Przemoc rówieśnicza w środowisku szkolnym
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Dane szkolenia
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Przemoc rówieśnicza objawia się agresywnymi zachowaniami między osobami w podobnym wieku i jest powszechnym problemem w środowiskach szkolnych. Ta forma przemocy może przybierać różne oblicza, od ataków fizycznych i werbalnych, przez izolację społeczną, aż po cyberprzemoc. Rozpoznanie jej przyczyn, mechanizmów i skuteczne przeciwdziałanie jest kluczowe dla zapewnienia bezpiecznego i zdrowego środowiska dla rozwoju dzieci i młodzieży. Szkolenie, które proponujemy, dostarcza nauczycielom zarówno teoretycznej wiedzy, jak i praktycznych umiejętności niezbędnych do walki z przemocą rówieśniczą oraz wspiera ich w kreowaniu solidarnej i bezpiecznej społeczności szkolnej.
Szkolenie ma na celu wyposażenie pedagogów w efektywne metody identyfikacji, reagowania i zapobiegania zachowaniom agresywnym wśród uczniów.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia:
- Zrozumieją, skąd bierze się agresja wśród dzieci i młodzieży oraz jakie procesy leżą u jej podstaw.
- Nauczą się, jak efektywnie tworzyć wspierający i zintegrowany zespół klasowy, który jest odporny na agresywne zachowania.
- Opanują techniki interwencyjne: szkolenie dostarczy konkretnych narzędzi, które nauczyciele mogą wykorzystać do reagowania na agresję, w tym techniki mediacji i rozmów z uczniami.
- Otrzymają wskazówki i narzędzia niezbędne do efektywnego planowania i przeprowadzania interwencji w przypadkach przemocy.
- Nauczą się identyfikacji różnych ról, jakie uczniowie mogą przyjmować w sytuacji przemocowej – od ofiar, przez sprawców, aż po świadków.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone głównie dla nauczycieli, wychowawców klas, pedagogów, psychologów szkolnych, dyrektorów i innych pracowników oświaty, którzy bezpośrednio współpracują z dziećmi i młodzieżą.
Program szkolenia:
- Pozytywna profilaktyka – kreowanie zespołu klasowego
- Geneza przemocy w klasie
- Liderowanie przez wychowawcę
- Metody pozytywnej profilaktyki
- Agresja równorzędna – strategie interwencyjne
- Definicje, typy, przyczyny i mechanizmy agresji
- Metody zwracania uwagi na agresję
- Techniki rozmowy z dzieckiem
- Procesy mediacji
- Programy profilaktyczne
- Przemoc i dręczenie – aktywacja systemu alarmowego
- Definicje przemocy i dręczenia
- Rola ofiary
- Rola głównego agresora i jego asystentów
- Rola obserwatorów
- Dlaczego przemoc jest nieakceptowalna
- Planowanie działań interwencyjnych w przypadku przemocy
- Diagnoza problemu przemocy w klasie
- Analiza informacji i kreowanie strategii interwencyjnej
- Powszechne błędy wychowawców na etapie wstępnych interwencji
- System interwencji szkolnych
- Humanistyczne i klasyczne podejście do interwencji
- Metoda Wspólnej Sprawy
- Praca z ofiarami, sprawcami i klasą
Co otrzymasz?
Dostosowanie terminu
Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.
Specjalistyczne wsparcie
Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.
Personalizacja programu
Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.
Certyfikacja ukończenia
Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.
Dostęp do materiałów szkoleniowych
Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.
Gwarancja satysfakcji
Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.
Trener
Absolwentka Wydziału Psychologii o specjalności Psychoterapia i terapia seksualna w AEH w Warszawie; Wydziału Pedagogiki o spec. Praca socjalna w Łodzi, specjalista seksuologii klinicznej i psychodietetyki SWPS, wykładowca akademicki na Uniwersytecie WSB Merito w Łodzi.
Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń osobowości i seksualnych. Wieloletnia trenerka specjalistów pracujących w obszarze pomocy społecznej, oświaty, administracji publicznej i samorządowej, służb, ochrony zdrowia, innych, m.in. z tematyki profilaktyki uzależnień, przemocy domowej i rówieśniczej, standardów ochrony małoletnich, interwencji kryzysowej, współpracy międzypokoleniowej.
Doświadczenie zdobywała współpracując z AŚ, OPS, poradnią psychologiczną, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, hospicjami, schroniskami dla osób w kryzysie bezdomności, zakładem aktywności zawodowej dla osób z niepełnosprawnościami, będąc kuratorem sądowym, oraz pełniąc stanowiska kierownicze w schronisku dla osób w kryzysie bezdomności, oraz ośrodku integracji społecznej.