Kursy kancelaryjno-archiwalne I i II stopnia! Nowe terminy na 2025 rok!

3-dniowe i 4-dniowe, również w formule weekendowej!

Wdrożenie i praktyczne aspekty korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w Biurach Rachunkowych

Szkolenie na zamówienie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Dane szkolenia

Data
Ustalany indywidualnie
Godzina

Ustalany indywidualnie

Miasto

Ustalany indywidualnie

Cena

Ustalany indywidualnie

Trener

Barbara Dąbrowska

Przejście na cyfryzację jest widoczne na całym świecie, a Polska nie jest wyjątkiem. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oznacza krok w kierunku modernizacji praktyk księgowych, zwiększenia przejrzystości i uproszczenia zgodności z przepisami VAT. Nasze kompleksowe szkolenie ma na celu wyposażenie biur rachunkowych w niezbędną wiedzę i narzędzia do skutecznego wdrożenia KSeF, podkreślając praktyczne aspekty, korzyści i zgodność z przepisami.

Uczestnictwo w szkoleniu KSeF przynosi biurom rachunkowym szereg korzyści:

  • Pozyskanie wiedzy na temat praktycznych zasad wdrożenia systemu KSeF za pomocą oprogramowania, włącznie z instrukcjami dla klientów tych biur,
  • Zrozumienie zasad korzystania z systemu KSeF,
  • Ustalenie, kiedy dokładnie należy wystawić i kiedy można spodziewać się otrzymania ustrukturyzowanej faktury w ramach KSeF,
  • Zapoznanie się z zasadami dotyczącymi korygowania ustrukturyzowanych faktur,
  • Znalezienie odpowiedzi na pytanie, które faktury przestaną być w użyciu po 1 lipca 2024 roku,
  • Analiza wpływu systemu KSeF na kwestie związane z VAT-em i Jednolitym Plikiem Kontrolnym (JPK).

Program szkolenia:

  1. Nowe regulacje – podstawa prawna funkcjonowania faktur ustrukturyzowanych KSeF,
  2. Podmioty zobowiązane do przejścia na KSeF,
  3. Zasady funkcjonowania KSeF — praktyczne zasady wdrożenia przy użyciu programu informatycznego, instrukcja dla klientów Biur Rachunkowych,
  4. Mechanizm wystawiana faktur KSeF,
  5. Odbieranie faktur KSeF
  6. Transakcje międzynarodowe polskich podatników w KSeF,
  7. Zaliczki i przedpłaty a KSeF,
  8. Faktury korygujące a KSeF,
  9. Korzystanie z KSeF obligatoryjne i dobrowolne,
  10. Konsekwencje u sprzedawcy i nabywcy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  11. Zasady wystawiania faktur w systemie sprzedażowym firmy – przystosowanie do KSeF,
  12. Korzyści wynikające ze stosowania KSeF,
  13. Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej w ramach KSeF,
  14. Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych,
  15. Odpowiedź na pytanie, jakie faktury przestana obowiązywać od 01 lipca 2024r. po wdrożeniu KSeF ?
  16. KSeF a kwestie VAT i JPK ,
  17. Sposoby nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
  18. Rodzaje upoważnień do stosowania KSeF – rozporządzenia wykonawcze
  19. Uprawnienia dla Kancelarii Podatkowo Rachunkowej i pracowników wewnątrz firmy,
  20. Odbieranie uprawnień,
  21. Przesyłanie, odbieranie i archiwizowanie faktur,
  22. Czy stosowanie KSeF wymaga obecnie zgody kontrahenta ?
  23. Pola obowiązkowe na fakturze ustrukturyzowanej,
  24. Pola fakultatywne na fakturze ustrukturyzowanej,
  25. Stosowanie faktur ustrukturyzowanych a zwrot podatku VAT w ciągu 40 dni,
  26. Termin przechowywania faktur w KSeF przez MF,
  27. Struktury logiczne i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów,
  28. Rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, KOR_ZAL),
  29. Awaria systemu, a wystawienie faktury,
  30. Faktury, gdy podatnik jest zwolniony z VAT,
  31. Załączniki do faktur KSeF.
  32. Pytania od uczestników szkolenia.

 

Co otrzymasz?

Dostosowanie terminu

Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.

Specjalistyczne wsparcie

Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.

Personalizacja programu

Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.

Certyfikacja ukończenia

Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.

Dostęp do materiałów szkoleniowych

Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.

Gwarancja satysfakcji

Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.

Trener

Barbara Dąbrowska

Absolwentka studiów MBA Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada licencję Ministerstwa Finansów oraz certyfikat Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, kontynuuje zdobywanie uprawnień z zakresu ACCA. Wiedza i doświadczenie to ponad 25 letnia praktyka zawodowa na stanowiskach zarządczych wyższego szczebla związanych z finansami, księgowością, płacami, zarządzaniem zasobami ludzkim, compliance w firmach audytorskich