Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia

SPRAWDŹ! Realizujemy kursy 3-dniowe oraz weekendowe!

Projekt planu finansowego szkoły i przedszkola na 2024 r. Optymalizacja wydatków

Wybierz edycję

Data
18.10.2024
Godzina

09:00 - 14:00

Cena
354 zł
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Rabat dla grup

Rabat 5% przy zgłoszeniu 2 uczestników

Rabat 10% przy zgłoszeniu 3 uczestników

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Dostęp do platformy szkoleniowej

Oprawiony Certyfikat

+ 49.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Szkolenie "Projekt planu finansowego szkoły i przedszkola na 2024 r." przeznaczone jest dla pracowników samorządów oraz dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek samorządowych. Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom zdobycia umiejętności i wiedzy niezbędnej do opracowania skutecznych i zgodnych z przepisami planów finansowych na rok 2024 dla szkół i przedszkoli, z naciskiem na optymalizację wydatków i efektywne wykorzystanie dostępnych środków finansowych. 
Podczas szkolenia zdobędziesz wiedzę na temat prawidłowego tworzenia projektów planów finansowych, które pozwolą na racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz skuteczne wykorzystanie subwencji oświatowej i dotacji. 
Program szkolenia obejmuje między innymi zasady gospodarowania środkami, klasyfikację budżetową, omówienie arkusza organizacji, a także metody optymalizacji finansów w kontekście zmieniających się przepisów i potrzeb edukacyjnych.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  1. Zrozumiesz aktualne przepisy i zasady gospodarowania środkami publicznymi;
  2. Nauczysz się tworzyć efektywne plany finansowe, uwzględniające specyfikę działalności oświatowej i zmieniające się regulacje;
  3. Zdobędziesz wiedzę o mechanizmach naliczania subwencji oświatowej;
  4. Poznasz metody optymalizacji wydatków, w tym racjonalnego wykorzystania godzin ponadwymiarowych i zasobów kadrowych;
  5. Zrozumiesz związki pomiędzy prawidłowym raportowaniem danych a wysokością otrzymywanej subwencji.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego
  • Dyrektorzy szkół i przedszkoli
  • Kierownicy placówek samorządowych
  • Osoby odpowiedzialne za finansowanie oświaty w jednostkach samorządowych

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia: 

  1. Zasady gospodarowania środkami publicznymi.
  2. Ustawa o finansach publicznych. Plan finansowy. Tworzenie projektu planu finansowego. Realizacja w ciągu roku.
  3. Klasyfikacja budżetowa.
  4. Możliwość dokonywania zmian w planie.
  5. Dochody finansujące oświatę. Subwencja oświatowa. Dotacje.
  6. Arkusz organizacji a wydatki szkoły a wysokość subwencji oświatowej – zależności: na jakie wydatki szkoła otrzymuje subwencję oświatową, jakie dane wpływają na jej wysokość, jaka jest rola dyrektora szkoły w kształtowaniu wysokości środków, które otrzymuje samorząd w ramach subwencji.
  7. Wielkość oddziału kluczowym czynnikiem wpływającym na optymalizację finansów.
  8. Uwzględnienie zmniejszonego naboru do klas I w szkołach ponadpodstawowych w 2024 r.
  9. Świadoma polityka kadrowa samorządu i dyrektorów szkół – czy stopień awansu zawodowego nauczyciela kosztuje samorząd? Wpływ awansu zawodowego na sytuację ekonomiczną samorządu.
  10. Godziny ponadwymiarowe. Korzyści i ograniczenia. Wymiar finansowy godzin ponadwymiarowych z punktu widzenia dyrektora szkoły i jednostki samorządu terytorialnego. Umiejętne wykorzystanie godzin ponadwymiarowych przez dyrektora szkoły jako optymalizacja wydatków ponoszonych przez samorząd na oświatę.
  11. Kiedy godzina ponadwymiarowa jest dla jednostki samorządu terytorialnego realnie darmowa? Czy może to wiedzieć sam dyrektor szkoły? Kiedy godzina ponadwymiarowa stanowi realny wydatek samorządu i ile on wynosi? Przykłady i kalkulator.
  12. Świetlica szkolna – jak wykorzystać godziny ponadwymiarowe nauczycieli.
  13. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  14. Zatrudnianie specjalistów. Zwiększone minima zatrudnienia od września 2024 r.
  15. Nauczanie indywidualne i zindywidualizowana ścieżka kształcenia – finansowe wyzwanie dla samorządu.
  16. Wydatki i dochody na prowadzenie niektórych oddziałów: oddział przygotowawczy, oddział integracyjny, oddział sportowy, oddział dwujęzyczny itd.
  17. Dane wykazane w SIO a wysokość subwencji – prawidłowe wykazanie zadań w arkuszu SIO a wysokość otrzymanej subwencji. Na co należy szczególnie uważać, aby nie stracić finansowania w subwencji oświatowej.
  18. Podział na grupy. Języki. WF. Informatyka.
  19. Wymiary etatów nauczycieli. Pensum wynikające z przepisów prawa. Pensum ustalane przez organ prowadzący. Pensum łączone. Przykłady i kalkulator.

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Grzegorz Pochopień

Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).

Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”