- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Instrukcja kancelaryjna: zarządzanie dokumentacją w jednostkach samorządu terytorialnego
Instrukcja kancelaryjna: zarządzanie dokumentacją w jednostkach samorządu terytorialnego
09:00 - 13:00
Adam Parysz
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania dokumentacją zgodnie z obowiązującymi normami instrukcji kancelaryjnej. Podczas szkolenia omówimy zasady stosowania instrukcji kancelaryjnej obowiązującej organy gminy, związki międzygminne, organy powiatu, organy samorządu województwa, organy zespolonej administracji rządowej w województwie oraz urzędy obsługujące te organy, wykonujące czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w szkoleniu:
- Nauczysz się, jak efektywnie zarządzać dokumentacją zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Dowiesz się, jak korzystać z systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją
- Opanujesz umiejętność prawidłowego klasyfikowania dokumentów z wykorzystaniem jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz zarządzania dokumentacją archiwalną
- Nauczysz się przyjmować, dekretować i prawidłowo obiegać dokumentację wewnętrzną
- Poznasz instrukcję dotyczącą przygotowania dokumentacji do przekazania do archiwum, w tym porządkowania akt i sporządzania spisów zdawczo-odbiorczych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za rejestrację korespondencji wpływającej i wychodzącej z jednostki.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Podstawy prawne postępowania z dokumentacją
- Omówienie znaczenia prawidłowości stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt w tworzeniu dokumentacji.
- Przyjmowanie i obieg korespondencji.
- Przydzielanie spraw i dekretacja.
- Wewnętrzny obieg akt.
- System kancelaryjny – Tradycyjny i EZD.
- Rejestracja spraw na stanowiskach pracy.
- zakładanie teczek
- spisy spraw
- rejestry kancelaryjne
- znakowanie spraw
- Charakterystyka bezdziennikowego systemu kancelaryjnego.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt- praktyczne stosowanie.
- metody porządkowania związane z nadawaniem znaków poszczególnym sprawom,
- symbole i hasła klasyfikacyjne
- prawidłowe stosowanie systemu klasyfikacji dziesiętnej
- Tworzenie dokumentacji na stanowiskach pracy.
- praktyczne stosownie jednolitego rzeczowego wykazu akt
- teczki spraw ostatecznie załatwionych
- przechowywanie spraw
- Przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
- czynności zmierzające do porządkowania akt
- sporządzanie spisów zdawczo-odbiorczych
- postępowanie z aktami kategorii A, B.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Możliwości dofinansowania
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener

Adam Parysz
Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób.
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.
Miałem przyjemność szkolić między innymi
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.