- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Prowadzenie skutecznych samorządowych kampanii wyborczych
Prowadzenie skutecznych samorządowych kampanii wyborczych
Zapisy na szkolenie zakończone!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że na szkolenie, które przeglądasz, skończyliśmy przyjmować zapisy. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.8)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie archiwalne
Szkolenie z prowadzenia samorządowych kampanii wyborczych
Szkolenie jest kompleksowym programem edukacyjnym, który ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia skutecznych strategii wyborczych oraz wyboru odpowiednich działań marketingowych politycznych.
Szkolenie skupia się na trzech kluczowych modułach: strategii wyborczej, konstruowaniu przekazu do wyborców oraz taktyce kampanii wyborczych.
Uczestnicy nauczą się, jak analizować swoje mocne i słabe strony, prawidłowo analizować elektorat, przygotowywać atrakcyjne prezentacje publiczne, tworzyć efektowne materiały wyborcze oraz efektywnie współpracować z mediami.
Po odbyciu szkolenia prowadzenia kampanii wyborczych Uczestnik:
- Samodzielne przygotuje dobrą strategię i taktykę wyborczą, atrakcyjną dla wyborców oraz dziennikarzy.
- Samodzielne opracuje i przeanalizuje swoje mocne i słabsze strony.
- Określi grupy docelowe wyborców i ułoży odpowiedni, trafiający do nich przekaz.
- Ułoży i zastosuje skuteczny program wyborczy i plan kampanii.
- Przygotuje dobre wyborcze materiały informacyjne, odpowiednio dobrane do każdej grupy docelowej.
- Będzie umiał obronić się przed tzw. czarnym PR-em.
- Poradzi sobie w sytuacjach kryzysowych.
- Zorganizuje efektywnie działający sztab wyborczy.
- Zastosuje w praktyce skuteczne i etyczne narzędzia wpływu społecznego.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu z planowania kampanii wyborczych:
Nadrzędnym celem jest przekazanie wiedzy i umiejętności tworzenia dobrych strategii wyborczych, wyboru odpowiedniego rodzaju działań marketingu politycznego, wybierania skutecznej taktyki prowadzenia działań przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii wyborczej.
Równie ważne jest poznanie przez uczestników mechanizmów rządzących każdą kampanią wyborczą, co zwiększy możliwości zdobycia przez nich większej sympatii a w konsekwencji poparcia wyborców.
Kolejnymi korzyściami są:
- poznanie metod analizy swoich mocnych i słabszych stron,
- zdobycie wiedzy oraz umiejętności prawidłowej analizy elektoratu,
- wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowaniem i wygłaszaniem atrakcyjnych prezentacji publicznych,
- zdobycie umiejętności tworzenia atrakcyjnych materiałów wyborczych,
- zdobycie kompetencji w obszarze media relations podczas prowadzenia lokalnych kampanii wyborczych,
- unikanie najczęściej popełnianych błędów w trakcie lokalnej kampanii wyborczej.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do kandydatów startujących w wyborach samorządowych na stanowisko:
- wójta,
- burmistrza,
- prezydenta miasta,
- kadry kierowniczej i menedżerów stanowiących trzon komitetów wyborczych.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
Moduł I. Strategia wyborcza kampanii samorządowych
- Czym jest kampania wyborcza?
- Zasady prowadzenia kampanii wyborczej. Co można a czego nie w ujęciu prawnym.
- Czy w ogóle potrzebna jest strategia wyborcza? Czym jest i co gwarantuje.
- Cel, wartości, misja, wizja i pobudki działań kandydata. Solidny fundament do zbudowania każdej strategii.
- Badania ilościowe i jakościowe. Łatwy klucz pomocny w wyborze dobrej strategii.
- Etapy i kluczowe elementy strategii wyborczej.
- Grupy docelowe w kampanii wyborczej. Marketing polityczny, czyli działaj jak skuteczny przedsiębiorca.
- Wsparcie kandydata. Czy jest konieczne? Gdzie oraz u kogo szukać wsparcia?
- Parę słów o rywalach. Nie lekceważ kontrkandydatów.
Moduł II. Konstruowanie przekazu do wyborców.
- Tematy kampanii, dobry program wyborczy, silne hasła wyborcze, atrakcyjne bio kandydata, skuteczna autoprezentacja.
- Plan kampanii wyborczej. Etapy, zadania oraz spójny kalendarz.
- Organizacja i optymalne zarządzanie zasobami kandydata.
- Atrakcyjne materiały wyborcze. 12 sprawdzonych, dobrych przykładów.
- Reklama, sprzedaż a wybory. Skuteczne strategie marketingowe wykorzystywane w kampaniach wyborczych.
Moduł III. Taktyka kampanii wyborczych. Działania na jednym czy wielu frontach ?
- Kampania bezpośrednia. Skuteczność w czasach powszechnej dygitalizacji.
- Kampania negatywna. Skuteczność, etyka, obrona przed czarnym PR-em.
- Kampania celowana. Przekaz do konkretnych grup i środowisk.
- Kampania medialna. Jak zjednać sobie media i maksymalnie wykorzystać ich siłę.
- Kampania internetowa. Czy warto promować się wszędzie? Jak optymalnie wykorzystać możliwości i zasoby sieci.
- Budowanie swojego publicznego wizerunku.
- Najczęstsze błędy popełniane podczas przygotowania i prowadzenia kampanii wyborczej.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Michał Zagłoba
Trener biznesu i szkoleniowiec, specjalista w dziedzinie komunikacji, public relations i wystąpień publicznych, związany z branżą medialną od 2007 roku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą.
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw pozytywnego wizerunku Służby Więziennej regionu północno-wschodniego. Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP,TVN, Polsat, TTV.
Współtworzył i prowadził kampanie reklamowe, rekrutacyjne, a także samorządowe kampanie wyborcze. Odpowiedzialny za prace nad strategią wyborczą oraz publicznym wizerunkiem kandydatów.
Od 2011 roku szkoli różne grupy zawodowe, między innymi w zakresie public relations, wystąpień publicznych, komunikacji, autoprezentacji, zarządzania zespołami, rekrutacji, erystyki, marketingu internetowego, psychologii zachowań konsumenckich czy metod wpływu społecznego.
Szkolenie archiwalne