- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla Oświaty
- /
- Docelowe standardy specjalistów
Docelowe standardy specjalistów
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.8)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Dane szkolenia
09:00 - 14:00 (5h)
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do zmian w zatrudnianiu nauczycieli specjalistów, które wejdą w życie z początkiem roku szkolnego 2024/2025. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat nowych minimalnych poziomów zatrudnienia oraz zwiększenia liczby godzin pracy dla nauczycieli psychologów i pedagogów specjalnych. Szczególny nacisk zostanie położony na zrozumienie i wykorzystanie raportu pomocniczego w Systemie Informacji Oświatowej (SIO), który służy do oceny spełniania minimalnych poziomów zatrudnienia oraz na omówienie podstaw prawnych zatrudnienia zgodnie z Kartą Nauczyciela i Kodeksem Pracy.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Zrozumienie nowych regulacji: Uczestnicy poznają nowe wymogi dotyczące minimalnej liczby etatów specjalistów w szkołach i przedszkolach, co pozwoli im na lepsze planowanie zatrudnienia.
- Umiejętność stosowania raportu SIO: Nabycie wiedzy, jak korzystać z raportu pomocniczego w SIO, aby skutecznie zarządzać kadrami specjalistów i monitorować spełnianie wymogów prawnych.
- Dostosowanie zatrudnienia do wymogów prawnych: Uczestnicy nauczą się, jak dostosować zatrudnienie nauczycieli specjalistów do nowych przepisów, uwzględniając zmiany w liczbie uczniów w trakcie roku szkolnego.
- Poznanie opcji finansowania: Zdobycie wiedzy na temat możliwości finansowania zatrudnienia specjalistów z subwencji oświatowej, w tym wzrostu wag w roku 2024.
- Zapewnienie jakości kształcenia: Zrozumienie roli i zadań nauczycieli specjalistów w procesie edukacyjnym oraz wpływu zajęć rewalidacyjnych na etaty specjalistów.
Adresaci szkolenia:
- Dyrektorzy szkół i przedszkoli,
- Pracownicy działów kadrowych i administracyjnych w placówkach oświatowych,
- Osoby odpowiedzialne za planowanie zatrudnienia w jednostkach oświatowych,
- Nauczyciele zainteresowani zrozumieniem zmian w przepisach dotyczących ich zatrudnienia.
Program szkolenia:
- Podstawa prawna- art. 42d Karty Nauczyciela.
- Określenie minimalnej łącznej liczby etatów specjalistów w szkole i przedszkolu ogólnodostępnym począwszy od 1 września 2024 r.
- Określenie minimalnej liczby etatów pedagogów specjalnych i psychologów w łącznej liczbie etatów specjalistów. O ile godzin trzeba zwiększyć wymiar? Czy można zaokrąglać godziny w dół?
- Określenie minimalnej liczby etatów w przypadku zespołu szkół i placówek oraz oddziałów przedszkolnych.
- Podstawa prawna zatrudnienia – Karta Nauczyciela w przypadku placówek prowadzonych przez samorząd. Szczególne regulacje dla nauczyciela uzupełniającego etat.
- Podstawa prawna zatrudnienia – Kodeks Pracy w przypadku placówek dotowanych. Czy są możliwe inne formy zatrudnienia?
- Ustalenie stanu liczby uczniów do określenia minimalnej liczby etatów – co ze zmianami w trakcie roku szkolnego?
- Kwalifikacje nauczycieli specjalistów.
- Zadania nauczycieli specjalistów.
- Zajęcia rewalidacyjne a etaty specjalistów.
- Raport pomocniczy w SIO dotyczący spełniania minimalnych poziomów zatrudnienia. Wykorzystanie ze znajomością niedoskonałości tego raportu.
- Algorytm określający minimalny poziom wyjściowy standardów specjalistów na rok szkolny 2024/2025 według stanu SIO na 30.09.2020 i 30.09.2021. Wykorzystanie raportu w strefie pracownika SIO. Zapisy dla organów prowadzących.
- Finansowanie –subwencja oświatowa na specjalistów w 2024 r. Wzrost wag.
Trener
Grzegorz Pochopień
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”