- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Aneksy do arkuszy organizacji- jak zmodyfikować arkusz we wrześniu z uwzględnieniem standardów specjalistów, jakie zmiany powinny zostać wprowadzone w związku z SIO i subwencją, optymalizacja wydatków
Aneksy do arkuszy organizacji- jak zmodyfikować arkusz we wrześniu z uwzględnieniem standardów specjalistów, jakie zmiany powinny zostać wprowadzone w związku z SIO i subwencją, optymalizacja wydatków
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom dogłębnej wiedzy na temat aktualizacji arkuszy organizacyjnych w kontekście najnowszych zmian ustawowych oraz wpływu tych zmian na finansowanie oświaty. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie zarządzać budżetem oświatowym, optymalizować wydatki i dostosowywać finansowanie do dynamicznie zmieniających się potrzeb szkół i przedszkoli.
Podczas szkolenia, uczestnicy będą mieli okazję zgłębić tematykę związaną z wprowadzaniem zmian w arkuszu organizacyjnym, w tym modyfikacje związane ze standardami specjalistów i integracją danych z Systemem Informacji Oświatowej (SIO). Szkolenie umożliwi także zrozumienie zależności między arkuszem organizacji a subwencją oświatową, a także wskaże, na jakie wydatki szkoły mogą otrzymać subwencję i jakie dane mają wpływ na jej wysokość.
Szkolenie zapewni nie tylko teoretyczną wiedzę, ale także praktyczne umiejętności potrzebne do skutecznego zarządzania finansami w oświacie, co pozwoli na lepsze dostosowanie edukacji do potrzeb uczniów i możliwości finansowych jednostek samorządu terytorialnego.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Zdobycie aktualnej wiedzy na temat zmian w arkuszach organizacyjnych i ich wpływu na subwencję oświatową.
- Umiejętność optymalizacji wydatków oświatowych w oparciu o aktualne dane z arkusza.
- Zrozumienie roli dyrektora szkoły w kształtowaniu wysokości środków otrzymywanych od samorządu.
- Nauka praktycznego stosowania arkuszy kalkulacyjnych Excel do obliczania i aktualizacji stawek dotacji.
- Możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia i ekspertem z MEN.
Adresaci szkolenia z aneksów do arkuszy organizacji:
Szkolenie jest skierowane do:
- pracowników samorządów,
- dyrektorów przedszkoli,
- dyrektorów szkół,
- dyrektorów placówek samorządowych,
- wszystkich zainteresowanych tematyką modyfikacji arkuszy organizacji.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Uwarunkowania prawne.
- Zmiany konieczne i możliwe do przeprowadzenia w ciągu roku szkolnego.
- Standardy specjalistów od 1 września 2022 r. – zmiany w arkuszu.
- Dzieci z Ukrainy – wpływ na zmiany organizacyjne i finansowanie.
- Podział na grupy. Języki. WF. Informatyka. Komputer tańszy od godziny pracy nauczyciela.
- Oddziały i ich wielkość:
- Przedszkola
- Klasy I-III szkół podstawowych
- Przyjęcie ucznia z obwodu w ciągu roku szkolnego
- Oddziały integracyjne, specjalne, sportowe, dwujęzyczne.
- Oddziały łączone.
- Nauczanie indywidualne.
- Nowe orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Zajęcia rewalidacyjne, nauczyciel wspomagający.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Zmiany w organizacji w trakcie roku szkolnego.
- Świetlica szkolna.
- Internat.
- MOW, MOS, SOSW i SOW.
- Wynagrodzenia nauczycieli.
- Wymiary etatów nauczycieli:
- Pensum wynikające z przepisów prawa.
- Pensum ustalane przez organ prowadzący.
- Pensum łączone.
- Przykłady i kalkulator.
- Godziny ponadwymiarowe:
- Korzyści i ograniczenia.
- Wymiar finansowy godzin ponadwymiarowych z punktu widzenia dyrektora szkoły i jednostki samorządu terytorialnego.
- Kiedy godzina ponadwymiarowa jest dla jednostki samorządu terytorialnego realnie darmowa? Czy może to wiedzieć sam dyrektor szkoły? Kiedy godzina ponadwymiarowa stanowi realny wydatek samorządu i ile on wynosi? Przykłady i kalkulator.
- Czy stopień awansu zawodowego nauczyciela kosztuje samorząd?
- Punkt widzenia dyrektora, a samorządu.
- Wpływu awansu zawodowego na sytuację ekonomiczną samorządu.
- Kalkulator.
- Wpływ zapisów w arkuszu na budżet szkoły i budżet samorządu:
- Optymalizacja wydatków.
- Jak samorząd na podstawie danych z arkusza może zoptymalizować wydatki na oświatę?
- Arkusz organizacji a wydatki szkoły a wysokość subwencji oświatowej – zależności:
- na jakie wydatki szkoła otrzymuje subwencję oświatową,
- jakie dane wpływają na jej wysokość,
- jaka jest rola dyrektora szkoły w kształtowaniu wysokości środków, które otrzymuje samorząd w ramach subwencji.
- Dane wykazane w arkuszu organizacji a dane w SIO – prawidłowe wykazanie zadań w arkuszu a wysokość otrzymanej subwencji, na co należy uważać.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Grzegorz Pochopień
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”