Płace 2025

Zasady naliczania wynagrodzeń z uwzględnieniem najnowszych zmian. Sprawdź szczegóły!

Praktyczne stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w placówkach oświatowych

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Celem szkolenia jest przede wszystkim wyposażenie uczestników w kompleksową wiedzę oraz praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania dokumentacją w placówkach oświatowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat przepisów prawnych regulujących zarządzanie dokumentacją, poznają różne rodzaje dokumentacji oraz nauczą się, jak skutecznie stosować instrukcje kancelaryjne i archiwalne w swojej codziennej pracy. 
Szczegółowo omówimy zadania różnych grup pracowników- od sekretariatu po dyrektora i koordynatora czynności kancelaryjnych, oraz podpowiemy, jak organizować i prowadzić archiwum zakładowe, a także jak prawidłowo przekazywać i wycofywać dokumentację archiwalną.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicząc w szkoleniu poznasz:

  1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w oświacie;
  2. Klasyfikację i sposoby zarządzania różnymi rodzajami dokumentacji w placówkach oświatowych;
  3. Zasady i procedury związane z instrukcją kancelaryjną i archiwalną;
  4. Sposoby organizacji i zarządzania archiwum zakładowym, w tym przygotowanie i przekazywanie dokumentacji do archiwów państwowych;
  5. Praktyczne umiejętności w zakresie brakowania dokumentacji niearchiwalnej i udostępniania archiwaliów.

Adresaci szkolenia:

  • Dyrektorzy placówek oświatowych odpowiedzialni za prawidłowe zarządzanie dokumentacją.
  • Pracownicy sekretariatu, którzy na co dzień zajmują się dokumentacją.
  • Koordynatorzy czynności kancelaryjnych i osoby odpowiedzialne za archiwizację dokumentów.
  • Pracownicy merytoryczni, którzy uczestniczą w tworzeniu i zarządzaniu aktami spraw.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Placówkach Oświatowych
  2. Rodzaje współczesnej dokumentacji
    • Dokument- „dowód pierwszorzędny”, (dokument elektroniczny i papierowy);
    • Kategoryzacja dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w podmiocie;
    • Dokumentacja tworząca akta spraw i nietworząca akta spraw.
  3. Instrukcja kancelaryjna Placówki Oświatowej
    • Zadania Sekretariatu- rejestracja, rozdział, wysyłka pism;
    • Zadania Dyrektora-dekretacja, akceptacja, podpisywanie;
    • Zadania pracowników merytorycznych- zakładanie spraw, archiwizacja akt spraw zakończonych;
    • Zadania Koordynatora Czynności Kancelaryjnych.
  4. Rzeczowy Wykaz akt dla Placówek Oświatowych
  5. Instrukcja archiwalna Placówki Oświatowej
    • Prowadzenie dokumentacji na stanowisku pracy;
    • Archiwizacja akt spraw zakończonych na stanowisku pracy;
    • Przekazanie zgodnie z terminarzem uporządkowanej dokumentacji na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego do archiwum zakładowego
  6. Prowadzenie, organizacja i zadania archiwum zakładowego i składnicy akt
    • Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt,
    • Przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym
    • Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym/składnicy akt/
    • Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego/składnicy akt/
    • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
    • Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
    • Sprawozdawczość archiwum zakładowego
  7. Część warsztatowa

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Małgorzata Bieda

Prawnik, praktyk archiwista z wieloletnim stażem, Urzędnik Służby Cywilnej, Kierownik oddziału ds. Archiwum Zakładowego, Koordynator Czynności Kancelaryjnych, w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie. Vice Prezes Stowarzyszenia Archiwistów Polskich Oddziału w Lublinie. Trener prowadzący szkolenia w dziedzinie Archiwum, Instrukcji Kancelaryjnej, Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Profesjonalnego Sekretariatu Urzędu. Autorka Książki „Zasady zarządzania dokumentacją w administracji publicznej. Kwalifikowanie, obieg, archiwizowanie”