Zastosowanie muzyki klasycznej w rozwoju emocjonalnym i poznawczym dziecka. Szkolenie Zamknięte
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Dane szkolenia
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Ustalany indywidualnie
Paulina Wójcik
Nauka muzyką. Pobudź kreatywność dzieci
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, dlaczego tak ważne jest wprowadzanie dzieci od najmłodszych lat w świat muzyki, szczególnie klasycznej i jaki ma ona wpływ na dziecko. Poznają sposoby, jak zaprezentować uczniom różnorodne utwory muzyczne i jak zachęcić ich do aktywnego przeżywania muzyki oraz jak można wykorzystać rekwizyty podczas zajęć i zabaw przy muzyce. Będą zabawy muzyczno-ruchowe, tworzenie interpretacji do utworów, improwizacje ruchem, instrumentacje utworów klasycznych z użyciem instrumentów perkusyjnych, ćwiczenia relaksująco – wyciszające, muzyczne przerywniki, a przede wszystkim sposoby na pobudzanie kreatywności i wyobraźni dziecięcej.
Cele szkolenia:
- poznanie sposobów na wykorzystanie muzyki klasycznej w ćwiczeniach aktywizujących, wyciszająco – relaksujących, niwelujących zbędne napięcia mięśniowe, koordynacyjnych
- zapoznanie z autorskimi ćwiczeniami umuzykalniającymi do wykorzystania na różnych etapach nauczania
- zapoznanie z atrakcyjną dla dzieci literaturą z zakresu muzyki klasycznej, którą można wykorzystywać podczas zajęć z dziećmi
- poznanie pomysłów na ciekawe wykorzystanie rekwizytów podczas tańców i zabaw muzycznych
- poznanie ciekawych zabaw i ćwiczeń tanecznych
- wzbogacenie warsztatu nauczyciela o praktyczne sposoby rozwinięcia u dzieci plastyczności i koordynacji ruchowej
- poznanie sposobów na tworzenie ciekawych układów choreograficznych do muzyki klasycznej
- zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi w muzyce (np.: tempo, dynamika, artykulacja itp.)
Treści szkoleniowe:
- wiedza o wpływie muzyki klasycznej na różne aspekty rozwoju dziecka
- zabawy ilustrujące budowę utworu
- opowieści ruchowe (scenki) tworzone do muzyki
- pomysły na swobodne improwizacje ruchem
- zasady tworzenia układów choreograficznych dla dzieci
- proste układy choreograficzne do utworów muzycznych i piosenek przydatne np. podczas organizacji przedstawień i występów w przedszkolu i w szkole
- ciekawe pomysły na użycie rekwizytów podczas zabaw i tańców
- przystępna i atrakcyjna dla dzieci muzyka klasyczna, którą można wykorzystywać na zajęciach z dziećmi
- ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne (pobudzające i hamujące ruch), kształtujące refleks i koncentrację
- zabawy i gry muzyczno – ruchowe, pomagające w rozwoju koordynacji wzrokowo – ruchowej
Po szkoleniu otrzymasz materiały:
- opisy ćwiczeń, zabaw i tańców prezentowanych na szkoleniu
- zestaw nagrań utworów wykorzystanych do zabaw i ćwiczeń
- nagrania podkładów muzycznych do tańców
- nuty instrumentacji prezentowanych na szkoleniu
- listę przystępnych i atrakcyjnych dla dzieci utworów muzyki klasycznej
- praktyczne wskazówki do konstruowania i prowadzenia zajęć umuzykalniających
- wiadomości teoretyczne
- słowniczek przydatnych pojęć i terminów muzycznych
- obszerną bibliografię
Co otrzymasz?
Dostosowanie terminu
Szkolenie zaplanowane zgodnie z Twoimi preferencjami czasowymi, zapewniające elastyczność i komfort uczestników.
Specjalistyczne wsparcie
Bezpośredni dostęp do eksperta w danej dziedzinie, który zapewnia nie tylko wiedzę, ale i wsparcie merytoryczne na każdym etapie szkolenia.
Personalizacja programu
Program szkolenia skrojony na miarę potrzeb Twojej firmy, uwzględniający specyficzne wymagania i cele.
Certyfikacja ukończenia
Oficjalne potwierdzenie zdobytych umiejętności i wiedzy, stanowiące wartość dodaną dla uczestników i organizacji.
Dostęp do materiałów szkoleniowych
Uczestnicy otrzymują kompleksowy zestaw zasobów edukacyjnych, dostępnych do wykorzystania również po zakończeniu szkolenia.
Gwarancja satysfakcji
Zobowiązanie do dostosowania i poprawy elementów szkolenia, aby w pełni odpowiadały oczekiwaniom klienta.
Trener
Paulina Wójcik
Ekspertka w dziedzinie edukacji muzycznej z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Jej specjalizacja obejmuje szeroki zakres metod i technik, w tym zabawy umuzykalniające, metody Carla Orffa i Batii Straussa, a także wykorzystanie muzyki klasycznej w edukacji.
Pasja i Profesjonalizm
Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie oraz Akademię Muzyczną w Katowicach. Obecnie prowadzi prace badawcze i jest w trakcie pisania przewodu doktorskiego na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest autorką książki "Nauczmy dzieci śpiewać" i licznych artykułów naukowych.
Różnorodność i Integracja
Dzięki biegłej znajomości języka ukraińskiego trenerka prowadzi szkolenia skierowane do dzieci-uchodźców z Ukrainy oraz programy integracyjne dla dzieci polskich i ukraińskich.
Doświadczenie i Referencje
Jej szkolenia cieszą się dużym uznaniem, co potwierdzają pozytywne opinie i współpraca z renomowanymi instytucjami takimi jak Narodowe Forum Muzyki czy ośrodki szkoleniowe Perfectus i Edukacja Interaktywna w Krakowie.