- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Dotacja podręcznikowa – zasady wnioskowania i rozliczania
Dotacja podręcznikowa – zasady wnioskowania i rozliczania
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie z wnioskowania i rozliczania dotacji podręcznikowej
Szkolenie z dotacji podręcznikowej jest kompleksowym programem edukacyjnym. Jego głównym celem jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat procedur związanych z uzyskiwaniem finansowania na zakup podręczników i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów ze środków budżetu państwa.
Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie wnioskować o dotację celową oraz jak prawidłowo rozliczać otrzymane środki.
Szkolenie poprowadzi doświadczony pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej, specjalizujący się w finansowaniu zadań oświatowych.
Szczególny nacisk położony zostanie na warsztaty praktyczne, które umożliwią uczestnikom zdobycie bezpośrednich umiejętności w zakresie wypełniania wniosków i rozliczania dotacji.
Dodatkowo zaplanowano czas na dyskusję i odpowiedzi na pytania uczestników, co pozwoli na wyjaśnienie wszelkich wątpliwości i lepsze zrozumienie tematu.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- poznasz najważniejsze aspekty prawne z zakresu finansowania zadań oświatowych
- nauczysz się sporządzać wnioski o udzielani dotacji celowej
- odświeżysz znajomość terminów obiegu dokumentów
- poznasz zasady rozliczania dotacji
Adresaci szkolenia “dotacja podręcznikowa”:
Szkolenie skierowane jest w szczególności do:
- dyrektorów szkół;
- pracowników samorządowych;
- wszystkich zainteresowanych tematem dotacji podręcznikowej.
Program szkolenia:
- Aspekty prawne – ustawa o finansowaniu zadań oświatowych i rozporządzenia.
- Informacje i wnioski dyrektorów szkół. Informacje w nich zawarte i ich weryfikacja.
- Konstrukcja wniosku o udzielenie dotacji celowej kierowanego do wojewody.
- Terminy obiegu dokumentów.
- Aktualizacja danych zawartych we wnioskach.
- Wykorzystanie 1% na obsługę zadania.
- Rozliczenie dotacji celowej.
- Warsztaty: prawidłowe wypełnienie wniosków o udzielenie dotacji oraz rozliczenie dotacji.
- Dyskusja, odpowiedzi na pytania Uczestników.
Trener
Daria Pietrzykowska:
Przez 7 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na początku w Wydziale Analiz w Departamencie Ekonomicznym jako pracownik odpowiedzialny za kwestie planowania i wykonywania budżetu w układzie tradycyjnym i zadaniowym. Potem pracownik w Departamencie odpowiedzialnym za finansowanie zadań oświatowych, później jako Naczelnik Wydziału Statystyki odpowiedzialny za system informacji oświatowej. Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, w tym przepisów określających zasady dotowania szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat). Autor nowelizacji ustawy o systemie informacji oświatowej zmieniającej SIO na system dostępny przez przeglądarkę internetową.
Absolwentka Metod Ilościowych w Ekonomii i Systemów Informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej oraz absolwentka Administracji na Politechnice Warszawskiej. Wykształcenie w obszarze analiz (dodatkowo potwierdzone uzyskanym Certyfikatem Analityka Statystycznego SAS), bardzo dobra znajomość teorii ekonomii oraz statystyki i zagadnień modelowania ekonometrycznego w połączeniu ze znajomością specyfiki prawa oświatowego i finansowania zadań oświatowych jest dla Państwa gwarancją otrzymania wsparcia na najwyższym poziomie.
Grzegorz Pochopień:
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.