- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia archiwum
- /
- Archiwizacja w jednostkach kultury
Archiwizacja w jednostkach kultury
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie z archiwizacji w instytucjach kultury
Aby uczestniczyć w kursie wystarczy:
- komputer stacjonarny/laptop/notebook
- stały dostęp do internetu
- przeglądarka internetowa (np. Google Chrome)
Wybierając nasz kurs online zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program
- Podstawy prawne postępowania z dokumentacją w instytucjach kultury:
- ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego
- podstawowe definicje
- obowiązki placówki wytwarzającej i niewytwarzającej materiałów archiwalnych
- formy ochrony prawnej dokumentacji i sankcje prawno-karne
- ustalanie jednostek wytwarzających dokumentację o wieczystym okresie przechowywania – procedura i kryteria
- Rodzaje współczesnej dokumentacji
- Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji:
- kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji
- podział dokumentacji na kategorie archiwalne
- okresy przechowywania dokumentacji w instytucjach kultury
- Organizacja pracy kancelaryjnej i obieg dokumentów
- tradycyjny obieg dokumentacji
- elektroniczny system obiegu i zarządzania dokumentacją
- systemy kancelaryjne – jakie obowiązki mają instytucje kultury?
- czy musimy rezygnować z dzienników korespondencji przychodzącej/wychodzącej
- „Współpraca”, „Korespondencja wychodząca/przychodząca”, „Pisma różne/inne/pozostałe” – dlaczego taki opis jest błędny, jak uporządkować i jak długo przechowywać taką dokumentację?
- instrukcja kancelaryjna - jaki system kancelaryjny wybrać?
- jednolity rzeczowy wykaz akt dla instytucji kultury.
- Instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego/składnicy akt:
- organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
- cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
- planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego – kogo dotyczy?
- personel archiwum zakładowego i składnicy akt
- lokal archiwum zakładowego/składnicy akt
- wyposażenie archiwum zakładowego
- przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
- gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
- środki ewidencyjne archiwum zakładowego
- udostępnianie dokumentacji
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej – co, kiedy i na jakich zasadach możemy niszczyć?
- przekazywane dokumentacji do archiwum państwowego
- kontrola archiwum zakładowego – jak się przygotować?
- Wybrane elementy ochrony danych osobowych.
- Archiwizowanie dokumentacji aktowej – etapy prac.
- Archiwizowanie dokumentacji audiowizualnej, ulotnej i informatycznych nośników danych.
- Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej.
- Panel dyskusyjny
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Anna Rzewuska
Absolwentka Archiwistyki na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej.
Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej, porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt.
Współpracowała/współpracuje m.in. z:
Centralną Komisją Egzaminacyjną, Polską Akademią Nauk, Ośrodkiem Studiów Wschodnich im. Marka Karpia, Fundacją BGK, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa,
Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, Krajową Radą Radców Prawnych, Okręgową Izbą Radców Prawnych w Warszawie, Centralnym Ośrodkiem Badań Jakości w Diagnostyce Mikrobiologicznej, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim LNG, Instytutami Sieci Badawczej „Łukasiewicz”, Głównym Urzędem Miar, sądami, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, urzędami miast i gmin, starostwami powiatowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo badawczymi.
Aktualnie zarządza archiwum zakładowym PGE Polskiej Grupy Energetycznej S.A.
Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce, prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno-archiwalnych.