- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia archiwum
- /
- Praktyczne stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w placówkach oświatowych
Praktyczne stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w placówkach oświatowych
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest przede wszystkim wyposażenie uczestników w kompleksową wiedzę oraz praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania dokumentacją w placówkach oświatowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat przepisów prawnych regulujących zarządzanie dokumentacją, poznają różne rodzaje dokumentacji oraz nauczą się, jak skutecznie stosować instrukcje kancelaryjne i archiwalne w swojej codziennej pracy.
Szczegółowo omówimy zadania różnych grup pracowników- od sekretariatu po dyrektora i koordynatora czynności kancelaryjnych, oraz podpowiemy, jak organizować i prowadzić archiwum zakładowe, a także jak prawidłowo przekazywać i wycofywać dokumentację archiwalną.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicząc w szkoleniu poznasz:
- Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w oświacie;
- Klasyfikację i sposoby zarządzania różnymi rodzajami dokumentacji w placówkach oświatowych;
- Zasady i procedury związane z instrukcją kancelaryjną i archiwalną;
- Sposoby organizacji i zarządzania archiwum zakładowym, w tym przygotowanie i przekazywanie dokumentacji do archiwów państwowych;
- Praktyczne umiejętności w zakresie brakowania dokumentacji niearchiwalnej i udostępniania archiwaliów.
Adresaci szkolenia:
- Dyrektorzy placówek oświatowych odpowiedzialni za prawidłowe zarządzanie dokumentacją.
- Pracownicy sekretariatu, którzy na co dzień zajmują się dokumentacją.
- Koordynatorzy czynności kancelaryjnych i osoby odpowiedzialne za archiwizację dokumentów.
- Pracownicy merytoryczni, którzy uczestniczą w tworzeniu i zarządzaniu aktami spraw.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Placówkach Oświatowych
- Rodzaje współczesnej dokumentacji
- Dokument- „dowód pierwszorzędny”, (dokument elektroniczny i papierowy);
- Kategoryzacja dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w podmiocie;
- Dokumentacja tworząca akta spraw i nietworząca akta spraw.
- Instrukcja kancelaryjna Placówki Oświatowej
- Zadania Sekretariatu- rejestracja, rozdział, wysyłka pism;
- Zadania Dyrektora-dekretacja, akceptacja, podpisywanie;
- Zadania pracowników merytorycznych- zakładanie spraw, archiwizacja akt spraw zakończonych;
- Zadania Koordynatora Czynności Kancelaryjnych.
- Rzeczowy Wykaz akt dla Placówek Oświatowych
- Instrukcja archiwalna Placówki Oświatowej
- Prowadzenie dokumentacji na stanowisku pracy;
- Archiwizacja akt spraw zakończonych na stanowisku pracy;
- Przekazanie zgodnie z terminarzem uporządkowanej dokumentacji na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego do archiwum zakładowego
- Prowadzenie, organizacja i zadania archiwum zakładowego i składnicy akt
- Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt,
- Przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym
- Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym/składnicy akt/
- Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego/składnicy akt/
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
- Sprawozdawczość archiwum zakładowego
- Część warsztatowa
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Małgorzata Bieda
Prawnik, praktyk archiwista z wieloletnim stażem, Urzędnik Służby Cywilnej, Kierownik oddziału ds. Archiwum Zakładowego, Koordynator Czynności Kancelaryjnych, w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie. Vice Prezes Stowarzyszenia Archiwistów Polskich Oddziału w Lublinie. Trener prowadzący szkolenia w dziedzinie Archiwum, Instrukcji Kancelaryjnej, Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Profesjonalnego Sekretariatu Urzędu. Autorka Książki „Zasady zarządzania dokumentacją w administracji publicznej. Kwalifikowanie, obieg, archiwizowanie”