Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia. Sprawdź nowe terminy!

NOWOŚĆ. Od teraz prowadzimy kursy w formule 3-dniowej i weekendowej!

Prowadzenie skutecznych samorządowych kampanii wyborczych

Zapisy na szkolenie zakończone!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że na szkolenie, które przeglądasz, skończyliśmy przyjmować zapisy. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.8)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Szkolenie archiwalne

Szkolenie z prowadzenia samorządowych kampanii wyborczych

Szkolenie jest kompleksowym programem edukacyjnym, który ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia skutecznych strategii wyborczych oraz wyboru odpowiednich działań marketingowych politycznych. 

Szkolenie skupia się na trzech kluczowych modułach: strategii wyborczej, konstruowaniu przekazu do wyborców oraz taktyce kampanii wyborczych. 

Uczestnicy nauczą się, jak analizować swoje mocne i słabe strony, prawidłowo analizować elektorat, przygotowywać atrakcyjne prezentacje publiczne, tworzyć efektowne materiały wyborcze oraz efektywnie współpracować z mediami. 

Po odbyciu szkolenia  prowadzenia kampanii wyborczych Uczestnik:

  1. Samodzielne przygotuje dobrą strategię i taktykę wyborczą, atrakcyjną dla wyborców oraz dziennikarzy.
  2. Samodzielne opracuje i przeanalizuje swoje mocne i słabsze strony.
  3. Określi grupy docelowe wyborców i ułoży odpowiedni, trafiający do nich przekaz.
  4. Ułoży i zastosuje skuteczny program wyborczy i plan kampanii.
  5. Przygotuje dobre wyborcze materiały informacyjne, odpowiednio dobrane do każdej grupy docelowej.
  6. Będzie umiał obronić się przed tzw. czarnym PR-em.
  7. Poradzi sobie w sytuacjach kryzysowych.
  8. Zorganizuje efektywnie działający sztab wyborczy.
  9. Zastosuje w praktyce skuteczne i etyczne narzędzia wpływu społecznego.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu z planowania kampanii wyborczych:

Nadrzędnym celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności tworzenia dobrych strategii wyborczych, wyboru odpowiedniego rodzaju działań marketingu politycznego, wybierania skutecznej taktyki prowadzenia działań przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii wyborczej. 
Równie ważne jest poznanie przez uczestników mechanizmów rządzących każdą kampanią wyborczą, co zwiększy możliwości zdobycia przez nich większej sympatii a w konsekwencji poparcia wyborców.

Kolejnymi korzyściami są:

  • poznanie metod analizy swoich mocnych i słabszych stron,
  • zdobycie wiedzy oraz umiejętności prawidłowej analizy elektoratu,
  • wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowaniem i wygłaszaniem atrakcyjnych prezentacji publicznych,
  • zdobycie umiejętności tworzenia atrakcyjnych materiałów wyborczych,
  • zdobycie kompetencji w obszarze media relations podczas prowadzenia lokalnych kampanii wyborczych,
  • unikanie najczęściej popełnianych błędów w trakcie lokalnej kampanii wyborczej.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie jest adresowane do kandydatów startujących w wyborach samorządowych na stanowisko:

  • wójta,
  • burmistrza,
  • prezydenta miasta,
  • kadry kierowniczej i menedżerów stanowiących trzon komitetów wyborczych.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

Moduł I. Strategia wyborcza kampanii samorządowych

  • Czym jest kampania wyborcza?
  • Zasady prowadzenia kampanii wyborczej. Co można a czego nie w ujęciu prawnym.
  • Czy w ogóle potrzebna jest strategia wyborcza? Czym jest i co gwarantuje.
  • Cel, wartości, misja, wizja i pobudki działań kandydata. Solidny fundament do zbudowania każdej strategii.
  • Badania ilościowe i jakościowe. Łatwy klucz pomocny w wyborze dobrej strategii.
  • Etapy i kluczowe elementy strategii wyborczej.
  • Grupy docelowe w kampanii wyborczej. Marketing polityczny, czyli działaj jak skuteczny przedsiębiorca.
  • Wsparcie kandydata. Czy jest konieczne? Gdzie oraz u kogo szukać wsparcia?
  • Parę słów o rywalach. Nie lekceważ kontrkandydatów.


Moduł II. Konstruowanie przekazu do wyborców.

  • Tematy kampanii, dobry program wyborczy, silne hasła wyborcze, atrakcyjne bio kandydata, skuteczna autoprezentacja.
  • Plan kampanii wyborczej. Etapy, zadania oraz spójny kalendarz.
  • Organizacja i optymalne zarządzanie zasobami kandydata.
  • Atrakcyjne materiały wyborcze. 12 sprawdzonych, dobrych przykładów.
  • Reklama, sprzedaż a wybory. Skuteczne strategie marketingowe wykorzystywane w kampaniach wyborczych.


Moduł III. Taktyka kampanii wyborczych. Działania na jednym czy wielu frontach ?

  • Kampania bezpośrednia. Skuteczność w czasach powszechnej dygitalizacji.
  • Kampania negatywna. Skuteczność, etyka, obrona przed czarnym PR-em.
  • Kampania celowana. Przekaz do konkretnych grup i środowisk.
  • Kampania medialna. Jak zjednać sobie media i maksymalnie wykorzystać ich siłę.
  • Kampania internetowa. Czy warto promować się wszędzie? Jak optymalnie wykorzystać możliwości i zasoby sieci.
  • Budowanie swojego publicznego wizerunku.
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas przygotowania i prowadzenia kampanii wyborczej.

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Michał Zagłoba

Trener biznesu i szkoleniowiec, specjalista w dziedzinie komunikacji, public relations i wystąpień publicznych, związany z branżą medialną od 2007 roku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą.
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw pozytywnego wizerunku Służby Więziennej regionu północno-wschodniego.  Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP,TVN, Polsat, TTV.
Współtworzył i prowadził kampanie reklamowe, rekrutacyjne, a także samorządowe kampanie wyborcze. Odpowiedzialny za prace nad strategią wyborczą oraz publicznym wizerunkiem kandydatów.
Od 2011 roku szkoli różne grupy zawodowe, między innymi w zakresie public relations, wystąpień publicznych, komunikacji, autoprezentacji, zarządzania zespołami, rekrutacji, erystyki, marketingu internetowego, psychologii zachowań konsumenckich czy metod wpływu społecznego.

Szkolenie archiwalne