Zostań specjalistą ds. postępowania administracyjnego!

Sprawdź kurs, który dla Ciebie przygotowaliśmy 👩‍💻

Jak mówić „tak” i „nie” bez poczucia winy? Sztuka asertywnej komunikacji

Szkolenie na zamówienie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Dane szkolenia

Data
Ustalany indywidualnie
Godzina

Ustalany indywidualnie

Miasto

Ustalany indywidualnie

Cena

Ustalany indywidualnie

Trener

Barbara Smoczyńska

Asertywność to umiejętność komunikowania się w sposób otwarty, szczery i szanujący zarówno własne prawa, jak i granice innych. To sztuka wyrażania swoich opinii, potrzeb i oczekiwań bez poczucia winy czy agresji. Nasze szkolenie pozwoli Ci rozwinąć pewność siebie w kontaktach z innymi oraz skutecznie bronić własnych granic w życiu zawodowym i prywatnym.

Dlaczego warto?

Podczas szkolenia zgłębisz tajniki filozofii asertywności, poznasz jej fundamenty i nauczysz się, jak w praktyce stosować asertywne zachowania. Dzięki aktywnym metodom nauki:

  • Odkryjesz różnice między postawami asertywnymi a uległymi lub agresywnymi,
  • Zwiększysz swoją motywację do obrony własnych praw, szczególnie w sytuacjach konfliktowych,
  • Poprawisz umiejętności radzenia sobie z krytyką i odmową,
  • Nauczysz się wyrażać swoje opinie i uczucia z szacunkiem dla siebie i innych.

Do kogo skierowane jest to szkolenie?

Nasze szkolenie jest skierowane do wszystkich, którzy chcą:

  • Rozwinąć umiejętność uprzejmego, ale stanowczego komunikowania się,
  • Poprawić jakość swoich relacji zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym,
  • Stać się bardziej pewnymi siebie w wyrażaniu swoich potrzeb i oczekiwań.

Program szkolenia:

  1. Podstawy asertywności
    • Czym jest, a czym nie jest asertywność?
    • Różnice między zachowaniami uległymi, agresywnymi, bierno-agresywnymi i manipulacyjnymi.
    • Kluczowe filary asertywnej postawy – godność, autonomia, prawa osobiste.
  2. Obrona własnych praw
    • Jak skutecznie wyznaczać swoje granice?
    • Budowanie siły w relacjach poprzez korzystanie z własnych praw.
    • Sztuka mówienia „nie” – techniki asertywnej odmowy.
  3. Radzenie sobie z krytyką i oceną
    • Jak zamieniać oceny na opinie?
    • Techniki reagowania na krytykę – słuszną i niesłuszną.
    • Różne rodzaje krytyki i sposoby radzenia sobie z nimi.
  4. Wyrażanie uczuć i emocji
    • Jak skutecznie chwalić i przyjmować komplementy?
    • Rola emocji w budowaniu pozytywnej atmosfery w pracy.
    • Procedura pięciostopniowego wyrażania gniewu i złości.
  5. Asertywność w interakcjach zawodowych
    • Konstruktywna krytyka i technika FUKO.
    • Pielęgnowanie asertywności poprzez informację zwrotną.
    • Zasady skutecznej i szanującej konfrontacji.
  6. Asertywność w trudnych sytuacjach
    • Obrona przed manipulacją i presją otoczenia.
    • Jak jasno i bezpośrednio formułować prośby i oczekiwania?
    • Skuteczne wydawanie poleceń bez konfliktów.

Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły!

Nie przegap szansy na rozwój osobisty i zawodowy. Popraw jakość swoich interakcji, stając się bardziej asertywnym i pewnym siebie w komunikacji. Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy ofertę i zaproponujemy dogodną dla Ciebie formę i termin szkolenia! 

Co otrzymasz?

Dostosowanie terminu

Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.

Specjalistyczne wsparcie

Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.

Personalizacja programu

Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.

Certyfikacja ukończenia

Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.

Dostęp do materiałów szkoleniowych

Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.

Gwarancja satysfakcji

Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.

Trener

Barbara Smoczyńska

Certyfikowana trenerka umiejętności psychospołecznych (w styczniu 2002 przyznana rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego nr I/34), absolwentka Szkoły Trenerów Intra, dr nauk humanistycznych w dziedzinie filozofii, wieloletnia nauczycielka akademicka w Zakładzie Etyki i Estetyki w Instytucie Filozofii i w Instytucie Psychologii UMCS w Lublinie. W latach 2013- 2016 trenerka wewnętrzna i coach UMCS. Absolwentka studiów podyplomowych „Master Coaching – zaawansowane narzędzia coachingowe” w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej (2016/2017). Specjalistka w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych, terapeutka programu psychoonkologicznego Simontona, trenerka Racjonalnej Terapii Zachowań, ewaluatorka pracy innych trenerów. Od 28 lat szkoli różne grupy zawodowe w zakresie komunikacji, asertywności, umiejętności menedżerskich i przywódczych, autoprezentacji i wystąpień publicznych, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, budowania zespołu, zarządzaniu sobą w czasie, profilaktyki wypalenia zawodowego, Analizy Transakcyjnej, inteligencji emocjonalnej, umiejętności trenerskich, różnic generacyjnych, zarządzania różnorodnością, etykiety w biznesie, przeciwdziałania dyskryminacji i rozwoju osobistego.