Zostań specjalistą ds. postępowania administracyjnego!

Sprawdź kurs, który dla Ciebie przygotowaliśmy 👩‍💻

Jak skutecznie zarządzać Placówką Medyczną? Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania podmiotów leczniczych

Wybierz edycję

Data
09.08.2025 - 10.08.2025
Godzina

09:00 - 15:00

Trener

Natalia Wieczorkiewicz

Cena
1299 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Oprawiony Certyfikat

+ 99.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Odpowiednie prowadzenie i skuteczne zarządzanie placówką medyczną to jedno z najbardziej wymagających i odpowiedzialnych zadań w sektorze ochrony zdrowia. Każda placówka musi nie tylko zapewnić pacjentom najwyższą jakość usług, ale także dostosować się do stale zmieniających się przepisów prawa i licznych kontroli.

Przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie, podczas którego przedstawimy zagadnienia związane z prowadzeniem placówki medycznej, omówimy niezbędne procedury, regulaminy, wytyczne oraz dokumenty, które powinna posiadać każda placówka medyczna.

Podczas naszego szkolenia wyjaśnimy:

  • Jak zgodnie z prawem zarządzać placówką medyczną
  • Jakie procedury, regulaminy i dokumenty należy wdrożyć
  • Jak przygotować się do kontroli Sanepidu oraz inspekcji BHP
  • W jaki sposób prowadzić i chronić dokumentację medyczną oraz dane osobowe pacjentów
  • Jak skutecznie organizować recepcję i budować profesjonalny wizerunek placówki
  • Jak zgodnie z przepisami prowadzić marketing usług medycznych

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicząc w naszym szkoleniu z zarządzania placówką medyczną:

  1. Poznasz aktualne wymagania prawne dotyczące funkcjonowania podmiotów leczniczych.
  2. Dowiesz się, jak wdrożyć obowiązkowe procedury BHP i przygotować placówkę do kontroli Sanepidu.
  3. Otrzymasz praktyczne wytyczne dotyczące prowadzenia i archiwizacji dokumentacji medycznej.
  4. Zdobędziesz wiedzę, jak skutecznie chronić dane osobowe pacjentów zgodnie z RODO.
  5. Nauczysz się efektywnego zarządzania rejestracją medyczną i budowania pozytywnego doświadczenia pacjenta.
  6. Dowiesz się, jak w legalny sposób promować swoje usługi medyczne i zwiększać liczbę pacjentów.


Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do skutecznego i zgodnego z prawem zarządzania placówką medyczną, z naciskiem na jakość obsługi oraz zadowolenie pacjentów.

Adresaci szkolenia:

To szkolenie jest dedykowane:

  • właścicielom i dyrektorom placówek medycznych,
  • managerom i kierownikom zespołów,
  • osobom pracującym w administracji medycznej,
  • wszystkim, którzy odpowiadają za zgodność działalności z przepisami i przygotowanie placówki do kontroli.

Program szkolenia:

  1. Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania podmiotów leczniczych
  2. Procedury i dokumenty wymagane w placówce medycznej
    • Regulamin organizacyjny placówki medycznej
    • Regulamin pracy
    • Oświadczenia pacjentów
    • Zgody pacjentów
  3. Proces rekrutacji pracowników
    • Ogłoszenia o pracę
    • Zapisy w umowach 
    • Wynagrodzenie
    • Wdrożenie nowych pracowników
  4. Organizacja pracy
    • Metody planowania pracy
    • Narzędzia wspierające pracę
  5. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu pracowników
    • Stres zawodowy i jego źródła
    • Organizacyjne konsekwencje wypalenia pracowników
    • Działania profilaktyczne
  6. BHP w placówce medycznej
    • Obowiązek pracodawcy w zakresie BHP w stosunku do pracowników medycznych oraz osób w ramach zatrudnienia B2B
    • Analiza ryzyka zawodowego dla poszczególnych stanowisk
    • Raport BHP w zakresie zranień ostrymi narzędziami przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
  7. Kontrola Sanepidu
    • Przygotowanie placówki do kontroli
    • Niezbędne procedury wymagane w placówce medycznej
  8. Prowadzenie dokumentacji medycznej
    • Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
    • Udostępnianie dokumentacji medycznej
    • Przechowywanie dokumentacji medycznej
    • Niszczenie dokumentacji medycznej
  9. Standardy obsługi pacjenta
    • Proces obsługi
    • Efekt pierwszego wrażenia na wizerunek placówki medycznej
    • Komunikacja z pacjentem
    • Standardy obsługi pacjenta
  10. Jakość obsługi a satysfakcja lojalnego pacjenta
    • Kluczowe wymiary oceny jakości obsługi
    • Metody oceny jakości obsługi
  11. Marketing usług zdrowotnych, czyli jak wyróżnić się na rynku?
    • Sprzedaż i marketing usług medycznych w rejestracji medycznej
    • Co możemy zrobić, żeby pozyskać więcej pacjentów
  12. Ochrona danych osobowych w placówce medycznej
    • Podstawowe informacje dotyczące przepisów wynikających z RODO
    • Wymagane dokumenty związane z ochroną danych osobowych
    • Zgoda pacjenta na przetwarzanie danych
    • Najczęściej występujące naruszenia ochrony danych w placówkach medycznych
    • Zasady ochrony danych osobowych pacjentów na stanowiskach związanych z obsługą pacjenta
  13. Prawa Pacjenta
    • Omówienie praw pacjenta
    • Naruszenie prawa pacjenta o obowiązki placówki medycznej oraz pracowników

Możliwości dofinansowania

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.

Trener

Natalia Wieczorkiewicz

Absolwentka m.in. Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Uniwersytetu im. M. Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia w zakresie zarządzania w ochronie zdrowia, podyplomowe studia w zakresie prawa medycznego oraz podyplomowe studia w zakresie ochrony danych osobowych. 
Kilkuletni praktyk w zakresie prowadzenia szkoleń dotyczących dokumentacji medycznej oraz kursów dla rejestratorek medycznych. 
Doświadczenie zawodowe zdobyła, pracując m.in. jako:  manager administracji Ośrodka Rehabilitacji, inspektor ochrony danych osobowych podmiotów leczniczych, koordynator rejestracji medycznej oraz jako sekretarka medyczna, statystyk medyczny i rejestratorka medyczna.