekarzy i lekarzy dentystów, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych i innych osób wykonujących zawody medyczne;
- pracowników niemedycznych uczestniczących w obsłudze pacjenta (np. rejestratorki, salowe);
- kadry zarządzającej placówkami ochrony zdrowia.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Komunikacja interpersonalna w rejestracji oraz podczas udzielania świadczeń zdrowotnych. Prawa pacjenta i prawa lekarza.
- Pacjent trudny – agresywny, roszczeniowy, z pretensjami. Jak sobie radzić w kontaktach z pacjentami zachowującymi się w sposób nietypowy?
- Kto może towarzyszyć pacjentowi podczas wizyty?
- Czy pacjent lub osoba towarzysząca może nagrywać lekarza podczas wizyty, czy też innego pracownika podmiotu leczniczego np. rejestratorkę podczas pobytu w podmiocie leczniczym?
- Czy nagranie z wizyty może stanowić dowód w sprawie sądowej?
- Odpowiedzialność prawna agresywnego pacjenta i osób mu towarzyszących.
- Nietrzeźwy pacjent w przychodni i na SOR.
- Jak reagować, gdy mamy do czynienia z agresją (zarówno ze strony pacjenta jak i osób mu towarzyszących), z groźbami i zniesławieniem?
- Jakie standardy postępowania należy wypracować w podmiocie wykonującym działalność leczniczą, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia trudnych sytuacji z udziałem pacjenta/członków jego rodziny.
- Kiedy lekarzowi i innym pracownikom wykonującym zawody medyczne przysługuje ochrona jaka przynależy funkcjonariuszowi publicznemu i co z tego uprawnienia wynika?
- Fałszywa, krzywdząca opinia o lekarzu i innym pracowniku podmiotu leczniczego, hejt w Internecie. Jakie środki prawne można zastosować?
Możliwości dofinansowania
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener

Monika Kwiatkowska
Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in. w ramach świadczenia pomocy prawnej w administracji publicznej.
Prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.
.jpg)
Robert Grzegrzółka
Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Ekspert posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie m.in. prawa karnego, prawa administracyjnego, szeroko rozumianego prawa ochrony środowiska. Świadczył pomoc prawną dla podmiotów publicznych. Współpracuje z Wydawnictwem Wolters Kluwer Sp. z o.o. w zakresie prawa ochrony środowiska oraz ochrony danych osobowych. Przeprowadził liczne szkolenia dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą, przedstawicieli zawodów medycznych i kadry zarządzającej m.in. dotyczącego postępowania z trudnym pacjentem, a także prowadzi kancelarię radcy prawnego.