- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia transportowe i dla spedytorów
- /
- Czas pracy kierowcy po wprowadzeniu „pakietu mobilności”.
Czas pracy kierowcy po wprowadzeniu „pakietu mobilności”.
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Aby uczestniczyć w kursie wystarczy:
- komputer stacjonarny/laptop/notebook
- stały dostęp do internetu
- przeglądarka internetowa (np. Google Chrome)
Wybierając nasz kurs online zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program
1. Podstawy prawne, terminy i zakres stosowania przepisów oraz wyłączenia w ich stosowaniu
- rozporządzenie (UE) 2020/1054, rozporządzenie (WE) nr 561/2006,
- rozporządzenie (UE) nr 165/2014, (UE) nr 581/2010,
- umowa AETR, Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców,
2. Definicje podstawowych pojęć oraz limity aktywności kierowcy
- dzienny czas prowadzenia pojazdu, przedłużenia czasu jazdy
- okres prowadzenia pojazdu bez przerwy,
- tygodniowy i dwutygodniowy czas prowadzenia pojazdu,
- przerwa, dzienne i tygodniowe okresy odpoczynku,
- odpoczynek na promie/pociągu,
- załoga kilku kierowców i obowiązkowe powroty
- dzienny i tygodniowy czas pracy, systemy i rozkłady czasów pracy kierowców
3. Praktyczne stosowanie limitów aktywności przykłady, zadania i interpretacje
- Decyzje Komisji Europejskiej,
- Wytyczne Komisji Europejskiej,
- wyjaśnienia grupy roboczej TRACE dotyczące kontroli parametrów aktywności kierowców
4. Zasady dokumentowanie aktywności kierowcy i używania tachografów cyfrowych i analogowych
- zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu
- właściwe używanie przełącznika grup czasowych
- dodatkowe obowiązki kierowcy po przekroczeniu granicy państwa wynikające z pakietu mobilności
- terminy stosowania inteligentnych tachografów drugiej generacji
- błędy wynikające z niewłaściwego użytkowania tachografu, karty kierowcy i wykresówki
5. Kontrola i podział odpowiedzialności za naruszenia limitów aktywności kierowcy i jego czasu pracy
- zasady kontroli i liczba dni kontrolowana w trakcie kontroli drogowej i kontroli w przedsiębiorstwie
- rodzaje i wysokości kar nakładanych na kierowcę, przedsiębiorcę i zarządzającego transportem
- kary finansowe a utrata dobrej reputacji
6. Odpowiedzi na pytania
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Edukator i instruktor specjalizujący się w transporcie drogowym z ponad 12-letnim doświadczeniem w organizowaniu szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego. Szkolenia dotyczą wydawania licencji na transport, zarządzania i nadzoru nad transportem regularnym, transportem miejskim oraz publicznym transportem zbiorowym. Prowadzi również kursy dla zarządców dróg w zakresie regulacji ruchu pojazdów specjalnych, kontroli masy i nacisku osi oraz wymiarów pojazdów; oraz dla osób aspirujących na inspektorów transportu drogowego. Pełni rolę trenera dla inspektorów transportu drogowego, funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej i Służby Celnej.