Kursy kancelaryjno-archiwalne I i II stopnia! Nowe terminy na 2025 rok!

3-dniowe i 4-dniowe, również w formule weekendowej!

Kurs kancelaryjno archiwalny I stopnia. 3-dniowe szkolenie z egzaminem

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Inne dostępne terminy

Typ Szkolenie online
Data
04.12.2024 - 06.12.2024
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data
06.12.2024 - 08.12.2024
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data
10.12.2024 - 12.12.2024
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data
17.12.2024 - 19.12.2024
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data
08.01.2025 - 10.01.2025
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data
17.01.2025 - 19.01.2025
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data
07.02.2025 - 09.02.2025
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data
02.04.2025 - 04.04.2025
Godzina

09:00 - 15:00

Cena
1399 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

kurs kancelaryjno archiwalny certyfikat

 

Kurs kancelaryjno- archiwalny I stopnia trwa 24 godziny dydaktyczne

Nasz kurs przygotuje Cię do profesjonalnego prowadzenia archiwum zakładowego lub składnicy akt. W ciągu trzech dni zdobędziesz praktyczne umiejętności, takie jak zarządzanie dokumentacją zgodnie z przepisami, prawidłowe prowadzenie ewidencji oraz przygotowywanie dokumentów do przekazania do archiwum państwowego, zasady ochrony danych osobowych w archiwum zakładowym oraz procedury brakowania dokumentacji. 
Kurs umożliwia zdobycie kompetencji niezbędnych do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego, referenta kancelaryjnego, koordynatora czynności kancelaryjnych czy infobrokera.

Korzyści z udziału w naszym kursie archiwisty:

Uczestnicząc w kursie kancelaryjno-archiwalnym I stopnia nauczysz się:

  • zarządzać dokumentacją zgodne z przepisami;
  • poprawnie prowadzić ewidencję archiwum zakładowego;
  • znaczenia i zasad właściwego dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw;
  • zakładać, rejestrować, znakować sprawy i je dokumentować, a także, opisywać teczki i przekazywać dokumentację do archiwum zakładowego/składnicy akt.
  • samodzielnie opracowywać zasoby archiwalne;
  • przekazywać materiały archiwalne do archiwum państwowego;
  • brakować dokumentację zgodnie z przepisami ;
  • zasad przeprowadzania kontroli postępowania z materiałami archiwalnymi i pozostałą dokumentacją;
  • obowiązków twórców materiałów archiwalnych i podmiotów, które wytwarzają jedynie dokumentację o czasowej wartości;
  • tworzyć jednolity rzeczowy wykaz akt, odpowiadający potrzebom podmiotu;

Dodatkową wartością jest wymiana doświadczeń z przedstawicielami innych jednostek.

Adresaci kursu kancelaryjnego:

  • przedstawiciele podmiotów publicznych i prywatnych;
  • obecni i przyszli archiwiści zakładowi;
  • referenci spraw;
  • osoby oddelegowane do uporządkowania zasobu archiwum zakładowego/składnicy akt;
  • osoby, które przejęły prowadzenie archiwum/składnicy po innym pracowniku;
  • kierownicy podmiotów chcący uporządkować zgromadzoną i narastającą dokumentację;
  • pracownicy firm prywatnych, zajmujących się archiwizacją dokumentów;
  • wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia, chcące podnieść kwalifikacje lub planujące przebranżowienie się.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

Dzień 1:

  1. Wprowadzenie do problematyki.
    • Źródła wiedzy na temat metodologii archiwalnej
    • Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z archiwistyką
    • Różnice pomiędzy prowadzeniem archiwum zakładowego i składnicy akt
    • Współpraca z nadzorem archiwalnym
    • Określanie kategorii archiwalnej dokumentacji i jej przynależności do klasy.
  2. Obieg dokumentacji w jednostce organizacyjnej. 
    • Podstawowe systemy kancelaryjne
    • Schemat obiegu dokumentacji w zakładzie pracy
    • Omówienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych
    • Procedura wprowadzania i zmiany normatywów kancelaryjno-archiwalnych
    • Podział kompetencji pracowników
    • System tradycyjny, system elektronicznego zarządzania dokumentacją, system tradycyjny wspomagany elektronicznie – omówienie głównych różnic
    • Teczki spraw i teczki akt niestanowiących akt spraw
    • Przygotowanie teczki do przekazania do archiwum zakładowego.
  3. Najważniejsze akty prawa polskiego regulujące postępowanie z dokumentacji.
  4. RODO- Ochrona danych osobowych w archiwum zakładowym.
    • Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych – wprowadzenie do problematyki
    • Postawa prawna przetwarzania danych osobowych w archiwum zakładowym
    • Najważniejsze akty prawne dotyczące ochrony danych osobowych obowiązujące archiwistę
    • Wprowadzenie teoretyczne do problematyki
    • Zasady przetwarzania danych osobowych przez osoby zatrudnione w zakładzie pracy
    • Współpraca archiwisty z podmiotami zewnętrznymi
    • Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji a ochrona danych osobowych
    • Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie danych osobowych przechowywanych w archiwum zakładowym

Dzień 2:

  1. Profesjonalne archiwum zakładowe.
    • Zasób archiwum zakładowego
    • Lokal archiwum zakładowego: magazyn archiwalny i biuro archiwisty
    • Wyposażenie archiwum zakładowego
    • Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie zasobu archiwum zakładowego
    • Rozmieszczenie akt w archiwum zakładowym
    • Bezpieczny archiwista.
  2. Najważniejsze procedury postępowania w archiwum zakładowym.
    • Przyjmowanie akt z komórek organizacyjnych
    • Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej
    • Udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w zasobie archiwum zakładowego
    • Postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonych akt
    • Procedura skontrum
    • Procedura wycofywania dokumentacji ze stanu archiwum
    • Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego
    • Sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego
    • Postępowanie w przypadku reorganizacji lub ustania działalności aktotwórcy.
  3. Praktyczna analiza wszystkich etapów porządkowania dokumentacji.
    • Studia wstępne
    • Rozpoznanie przynależności zespołowej
    • Segregacja i systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
    • Klasyfikacja i kwalifikacja akt
    • Archiwizowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej
    • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
    • Opisywanie teczek
    • Przygotowywania ewidencji archiwum zakładowego i nadawanie sygnatury archiwalnej
    • Opracowanie rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.

Dzień 3:

  1. Praktyczna analiza najważniejszych procedur postępowania z dokumentacją w archiwum zakładowym.
    • Typowanie dokumentacji przeznaczonej do brakowania. Przygotowanie spisów dokumentacji przeznaczonej do brakowania i wniosku o wyrażenie zgody na brakowanie
    • Typowanie materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do archiwum państwowego, przygotowywanie stosownej dokumentacji
    • Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji znajdującej się w zasobie archiwum zakładowego
    • Przygotowywanie protokołu zaginięcia, uszkodzenia lub sporządzenia braków wypożyczonej dokumentacji
    • Przygotowywanie protokołu wycofania jednostki aktowej z ewidencji archiwum zakładowego
    • Przeprowadzenie skontrum dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum
    • Przygotowanie sprawozdania z działalności archiwum zakładowego.
  2. Egzamin

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

 

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

 

Trener

Adam Parysz

Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. 
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.

Miałem przyjemność szkolić między innymi 

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim,  Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.