- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
- /
- Administracja ochrony zdrowia: Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania podmiotów leczniczych
Administracja ochrony zdrowia: Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania podmiotów leczniczych
09:00 - 14:20
Natalia Wieczorkiewicz
1299 zł
990 zł
Dostępny w tej cenie jeszcze przez
1 tydzień 2 dni 4 godziny 57 minut 25 sekund
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 1299 zł
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Odpowiednie prowadzenie i zarządzanie placówką medyczną to jedno z najbardziej wymagających i odpowiedzialnych zadań w podmiocie leczniczym. Nieustannie poddawani jesteśmy kontrolą oraz musimy dostosować placówkę do zmieniających się przepisów.
Przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie, podczas którego przedstawimy zagadnienia związane z prowadzeniem placówki medycznej, omówimy niezbędne procedury, regulaminy, wytyczne oraz dokumenty, które powinna posiadać każda placówka medyczna.
Szczegółowo omówione zostaną zagadnienia poświęcone standardom BHP, kontrolom Sanepidu, Standardom ochrony małoletnich oraz ochronie danych osobowych . Podczas szkolenia poruszymy także kluczowe aspekty zarządzania rejestracją medyczną recepcją , jakością obsługi pacjenta i marketingiem usług zdrowotnych. Podczas szkolenia skupimy się również na praktycznych wskazówkach dotyczących prowadzenia dokumentacji medycznej, jej udostępniania oraz przechowywania.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicząc w naszym szkoleniu z zarządzania placówką medyczną:
- Poznasz prawne wymagania dotyczące funkcjonowania placówek medycznych.
- Dowiesz się jakie należy wdrożyć procedury zgodne z przepisami BHP i wymaganiami Sanepidu.
- Zapoznasz się wytycznymi dotyczącymi prowadzenia dokumentacji medycznej.
- Zdobędziesz kompetencje w zakresie ochrony danych osobowych pacjentów.
- Nauczysz się skutecznego zarządzania rejestracją medyczną i wizerunkiem placówki.
- Poznasz techniki budowania satysfakcji i lojalności pacjentów.
- Dowiesz się o sposobach i ograniczeniach w prowadzeniu działań marketingowych.
Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do skutecznego i zgodnego z prawem zarządzania placówką medyczną, z naciskiem na jakość obsługi oraz zadowolenie pacjentów.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do właścicieli placówek medycznych, kierowników, managerów, osób pracujących w administracji placówki medycznej oraz wszystkich osób, które zainteresowane są tematyką związaną z przygotowaniem placówki do kontroli.
Program szkolenia:
- Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania podmiotów leczniczych
- Zasady funkcjonowania podmiotów leczniczych
- Szczególne regulacje dotyczące niektórych podmiotów leczniczych
- Procedury i dokumenty wymagane w placówce medycznej
- Regulamin organizacyjny placówki medycznej
- Regulamin pracy
- Akta personalne pracowników
- Standardy ochrony małoletnich
- BHP w placówce medycznej
- Obowiązek pracodawcy w zakresie BHP w stosunku do pracowników medycznych oraz osób w ramach zatrudnienia B2B
- Analiza ryzyka zawodowego dla poszczególnych stanowisk
- Raport BHP w zakresie zranień ostrymi narzędziami przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
- Instrukcje BHP
- Kontrola Sanepidu
- Przygotowanie placówki do kontroli
- Niezbędne procedury wymagane w placówce medycznej
- Prowadzenie dokumentacji medycznej
- Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Przechowywanie dokumentacji medycznej
- Niszczenie dokumentacji medycznej
- Zarządzanie recepcją, organizacja i elementy wizerunku rejestracji medycznej
- Efektywna organizacja pracy recepcji
- Kreowanie pozytywnego pierwszego wrażenia u pacjentów
- Standardy obsługi pacjenta
- Proces obsługi
- Komunikacja z pacjentem
- Wygląd placówki oraz pracowników medycznych
- Spójność wizerunkowa
- Jakość obsługi a satysfakcja lojalnego pacjenta
- Efekt pierwszego wrażenia
- Metody oceny satysfakcji pacjentów
- Ochrona danych osobowych w placówce medycznej
- Podstawowe informacje dotyczące przepisów wynikających z RODO
- Wymagane dokumenty związane z ochroną danych osobowych
- Zgoda pacjenta na przetwarzanie danych
- Najczęściej występujące naruszenia ochrony danych w placówkach medycznych
- Zasady ochrony danych osobowych pacjentów na stanowiskach związanych z obsługą pacjenta
- Prawa Pacjenta
- Omówienie praw pacjenta
- Naruszenie prawa pacjenta o obowiązki placówki medycznej oraz pracowników
- Marketing usług zdrowotnych, czyli jak wyróżnić się na rynku?
- Sprzedaż i marketing usług medycznych w rejestracji medycznej
- Co możemy zrobić, żeby pozyskać więcej pacjentów
Możliwości dofinansowania
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener

Natalia Wieczorkiewicz
Absolwentka m.in. Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu im. M. Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia w zakresie zarządzania w ochronie zdrowia, podyplomowe studia w zakresie prawa medycznego oraz podyplomowe studia w zakresie ochrony danych osobowych.
Kilkuletni praktyk w zakresie prowadzenia szkoleń dotyczących dokumentacji medycznej oraz kursów dla rejestratorek medycznych.
Doświadczenie zawodowe zdobyła, pracując m.in. jako: manager administracji Ośrodka Rehabilitacji, inspektor ochrony danych osobowych podmiotów leczniczych, koordynator rejestracji medycznej oraz jako sekretarka medyczna, statystyk medyczny i rejestratorka medyczna.