Monitorowanie zdarzeń niepożądanych- Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Dane szkolenia
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Monika Kwiatkowska
Szkolenie dotyczące monitorowania zdarzeń niepożądanych jest kompleksowym przygotowaniem dla podmiotów leczniczych do wprowadzenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem, zgodnie z nowymi wymaganiami ustawowymi.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- zdobędą wiedzę o obowiązkach związanych z identyfikacją i raportowaniem zdarzeń niepożądanych,
- poznają sposoby ochrony personelu przed działaniami represyjnymi,
- zapoznają się z procesem analizy przyczyn źródłowych zdarzeń niepożądanych,
- dowiedzą się, jakie zmiany organizacyjne są konieczne do spełnienia nowych obowiązków.
Szkolenie prowadzone przez doświadczoną specjalistkę, oferuje nie tylko teoretyczne podstawy, ale także praktyczne porady, jak przygotować podmiot leczniczy do uzyskania akredytacji i autoryzacji. Forma zamknięta szkolenia to świetna okazja do zdobycia aktualnej wiedzy i umiejętności, które są niezbędne do zapewnienia najwyższej jakości i bezpieczeństwa opieki zdrowotnej, uwzględniając konkretne zagadnienia, z którymi boryka się Państwa placówka. Program dopasowany do Państwa potrzeb i możliwość konsultacji z ekspertką gwarantują szereg korzyści, które bezpośrednio wpływają na efektywność i skuteczność przeprowadzanych działań oraz podnoszą kompetencje uczestników.
Program szkolenia:
- Elementy systemu jakości w podmiocie wykonującym działalność leczniczą
- Czym są zdarzenia niepożądane? Definicja, przykłady
- Kategorie zdarzeń niepożądanych wyodrębnione w projekcie ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
- Co oznacza monitowanie zdarzeń niepożądanych?
- Które podmioty będą zobowiązanie do raportowania zdarzeń niepożądanych?
- Dwupoziomowy system monitorowania zdarzeń niepożądanych
- Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem- jak powinien wyglądać prawidłowo funkcjonujący system w danym podmiocie?
- Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem a normy ISO oraz inne systemy i procesy zarządzania jakością w ochronie zdrowia
- Obowiązki podmiotu wykonującego działalność leczniczą w zakresie wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem
- Podział obowiązków w podmiocie wykonującym działalność leczniczą w związku z obsługą zdarzeń niepożądanych
- Zadania kierownika podmiotu wykonującego działalność leczniczą
- Ochrona osoby zgłaszającej zdarzenie niepożądane. Działania represyjne.
- Nadzwyczajne złagodzenie kary zamiast klauzuli no-fault
- Kwalifikacja zdarzeń niepożądanych na podstawie oceny stopnia ciężkości oraz prawdopodobieństwa wystąpienia danego zdarzenia
- Co oznacza analiza przyczyn źródłowych zdarzeń niepożądanych?
- Zespoły ds. analizy przyczyn źródłowych
- 8 etapów analizy przyczyn źródłowych zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie wytycznych do prowadzenia analiz przyczyn źródłowych
- Badanie opinii i doświadczeń pacjentów
- Raport jakości
- Rejestr Zdarzeń Niepożądanych
- Jak przygotować podmiot leczniczy do nowych obowiązków?
Co otrzymasz?
Dostosowanie terminu
Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.
Specjalistyczne wsparcie
Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.
Personalizacja programu
Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.
Certyfikacja ukończenia
Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.
Dostęp do materiałów szkoleniowych
Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.
Gwarancja satysfakcji
Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.
Trener
Monika Kwiatkowska
Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in. w ramach świadczenia pomocy prawnej w administracji publicznej.
Prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.