- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla Oświaty
- /
- Rozliczenie dotacji na uczniów niepełnosprawnych – jak prawidłowo realizować orzeczenia i zatrudniać nauczycieli z kwalifikacjami, aby nie zwracać dotacji
Rozliczenie dotacji na uczniów niepełnosprawnych – jak prawidłowo realizować orzeczenia i zatrudniać nauczycieli z kwalifikacjami, aby nie zwracać dotacji
09:00 - 14:00
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Rabat dla grup
Rabat 5% przy zgłoszeniu 2 uczestników
Rabat 10% przy zgłoszeniu 3 uczestników
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Dostęp do platformy szkoleniowej
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie z rozliczania dotacji na uczniów niepełnosprawnych
Szkolenie koncentruje się na kluczowych aspektach finansowych i merytorycznych związanych z wydatkowaniem środków na kształcenie specjalne. Szkolenie zawiera warsztaty praktyczne oraz omówienie przepisów prawnych i praktycznych metod wykazywania wydatków.
Uczestnicy będą mieli okazję rozwiązać praktyczne przykłady i nauczyć się efektywnego zarządzania finansami w zakresie kształcenia specjalnego.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Poznanie i zrozumienie przepisów prawnych dotyczących finansowania kształcenia specjalnego oraz prawidłowej realizacji orzeczeń.
- Nauka skutecznych metod wykazywania i klasyfikowania wydatków na kształcenie specjalne, w tym zakupu pomocy dydaktycznych i wykazywania kosztów wspólnych.
- Umiejętność prawidłowego zatrudnienia nauczycieli do realizacji kształcenia specjalnego, zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami i przepisami prawa.
- Zdolność do właściwego zarządzania środkami finansowymi, szczególnie w sytuacji zmian liczby uczniów w ciągu roku szkolnego.
- Świadomość konsekwencji błędów w rozliczeniu dotacji, w tym umiejętność unikania konieczności zwrotu niewłaściwie wykorzystanych środków.
Adresaci szkolenia z rozliczania dotacji:
Szkolenie jest przeznaczone dla:
- dyrektorów,
- księgowych,
- organów prowadzących szkoły i placówki niesamorządowe (niepubliczne i publiczne), którzy otrzymują dotacje oświatowe,
- pracowników samorządu, którzy rozliczają dotacje.
Szkolenie poprowadzi były pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej odpowiedzialny za dotacje oświatowe. Jest autorem ustawy o finansowaniu zadań oświatowych a także komentarza do ustawy o finansowaniu zadań oświatowych wydanego przez Wolters Kluwer, a także wielu publikacji C.H.Beck dotyczących finansowania oświaty.
Program szkolenia:
- Aspekty prawne – ustawa o finansowaniu zadań oświatowych.
- Zapisy orzeczenia o kształceniu specjalnym a wydatki ponoszone na kształcenie specjalne przez przedszkole/szkołę.
- Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne – podejście praktyczne, co można sfinansować w ramach środków na kształcenie specjalne, jakie pomoce dydaktyczne można kupić z tych środków, jak wykazywać koszty wspólne, jakim algorytmem wykazywać wynagrodzenia nauczycieli specjalistów, wykazywanie wynagrodzeń innych nauczycieli i obsługi/administracji, wydatki bieżące a wydatki majątkowe, indywidualne nauczanie, doskonalenie nauczycieli.
- Metody wykazywania kosztów wspólnych na uczniów niepełnosprawnych w przedszkolach – wydatki niezbędne na kształcenie uczniów niepełnosprawnych. Praktyczne warsztaty.
- Metody wykazywania kosztów wspólnych na uczniów niepełnosprawnych w szkołach – wzór zawarty w art. 35 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych. Praktyczne warsztaty.
- Na jakie zapisy w statucie przedszkola/szkoły zwrócić uwagę pod kątem prawidłowego wydatkowania dotacji na kształcenie specjalne.
- Regulamin wynagradzania pracowników a premie dla nauczycieli finansowane z dotacji. Przykład regulaminu w zakresie dodatków na kształcenie specjalne.
- Prawidłowa realizacja orzeczeń na podstawie przepisów prawa – minimalne wymagania, które musi spełnić przedszkole/szkoła.
- Prawidłowy sposób zatrudnienia nauczycieli do realizacji kształcenia specjalnego – kwalifikacje wymagane zgodnie z przepisami prawa oraz forma zatrudnienia (umowa o pracę, umowa zlecenie i faktura – kiedy są dopuszczalne).
- Limity na wynagrodzenia nauczycieli w 2023 roku, które można pokryć z dotacji.
- Zmiana liczby uczniów w ciągu roku a wydatki na kształcenie specjalne. Warunki otrzymania dotacji na bieżącą liczbę uczniów.
- Finansowanie uczniów niepełnosprawnych a dane wykazane w Systemie Informacji Oświatowej. Nowy sposób wykazywania orzeczeń w SIO. Prawidłowe uzupełnienie danych. Przykłady praktyczne wypełnienia SIO na rzeczywistej aplikacji.
- Kontrola wykorzystania dotacji przez jednostkę samorządu terytorialnego – konsekwencje błędnego rozliczenia dotacji.
- Zwrot dotacji niewykorzystanej, wydatkowanej niezgodnie z przeznaczeniem oraz pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości – konsekwencje prawne, sposób naliczania ustawowych odsetek.
Trener
Przez 7 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na początku w Wydziale Analiz w Departamencie Ekonomicznym jako pracownik odpowiedzialny za kwestie planowania i wykonywania budżetu w układzie tradycyjnym i zadaniowym. Potem pracownik w Departamencie odpowiedzialnym za finansowanie zadań oświatowych, później jako Naczelnik Wydziału Statystyki odpowiedzialny za system informacji oświatowej. Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, w tym przepisów określających zasady dotowania szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat). Autor nowelizacji ustawy o systemie informacji oświatowej zmieniającej SIO na system dostępny przez przeglądarkę internetową.
Absolwentka Metod Ilościowych w Ekonomii i Systemów Informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej oraz absolwentka Administracji na Politechnice Warszawskiej. Wykształcenie w obszarze analiz (dodatkowo potwierdzone uzyskanym Certyfikatem Analityka Statystycznego SAS), bardzo dobra znajomość teorii ekonomii oraz statystyki i zagadnień modelowania ekonometrycznego w połączeniu ze znajomością specyfiki prawa oświatowego i finansowania zadań oświatowych jest dla Państwa gwarancją otrzymania wsparcia na najwyższym poziomie.
„Przez wiele lat pracy kwestie zarządzania finansami oświaty stały się moją pasją, którą teraz chcę dzielić z Państwem, oferując Państwu swoje usługi.”