- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla Oświaty
- /
- Opracowanie instrukcji kancelaryjnej i wykazu akt w placówkach oświatowych
Opracowanie instrukcji kancelaryjnej i wykazu akt w placówkach oświatowych
09:00 - 14:00
Adam Parysz
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Instrukcja kancelaryjna i wykaz akt w szkołach i przedszkolach
Uczestnicząc w spotkaniu, otrzymasz gotowe wzory normatywów kancelaryjno- archiwalnych (Instrukcja kancelaryjna, JRWA i Instrukcja Archiwalna) niezbędne do wprowadzenia w placówkach takich jak szkoły i przedszkola.
Uczestnicy będą mogli poznać, na co zwracać szczególną uwagę podczas opracowywania normatywów oraz gdzie szukać dostępnych wzorów.
Szkolenie obejmuje także omówienie zasad brakowania dokumentacji w placówce oświatowej, w tym instrukcje archiwalne i metody typowania dokumentacji do brakowania.
Dodatkowo kurs porusza tematykę typowych błędów przy tworzeniu instrukcji kancelaryjnej i wykazu akt, oferując praktyczne studia przypadku.
Jest to idealna okazja do zdobycia umiejętności i wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania dokumentacją w placówkach oświatowych.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Zrozumienie zasad tworzenia i stosowania instrukcji kancelaryjnej oraz JRWA- uczestnicy zdobędą wiedzę na temat kluczowych aspektów tworzenia tych dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dostęp do gotowych wzorów i przykładów- szkolenie zapewnia praktyczne wzory dokumentów, które można adaptować do potrzeb własnej placówki.
- Umiejętność identyfikacji i unikania błędów- przez analizę studiów przypadku, uczestnicy nauczą się rozpoznawać i eliminować typowe błędy występujące przy tworzeniu i zarządzaniu dokumentacją.
- Praktyczne zasady brakowania dokumentacji- uczestnicy nauczą się, jak prawidłowo identyfikować dokumenty do brakowania oraz jakie procedury należy stosować przy ich usuwaniu z obiegu.
Adresaci szkolenia z opracowania instrukcji kancelaryjnej i wykazu akt:
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników kancelarii i sekretariatów,
- pracowników placówek oświatowych zajmujący się obiegiem dokumentów w podmiocie,
- koordynatorów czynności kancelaryjnych,
- wszystkich zainteresowanych tematyką opracowania instrukcji kancelaryjnej i wykazu akt.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Instrukcja Kancelaryjna i JRWA- zmiany
- Opracowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych ze szczególnym uwzględnieniem systemu mieszanego i systemu klasy EZD
- Na co zwrócić szczególną uwagę opracowując normatywy?
- Dostępne wzory – gdzie szukać?
- Zmiany w JRWA – wyjątki w klasach JRWA
- Zasady tworzenia wyjątków
- Etapy wprowadzania zmian
- Kontakt z archiwum państwowym
- Brakowanie dokumentacji
- Przepisy regulujące brakowanie dokumentacji w placówce oświatowej
- Instrukcja archiwalna – zasady stosowania
- Jak typować dokumentację do brakowania?
- Jak brakować akta?
- Studium przypadku
- Typowe błędy
- Typowe błędy i jak sobie z nimi radzić
- Studium przypadku
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener

Adam Parysz
Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób.
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.
Miałem przyjemność szkolić między innymi
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.