KURS PŁAC: zasady naliczania wynagrodzeń z uwzględnieniem najnowszych zmian.

Sprawdź szczegóły!

Przemoc rówieśnicza w środowisku szkolnym

Szkolenie na zamówienie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Dane szkolenia

Data
Ustalany indywidualnie
Godzina

Ustalany indywidualnie

Miasto

Ustalany indywidualnie

Cena

Ustalany indywidualnie

Przemoc rówieśnicza objawia się agresywnymi zachowaniami między osobami w podobnym wieku i jest powszechnym problemem w środowiskach szkolnych. Ta forma przemocy może przybierać różne oblicza, od ataków fizycznych i werbalnych, przez izolację społeczną, aż po cyberprzemoc. Rozpoznanie jej przyczyn, mechanizmów i skuteczne przeciwdziałanie jest kluczowe dla zapewnienia bezpiecznego i zdrowego środowiska dla rozwoju dzieci i młodzieży. Szkolenie, które proponujemy, dostarcza nauczycielom zarówno teoretycznej wiedzy, jak i praktycznych umiejętności niezbędnych do walki z przemocą rówieśniczą oraz wspiera ich w kreowaniu solidarnej i bezpiecznej społeczności szkolnej.

Szkolenie ma na celu wyposażenie pedagogów w efektywne metody identyfikacji, reagowania i zapobiegania zachowaniom agresywnym wśród uczniów.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicy szkolenia:

  • Zrozumieją, skąd bierze się agresja wśród dzieci i młodzieży oraz jakie procesy leżą u jej podstaw.
  • Nauczą się, jak efektywnie tworzyć wspierający i zintegrowany zespół klasowy, który jest odporny na agresywne zachowania.
  • Opanują techniki interwencyjne: szkolenie dostarczy konkretnych narzędzi, które nauczyciele mogą wykorzystać do reagowania na agresję, w tym techniki mediacji i rozmów z uczniami.
  • Otrzymają wskazówki i narzędzia niezbędne do efektywnego planowania i przeprowadzania interwencji w przypadkach przemocy.
  • Nauczą się identyfikacji różnych ról, jakie uczniowie mogą przyjmować w sytuacji przemocowej – od ofiar, przez sprawców, aż po świadków.

Adresaci szkolenia: 

Szkolenie jest przeznaczone głównie dla nauczycieli, wychowawców klas, pedagogów, psychologów szkolnych, dyrektorów i innych pracowników oświaty, którzy bezpośrednio współpracują z dziećmi i młodzieżą.

Program szkolenia:

  1. Pozytywna profilaktyka – kreowanie zespołu klasowego
    • Geneza przemocy w klasie
    • Liderowanie przez wychowawcę
    • Metody pozytywnej profilaktyki
  2. Agresja równorzędna – strategie interwencyjne
    • Definicje, typy, przyczyny i mechanizmy agresji
    • Metody zwracania uwagi na agresję
    • Techniki rozmowy z dzieckiem
    • Procesy mediacji
    • Programy profilaktyczne
  3. Przemoc i dręczenie – aktywacja systemu alarmowego
    • Definicje przemocy i dręczenia
    • Rola ofiary
    • Rola głównego agresora i jego asystentów
    • Rola obserwatorów
    • Dlaczego przemoc jest nieakceptowalna
  4. Planowanie działań interwencyjnych w przypadku przemocy
    • Diagnoza problemu przemocy w klasie
    • Analiza informacji i kreowanie strategii interwencyjnej
    • Powszechne błędy wychowawców na etapie wstępnych interwencji
    • System interwencji szkolnych
    • Humanistyczne i klasyczne podejście do interwencji
    • Metoda Wspólnej Sprawy
    • Praca z ofiarami, sprawcami i klasą

Co otrzymasz?

Dostosowanie terminu

Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.

Specjalistyczne wsparcie

Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.

Personalizacja programu

Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.

Certyfikacja ukończenia

Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.

Dostęp do materiałów szkoleniowych

Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.

Gwarancja satysfakcji

Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.

Trener

Absolwentka Wydziału Psychologii o specjalności Psychoterapia i terapia seksualna w AEH w Warszawie; Wydziału Pedagogiki o spec. Praca socjalna w Łodzi, specjalista seksuologii klinicznej i psychodietetyki SWPS, wykładowca akademicki na Uniwersytecie WSB Merito w Łodzi. 
Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń osobowości i seksualnych. Wieloletnia trenerka specjalistów pracujących w obszarze pomocy społecznej, oświaty, administracji publicznej i samorządowej, służb, ochrony zdrowia, innych, m.in. z tematyki profilaktyki uzależnień, przemocy domowej i rówieśniczej, standardów ochrony małoletnich, interwencji kryzysowej, współpracy międzypokoleniowej.

Doświadczenie zdobywała współpracując z AŚ, OPS, poradnią psychologiczną, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, hospicjami, schroniskami dla osób w kryzysie bezdomności, zakładem aktywności zawodowej dla osób z niepełnosprawnościami, będąc kuratorem sądowym, oraz pełniąc stanowiska kierownicze w schronisku dla osób w kryzysie bezdomności, oraz ośrodku integracji społecznej.