Kodeks Postępowania Administracyjnego w Ośrodkach Pomocy Społecznej
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Dane szkolenia
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Kamil Miśtal
Podejmowanie decyzji administracyjnych w pomocy społecznej to odpowiedzialne zadanie, które wymaga precyzji, znajomości przepisów oraz umiejętności ich prawidłowego stosowania. Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują wiedzę z zakresu Kodeksu postępowania administracyjnego i ustawy o pomocy społecznej, poznają najczęstsze błędy w decyzjach oraz sposoby ich korygowania. Omówimy również zmiany prawne, w tym obowiązki wynikające z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Dzięki praktycznym przykładom i analizie orzecznictwa szkolenie pozwoli na sprawniejsze i bardziej efektywne prowadzenie postępowań.
Dlaczego warto?
Prawidłowe wydawanie decyzji administracyjnych to kluczowy element sprawnego funkcjonowania ośrodków pomocy społecznej. Uczestnicząc w naszym szkoleniu:
- Poznasz aktualne przepisy i orzecznictwo dotyczące decyzji administracyjnych w pomocy społecznej.
- Nauczysz się unikać najczęstszych błędów oraz skutecznie je prostować, gdy już wystąpią.
- Zdobędziesz wiedzę o doręczeniach elektronicznych i ich wpływie na prowadzenie postępowań.
- Przećwiczysz, jak konstruować uzasadnienia decyzji oraz skutecznie komunikować się z beneficjentami.
Zainwestuj w wiedzę i podejmuj decyzje administracyjne bez błędów!
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Pracowników ośrodków pomocy społecznej,
- Osób odpowiedzialnych za wydawanie decyzji administracyjnych w jednostkach samorządowych,
- Kierowników i specjalistów ds. postępowań administracyjnych,
- Wszystkich, którzy chcą usystematyzować i zaktualizować swoją wiedzę w zakresie KPA.
Program szkolenia:
- Zasady postępowania administracyjnego jako normy prawne
- Ostateczność, prawomocność i wykonalność decyzji administracyjnej
- Wszczęcie postępowania
- Data wpływu podania czy data uzupełnienia wniosku w przypadku braków formalnych.
- Zawiadomienie o wszczęciu postępowania, przekazanie wniosku wg właściwości.
- Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania – przesłanki.
- Wezwanie do usunięcia braków pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpoznania
- forma zakończenia sprawy w przypadku braku reakcji strony, procedura postępowania w przypadku uzupełnienia braków po terminie wyznaczonym wezwaniem (analiza orzecznictwa).
- Wniosek złożony mailem a pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
- Terminy w postępowaniu administracyjnym
- Sposoby obliczania terminów w dniach, tygodniach, miesiącach i latach.
- Koniec terminu a sobota, niedziela i święto. " Podwójne awizo".
- Zawiadomienie o niezałatwienie sprawy w terminie
- Przedłużenie terminu,
- Niezbędne elementy zawiadomienia,
- Wskazanie nowego terminu.
- Elementy decyzji administracyjnej- język uzasadnienia- ostateczność decyzji wydanej w pierwszej instancji, od której uzasadnienia organ odstąpił z powodu uwzględnienia w całości żądania strony (nowelizacja art.127) - nowe pouczenie (wzór)
- Błędy w decyzjach i ich prostowanie- jakie błędy można uznać za "oczywistą omyłkę pisarską", a jakie nie. (przykłady)
- Potwierdzanie za zgodność z oryginałem, w tym na potrzeby prowadzonych postępowań- upoważnianie pracowników prowadzących postępowanie do tych czynności.,
opłaty skarbowe. - Zawiadomienie strony o możliwości wypowiedzenia się co do zebranych dowodów- elementy zawiadomienia, klauzula zawiadomienia o możliwości wydania decyzji niezgodnej
z żądaniem strony- praktyczna realizacja art.10. - E-doręczenia
- publiczna usługa doręczenia elektronicznego ( PURDE) - publiczna usługa hybrydowa ( PUH)
- zmiany w KPA wprowadzane ustawą o doręczeniach elektronicznych- KPA a prawo pocztowe- nowe obowiązki podmiotów publicznych w związku z wejściem w życie ustawy o
doręczeniach elektronicznych (terminy obowiązywania) - Komunikat Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r. w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym
- Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i jego skutki termin na złożenie oświadczenia, skuteczność odwołania oświadczenia
- Wyłączenie pracownika- czy pracownik może brać udział w postępowaniu, w którym jedną ze stron jest szwagier, teściowa, bratanek. Jak liczy się stopnie pokrewieństwa i
powinowactwa.
Szkolenie to gwarancja praktycznej i aktualnej wiedzy niezbędnej do prawidłowego wydawania decyzji administracyjnych w pomocy społecznej. Zajęcia oparte są na konkretnych przykładach i analizie rzeczywistych przypadków, co ułatwia wdrażanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy.
Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły oferty!
Zamawiając szkolenie zamknięte, masz gwarancję dostosowania programu szkolenia do potrzeb Twojej placówki.
Zadzwoń i wspólnie ustalmy jakie zagadnienia chciałby omówić Twój zespół!
Co otrzymasz?
Dostosowanie terminu
Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.
Specjalistyczne wsparcie
Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.
Personalizacja programu
Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.
Certyfikacja ukończenia
Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.
Dostęp do materiałów szkoleniowych
Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.
Gwarancja satysfakcji
Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.
Trener
.jpg)
Kamil Miśtal
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UŁ. Aktualnie wykładowca akademicki, trener, dyrektor ds. ochrony danych w kancelarii prawnej, inspektor ochrony danych w spółkach grupy kapitałowej w branży ochrony zdrowia. Specjalizuje się w postępowaniu administracyjnym, sądowym postępowaniu egzekucyjnym i prawie ochrony danych osobowych, a także w prawie pomocy społecznej i prawie pracy. Autor licznych publikacji naukowych i opinii prawnych. Wieloletni konsultant i trener firm doradczych. Ceniony dydaktyk i praktyk. Zajmuje się szkoleniami pracowników organów administracji publicznej na szczeblu centralnym i terenowym oraz prawników praktyków, a także pracowników przedsiębiorstw i spółek. Specjalista w zakresie obsługi prawnej przedsiębiorców oraz wdrażania standardów ochrony danych osobowych w organizacjach polskich i zagranicznych. Za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne wielokrotnie nagradzany licznymi stypendiami doktorskimi i motywacyjnymi, w tym Nagrodą Rektora UŁ.