Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia

SPRAWDŹ! Realizujemy kursy 3-dniowe oraz weekendowe!

Archiwizacja w jednostkach kultury

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Szkolenie z archiwizacji w instytucjach kultury

Aby uczestniczyć w kursie wystarczy:

  • komputer stacjonarny/laptop/notebook
  • stały dostęp do internetu
  • przeglądarka internetowa (np. Google Chrome)

Wybierając nasz kurs online zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program

  1. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją w instytucjach kultury:
    • ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego
    • podstawowe definicje
    • obowiązki placówki wytwarzającej i niewytwarzającej materiałów archiwalnych
    • formy ochrony prawnej dokumentacji i sankcje prawno-karne
    • ustalanie jednostek wytwarzających dokumentację o wieczystym okresie przechowywania – procedura i kryteria
  2. Rodzaje współczesnej dokumentacji
  3. Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji:
    • kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji
    • podział dokumentacji na kategorie archiwalne
    • okresy przechowywania dokumentacji w instytucjach kultury
  4. Organizacja pracy kancelaryjnej i obieg dokumentów
    • tradycyjny obieg dokumentacji
    • elektroniczny system obiegu i zarządzania dokumentacją
    • systemy kancelaryjne – jakie obowiązki mają instytucje kultury?
    • czy musimy rezygnować z dzienników korespondencji przychodzącej/wychodzącej
    • „Współpraca”, „Korespondencja wychodząca/przychodząca”, „Pisma różne/inne/pozostałe” – dlaczego taki opis jest błędny, jak uporządkować i jak długo przechowywać taką dokumentację?
    • instrukcja kancelaryjna - jaki system kancelaryjny wybrać?
    • jednolity rzeczowy wykaz akt dla instytucji kultury.
  5. Instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego/składnicy akt:
    • organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
    • cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
    • planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego – kogo dotyczy?
    • personel archiwum zakładowego i składnicy akt
    • lokal archiwum zakładowego/składnicy akt
    • wyposażenie archiwum zakładowego
    • przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
    • gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
    • środki ewidencyjne archiwum zakładowego
    • udostępnianie dokumentacji
    • brakowanie dokumentacji niearchiwalnej – co, kiedy i na jakich zasadach możemy niszczyć?
    • przekazywane dokumentacji do archiwum państwowego
    • kontrola archiwum zakładowego – jak się przygotować?
  6. Wybrane elementy ochrony danych osobowych.
  7. Archiwizowanie dokumentacji aktowej – etapy prac.
  8. Archiwizowanie dokumentacji audiowizualnej, ulotnej i informatycznych nośników danych.
  9. Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej.
  10. Panel dyskusyjny

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Anna Rzewuska

Absolwentka Archiwistyki na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. 
Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej. 
Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej, porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt. 

Współpracowała/współpracuje m.in. z: 

Centralną Komisją Egzaminacyjną, Polską Akademią Nauk, Ośrodkiem Studiów Wschodnich im. Marka Karpia, Fundacją BGK, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa,
Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, Krajową Radą Radców Prawnych, Okręgową Izbą Radców Prawnych w Warszawie, Centralnym Ośrodkiem Badań Jakości w Diagnostyce Mikrobiologicznej, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim LNG, Instytutami  Sieci Badawczej „Łukasiewicz”, Głównym Urzędem Miar, sądami, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, urzędami miast i gmin, starostwami powiatowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo badawczymi. 
Aktualnie zarządza archiwum zakładowym PGE Polskiej Grupy Energetycznej S.A.
Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce, prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno-archiwalnych.