Autoryzacja podmiotów wykonujących działalność leczniczą- ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Dane szkolenia
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Monika Kwiatkowska
Szkolenie z autoryzacji podmiotów leczniczych skierowane jest do kadry kierowniczej i przedstawicieli podmiotów leczniczych udzielających świadczeń finansowanych ze środków publicznych, w tym szpitali i podstawowej opieki zdrowotnej.
Uczestnicy dowiedzą się:
- co to jest autoryzacja,
- dlaczego jest ona niezbędna,
- które podmioty muszą ją uzyskać.
Szczegółowo omówione zostaną warunki konieczne do spełnienia w procesie ubiegania się o autoryzację oraz znaczenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością. Program zawiera wyjaśnienie procedury składania wniosku o autoryzację, harmonogramu oraz procesu rozpatrywania wniosku, a także przybliży kroki niezbędne do przygotowania się do wizyty autoryzacyjnej. Dodatkowo, uczestnicy poznają potencjalne uchybienia mogące uniemożliwić wydanie autoryzacji oraz sposoby ich naprawy, a także dowiedzą się, jak odpowiednio przygotować podmiot do spełnienia wymogów autoryzacyjnych.
Szkolenie z autoryzacji w formie zamkniętej gwarantuje dostosowanie programu szkolenia do potrzeb Państwa placówki oraz poruszenie wszelkich kwestii związanych z autoryzacją, które wzbudzają Państwa wątpliwości.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie
- Co to jest autoryzacja i dlaczego trzeba ją uzyskać?
- Podmioty zobowiązanie do uzyskania autoryzacji
- Warunki, jakie musi spełnić podmiot ubiegający się o wydanie autoryzacji
- Wewnętrzny system zarządzania jakością
- Kto wydaje autoryzację?
- Niezbędne elementy wniosku o wydanie autoryzacji
- Harmonogram składania wniosków o autoryzację
- Proces rozpatrywania wniosku o autoryzację
- Co to jest wizyta autoryzacyjna i jak przebiega? Jak przygotować do niej podmiot wykonujący działalność leczniczą?
- Jakie uprawnienia mają pracownicy NFZ w trakcie wizyty autoryzacyjnej?
- Protokół z wizyty autoryzacyjnej
- Uchybienia uniemożliwiające wydanie autoryzacji, jak je usunąć?
- Kiedy Prezes NFZ odmawia wydania autoryzacji? Kiedy można złożyć kolejny wniosek o wydanie autoryzacji?
- Czy jest możliwa zmiana autoryzacji?
- Jak przygotować podmiot leczniczy do procesu poprzedzającego uzyskanie autoryzacji?
Co otrzymasz?
Dostosowanie terminu
Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.
Specjalistyczne wsparcie
Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.
Personalizacja programu
Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.
Certyfikacja ukończenia
Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.
Dostęp do materiałów szkoleniowych
Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.
Gwarancja satysfakcji
Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.
Trener
Monika Kwiatkowska
Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in. w ramach świadczenia pomocy prawnej w administracji publicznej.
Prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.