Płace 2025

Zasady naliczania wynagrodzeń z uwzględnieniem najnowszych zmian. Sprawdź szczegóły!

Kurs kancelaryjno archiwalny II stopnia. 3 dniowe szkolenie z egzaminem

Gwarancja terminu
Data
25.11.2024 - 27.11.2024
Godzina

09:00 - 15:00

Trener

Justyna Sosnowska

Cena
1299 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Rabat dla grup

Rabat 5% przy zgłoszeniu 2 uczestników

Rabat 10% przy zgłoszeniu 3 uczestników

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Dostęp do platformy szkoleniowej

Oprawiony Certyfikat

+ 49.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Kurs archiwisty II stopnia- 24 godziny dydaktyczne

Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopnia to trzydniowe szkolenie, które ma na celu pogłębienie umiejętności uczestników w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną.
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracyjnych, koordynujących pracę w archiwach zakładowych, pracowników kancelarii, sekretariatów oraz składnic akt. 

Program kursu obejmuje:

  • wprowadzenie do problematyki prawa archiwalnego,
  • omówienie obiegu dokumentacji w jednostce organizacyjnej,
  • zarządzanie profesjonalnym archiwum zakładowym,
  • warsztaty dotyczące procedur postępowania z dokumentacją,
  • praktyczną analizę wszystkich etapów porządkowania dokumentacji,
  • oraz porządkowanie dokumentacji pracowniczej. 

Korzyści z uczestnictwa w kursie archiwisty:

  1. Uczestnicy kursu zdobędą dogłębną wiedzę z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją.
  2. Szkolenie obejmuje warsztaty praktyczne, dzięki którym uczestnicy będą mogli nauczyć się konkretnych procedur postępowania z dokumentacją, w tym przyjmowania akt, brakowania dokumentacji niearchiwalnej, udostępniania i wypożyczania akt.
  3. Ukończenie kursu i zdanie egzaminu końcowego potwierdza nabyte umiejętności i kwalifikacje, co może być kluczowe dla rozwoju kariery zawodowej w sektorze archiwalnym i administracyjnym.
  4. Kurs obejmuje także zagadnienia związane z ochroną danych osobowych w kontekście prowadzenia dokumentacji pracowniczej.
  5. Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie współpracować z Państwową Służbą Archiwalną.

Adresaci szkolenia dla archiwistów:

  • Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych;
  • Pracownicy kancelarii i sekretariatów;
  • Pracownicy składnic akt,
  • Wszyscy zainteresowani pogłębieniem wiedzy z zakresu archiwistyki.

  Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie do problematyki.
    • Źródła prawa archiwalnego
    • Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z archiwistyką
    • Współpraca z nadzorem archiwalnym
    • Klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji
    • Normatywy kancelaryjno- archiwalne
  2. Obieg dokumentacji w jednostce organizacyjnej. Miejsce i rola archiwum w jednostce.
    • Podstawowe systemy kancelaryjne
    • Schemat obiegu dokumentacji w zakładzie pracy
    • Procedura wprowadzania i zmiany normatywów kancelaryjno-archiwalnych
    • Podział kompetencji pracowników
    • System tradycyjny, system elektronicznego zarządzania dokumentacją, system tradycyjny wspomagany elektronicznie – omówienie głównych różnic
    • Teczki spraw i teczki akt niestanowiących akt spraw
    • Przygotowanie teczki do przekazania do archiwum zakładowego.
  3. Profesjonalne archiwum zakładowe.
    • Zasób archiwum zakładowego
    • Lokal archiwum zakładowego: magazyn archiwalny i biuro archiwisty
    • Wyposażenie archiwum zakładowego
    • Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie zasobu archiwum zakładowego
    • Rozmieszczenie akt w archiwum zakładowym
    • Bezpieczny archiwista.
  4. Procedury postępowania z dokumentacją – warsztaty
    • Przyjmowanie akt z komórek organizacyjnych
    • Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej
    • Udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w zasobie archiwum zakładowego
    • Postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonych akt
    • Procedura skontrum
    • Procedura wycofywania dokumentacji ze stanu archiwum
    • Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego
    • Sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego
    • Postępowanie w przypadku reorganizacji lub ustania działalności aktotwórcy.
  5. Praktyczna analiza wszystkich etapów porządkowania dokumentacji.
    • Studia wstępne
    • Rozpoznanie przynależności zespołowej
    • Segregacja i systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
    • Klasyfikacja i kwalifikacja akt
    • Archiwizowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej
    • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
    • Opisywanie teczek
    • Przygotowywania ewidencji archiwum zakładowego i nadawanie sygnatury archiwalnej
    • Opracowanie rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.
    • Typowanie dokumentacji przeznaczonej do brakowania. Przygotowanie spisów dokumentacji przeznaczonej do brakowania i wniosku o wyrażenie zgody na brakowanie
    • Typowanie materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do archiwum państwowego, przygotowywanie stosownej dokumentacji
    • Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji znajdującej się w zasobie archiwum zakładowego
    • Przygotowywanie protokołu zaginięcia, uszkodzenia lub sporządzenia braków wypożyczonej dokumentacji
    • Przygotowywanie protokołu wycofania jednostki aktowej z ewidencji archiwum zakładowego
    • Przeprowadzenie skontrum dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum
    • Przygotowanie sprawozdania z działalności archiwum zakładowego.
  6. Porządkowanie dokumentacji pracowniczej.
    • Zasady prowadzenia i dbania o dokumentację pracowniczą
    • Podstawa prawna prowadzenia dokumentacji pracowniczej
    • Podział dokumentacji osobowej pracownika na części
    • Prowadzenie dokumentacji pracowniczej
    • Okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej i możliwość ich skrócenia
    • Możliwość zmiany formy dokumentacji pracowniczej
    • Dane osobowe a dokumentacja pracownicza – RODO w archiwum
  7. Państwowa służba archiwalna. Współpraca archiwisty z nadzorem archiwalnym w zakresie kontroli, przekazywania materiałów archiwalnych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
    • Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
    • Narodowy zasób archiwalny i jego podziały
    • Przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego
    • Udział archiwum państwowego w procedurze brakowania dokumentacji niearchiwalnej – ekspertyza
    • Kontrola z archiwum państwowego

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Justyna Sosnowska

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 15 - letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach organów państwowych. Obecnie kieruje działem obsługi prawnej. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędnik, z zamiłowania szkoleniowiec - trener.
Ukończyła studia podyplomowe na kierunku zarządzanie kapitałem ludzkim  oraz kadry i płace. Certyfikowana specjalistka w zakresie procesów planowania i  organizowania pracy zespołu, zarządzania sobą w czasie oraz treningu interpersonalnego. Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia, kursy, warsztaty oraz projekty e-lerningowe. Pasjonatka rozwoju osobistego i skutecznej komunikacji. Prowadzi szkolenia motywacyjne dla organizacji pozarządowej Dress for Success Poland  w tematyce praw  kobiet na rynku pracy, umiejętności wyznaczania celów, realizacji własnego potencjału oraz doradztwa zawodowego. Autorka licznych kursów w zakresie organizacji pracy instytucji publicznych, wdrażania zmian w zespołach pracowniczych, wzmacniania i motywowania pracowników w tym efektywnej komunikacji interpersonalnej. Wyznaje zasadę wiedza jest wartością, gdy umiesz ją przekazać drugiemu człowiekowi.