- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla Oświaty
- /
- Jaka będzie dotacja w 2025 roku? Warsztaty dla szkół dotowanych.
Jaka będzie dotacja w 2025 roku? Warsztaty dla szkół dotowanych.
09:00 - 14:00
Grzegorz Pochopień
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Rabat dla grup
Rabat 5% przy zgłoszeniu 2 uczestników
Rabat 10% przy zgłoszeniu 3 uczestników
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Dostęp do platformy szkoleniowej
Oprawiony Certyfikat
+ 49.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania finansami szkoły w kontekście otrzymywanych dotacji na rok 2025. Warsztaty mają na celu przygotowanie uczestników do adaptacji do zmian w prawie dotyczącym finansowania oświaty, umożliwienie dokładnego oszacowania przyszłych środków i efektywne planowanie budżetu szkolnego.
Szkolenie skierowane jest do pracowników szkół dotowanych, którzy odpowiedzialni są za planowanie budżetu i zarządzanie finansami szkolnymi.
Uczestnicy będą mieli okazję do nauki na praktycznych przykładach, korzystając z modelu w arkuszu kalkulacyjnym, co umożliwi dokładne przewidywanie budżetu na nadchodzący rok szkolny.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w szkoleniu:
- Zrozumiesz zmiany w podziale subwencji na 2025 rok oraz poznasz wpływ tych zmian na finansowanie szkoły.
- Dowiesz się, jak obliczać wysokość dotacji na ucznia w 2025 roku, w tym dla uczniów niepełnosprawnych w przedszkolach.
- Nauczysz się korzystania z modelu w arkuszu kalkulacyjnym do oszacowania przyszłych dotacji i wyrównań.
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę o terminach i zasadach naliczania wyrównań dotacji.
Adresaci szkolenia:
- Dyrektorzy szkół dotowanych
- Pracownicy działów finansowych szkół
- Księgowi szkół dotowanych
- Pracownicy instytucji udzielających dofinansowania ze środków unijnych
- Pracownicy kontrolujący beneficjentów dotacji unijnych
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
Wzrost kwoty subwencji/dotacji na ucznia w 2025 roku w porównaniu do roku obecnego.
Omówienie rozporządzenia o podziale subwencji na 2025 rok- jakie zmiany w finansowaniu będą wprowadzone, jak zmieni się (zwiększy/zmniejszy) finansowanie niektórych charakterystyk uczniów (np. małe szkoły, bezpłatna nauka języka polskiego)?
Kwota subwencji na ucznia szkoły: Co to jest standard finansowy A? Co to jest wskaźnik Di i jaki ma wpływ na wysokość dotacji? Co oznaczają wagi w rozporządzeniu o podziale subwencji?
Jak obliczyć wysokość dotacji na ucznia szkoły w 2025 r. biorąc pod uwagę wzrost kwoty jednostkowej na ucznia i zmiany w niektórych wagach?
Jak obliczyć wysokość dotacji na ucznia niepełnosprawnego w placówce wychowania przedszkolnego w 2025 r.?
Model w arkuszu kalkulacyjnym pozwalający oszacować kwotę dotacji w 2025 r. - praktyczne warsztaty.
Jak obliczyć wyrównanie kwoty dotacji w kwietniu/w maju- praktyczne warsztaty.
Od kiedy jest należna kwota dotacji wynikająca z danej wagi, np. z orzeczenia, z wagi na tzw. małą szkołę, wagi na oddział sportowy itd.?
Pytania od Uczestników.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Grzegorz Pochopień
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”