Certyfikowany Audytor Wewnętrzny SZBI ISO 27001 z egzaminem TÜV NORD Polska

Zapisz się na 4-dniowy kurs i zostań audytorem wewnętrznym!

Projekt planu finansowego na 2025 r. w nowym systemie finansowania samorządów. Jak optymalizować wydatki na oświatę?

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Inne dostępne terminy

Typ Szkolenie online
Data

18.10.2024

Godzina

09:00 - 14:00

Cena
354 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom zdobycia umiejętności i wiedzy niezbędnej do opracowania skutecznych i zgodnych z przepisami planów finansowych na rok 2025 dla szkół i przedszkoli, z naciskiem na optymalizację wydatków i efektywne wykorzystanie dostępnych środków finansowych. 
Podczas szkolenia zdobędziesz wiedzę na temat prawidłowego tworzenia projektów planów finansowych, które pozwolą na racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz skuteczne wykorzystanie subwencji oświatowej i dotacji. 
Program szkolenia obejmuje między innymi zasady gospodarowania środkami, klasyfikację budżetową, omówienie arkusza organizacji, a także metody optymalizacji finansów w kontekście zmieniających się przepisów i potrzeb edukacyjnych.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  1. Zrozumiesz aktualne przepisy i zasady gospodarowania środkami publicznymi;
  2. Nauczysz się tworzyć efektywne plany finansowe, uwzględniające specyfikę działalności oświatowej i zmieniające się regulacje;
  3. Zdobędziesz wiedzę o mechanizmach naliczania subwencji oświatowej;
  4. Poznasz metody optymalizacji wydatków, w tym racjonalnego wykorzystania godzin ponadwymiarowych i zasobów kadrowych;
  5. Zrozumiesz związki pomiędzy prawidłowym raportowaniem danych a wysokością otrzymywanej subwencji.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego
  • Dyrektorzy szkół i przedszkoli
  • Kierownicy placówek samorządowych
  • Osoby odpowiedzialne za finansowanie oświaty w jednostkach samorządowych

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia: 

  1. Nowe zasady finansowania samorządów od 2025 r.
  2. Likwidacja subwencji oświatowej. Likwidacja dotacji przedszkolnej.
  3. Subwencja wg nowych zasad dla jednych, brak subwencji dla drugich.
  4. Nowe informacje od Ministra Finansów do projektów uchwał budżetowych otrzymane do 15 października 2024 r.
  5. Podział potrzeb oświatowych. Główne założenia projektu na 2025 r.
  6. Przeznaczanie środków na kształcenie specjalne w nowym systemie finansowania.
  7. Środki na orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wg nowych zasad.
  8. Ponowne przeliczenie potrzeb oświatowych po skończonym 2025 r., w tym w zakresie orzeczeń.
  9. Zasady gospodarowania środkami publicznymi.
  10. Ustawa o finansach publicznych. Plan finansowy. Tworzenie projektu planu finansowego. Realizacja w ciągu roku.
  11. Klasyfikacja budżetowa.
  12. Możliwość dokonywania zmian w planie.
  13. Arkusz organizacji a wydatki szkoły a wysokość subwencji oświatowej – zależności: na jakie wydatki naliczone będą potrzeby oświatowe, jakie dane wpływają na ich wysokość, jaka jest rola dyrektora szkoły w kształtowaniu wysokości środków, które otrzymuje samorząd w ramach subwencji.
  14. Wielkość oddziału kluczowym czynnikiem wpływającym na optymalizację finansów.
  15. Świadoma polityka kadrowa samorządu i dyrektorów szkół – czy stopień awansu zawodowego nauczyciela kosztuje samorząd? Wpływ awansu zawodowego na sytuację ekonomiczną samorządu.
  16. Godziny ponadwymiarowe. Korzyści i ograniczenia. Wymiar finansowy godzin ponadwymiarowych z punktu widzenia dyrektora szkoły i jednostki samorządu terytorialnego. Umiejętne wykorzystanie godzin ponadwymiarowych przez dyrektora szkoły jako optymalizacja wydatków ponoszonych przez samorząd na oświatę.
  17. Kiedy godzina ponadwymiarowa jest dla jednostki samorządu terytorialnego realnie darmowa? Czy może to wiedzieć sam dyrektor szkoły? Kiedy godzina ponadwymiarowa stanowi realny wydatek samorządu i ile on wynosi? Przykłady i kalkulator.
  18. Świetlica szkolna – jak wykorzystać godziny ponadwymiarowe nauczycieli.
  19. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  20. Zatrudnianie specjalistów.
  21. Nauczanie indywidualne i zindywidualizowana ścieżka kształcenia – finansowe wyzwanie dla samorządu.
  22. Wydatki i dochody na prowadzenie niektórych oddziałów: oddział przygotowawczy, oddział integracyjny, oddział sportowy, oddział dwujęzyczny itd.
  23. Dane wykazane w SIO a wysokość potrzeb oświatowych – prawidłowe wykazanie zadań w arkuszu SIO a wysokość otrzymanej subwencji. Na co należy szczególnie uważać, aby nie stracić finansowania w subwencji.
  24. Podział na grupy. Języki. WF. Informatyka.

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Grzegorz Pochopień

Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).

Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”