Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia. Sprawdź nowe terminy!

NOWOŚĆ. Od teraz prowadzimy kursy w formule 3-dniowej, 4-dniowej, weekendowej oraz stacjonarnej!

Monitorowanie zdarzeń niepożądanych- Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta

Szkolenie na zamówienie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.8)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Dane szkolenia

Data
Ustalany indywidualnie
Godzina

Ustalany indywidualnie

Miasto

Ustalany indywidualnie

Cena

Ustalany indywidualnie

Trener

Monika Kwiatkowska

Szkolenie dotyczące monitorowania zdarzeń niepożądanych jest kompleksowym przygotowaniem dla podmiotów leczniczych do wprowadzenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem, zgodnie z nowymi wymaganiami ustawowymi
Podczas szkolenia uczestnicy:

  • zdobędą wiedzę o obowiązkach związanych z identyfikacją i raportowaniem zdarzeń niepożądanych,
  • poznają sposoby ochrony personelu przed działaniami represyjnymi,
  • zapoznają się z procesem analizy przyczyn źródłowych zdarzeń niepożądanych,
  • dowiedzą się, jakie zmiany organizacyjne są konieczne do spełnienia nowych obowiązków

Szkolenie prowadzone przez doświadczoną specjalistkę, oferuje nie tylko teoretyczne podstawy, ale także praktyczne porady, jak przygotować podmiot leczniczy do uzyskania akredytacji i autoryzacji. Forma zamknięta szkolenia to świetna okazja do zdobycia aktualnej wiedzy i umiejętności, które są niezbędne do zapewnienia najwyższej jakości i bezpieczeństwa opieki zdrowotnej, uwzględniając konkretne zagadnienia, z którymi boryka się Państwa placówka. Program dopasowany do Państwa potrzeb i możliwość konsultacji z ekspertką gwarantują szereg korzyści, które bezpośrednio wpływają na efektywność i skuteczność przeprowadzanych działań oraz podnoszą kompetencje uczestników.

Program szkolenia:

  1. Elementy systemu jakości w podmiocie wykonującym działalność leczniczą
  2. Czym są zdarzenia niepożądane? Definicja, przykłady
  3. Kategorie zdarzeń niepożądanych wyodrębnione w projekcie ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
  4. Co oznacza monitowanie zdarzeń niepożądanych?
  5. Które podmioty będą zobowiązanie do raportowania zdarzeń niepożądanych?
  6. Dwupoziomowy system monitorowania zdarzeń niepożądanych
  7. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem- jak powinien wyglądać prawidłowo funkcjonujący system w danym podmiocie?
  8. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem a normy ISO oraz inne systemy i procesy zarządzania jakością w ochronie zdrowia
  9. Obowiązki podmiotu wykonującego działalność leczniczą w zakresie wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem
  10. Podział obowiązków w podmiocie wykonującym działalność leczniczą w związku z obsługą zdarzeń niepożądanych
  11. Zadania kierownika podmiotu wykonującego działalność leczniczą
  12. Ochrona osoby zgłaszającej zdarzenie niepożądane. Działania represyjne.
  13. Nadzwyczajne złagodzenie kary zamiast klauzuli no-fault
  14. Kwalifikacja zdarzeń niepożądanych na podstawie oceny stopnia ciężkości oraz prawdopodobieństwa wystąpienia danego zdarzenia
  15. Co oznacza analiza przyczyn źródłowych zdarzeń niepożądanych?
  16. Zespoły ds. analizy przyczyn źródłowych
  17. 8 etapów analizy przyczyn źródłowych zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie wytycznych do prowadzenia analiz przyczyn źródłowych
  18. Badanie opinii i doświadczeń pacjentów
  19. Raport jakości
  20. Rejestr Zdarzeń Niepożądanych
  21. Jak przygotować podmiot leczniczy do nowych obowiązków?

Co otrzymasz?

Dostosowanie terminu

Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.

Specjalistyczne wsparcie

Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.

Personalizacja programu

Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.

Certyfikacja ukończenia

Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.

Dostęp do materiałów szkoleniowych

Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.

Gwarancja satysfakcji

Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.

Trener

Monika Kwiatkowska

Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych  i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.