Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia

SPRAWDŹ! Realizujemy kursy 3-dniowe; 4-dniowe oraz weekendowe!

Specjalne potrzeby edukacyjne- organizacja i finansowanie. (Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, kształcenie specjalne, nauczanie indywidualne i wwr)

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Dane szkolenia

Data
11.09.2024
Godzina

Cena
354 zł

Głównym celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do efektywnego organizowania i finansowania edukacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkolenie ma na celu zapewnienie uczestnikom umiejętności potrzebnych do zapewnienia wsparcia edukacyjnego oraz rozwojowego uczniom wymagającym szczególnej opieki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz najlepszymi praktykami w dziedzinie edukacji specjalnej.
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników oświaty i specjalistów zajmujących się kwestiami edukacyjnymi i rozwojowymi dzieci z różnorodnymi potrzebami. Uczestnicy szkolenia zdobędą kompleksową wiedzę na temat organizacji oraz finansowania wsparcia dla uczniów wymagających specjalnej opieki edukacyjnej, w tym pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. 
Szkolenie obejmie zarówno aspekty prawne i proceduralne, jak i praktyczne podejście do realizacji programów edukacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  1. Zrozumienie prawnych aspektów organizacji edukacji specjalnej oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych.
  2. Umiejętność praktycznego stosowania wiedzy w zakresie planowania i realizacji kształcenia specjalnego oraz indywidualnego.
  3. Nabycie umiejętności zarządzania finansami związanymi z edukacją specjalną, w tym rozliczania subwencji i dotacji.
  4. Poznanie metod i technik efektywnego wdrażania wczesnego wspomagania rozwoju oraz nauczania indywidualnego.
  5. Optymalizacja wydatków oświatowych poprzez lepsze zrozumienie zasad finansowania i kwalifikowania wydatków na edukację specjalną

Adresaci szkolenia:

  • Dyrektorzy szkół i przedszkoli, odpowiedzialni za implementację programów edukacyjnych dla dzieci z potrzebami specjalnymi.
  • Pracownicy samorządowi, którzy nadzorują placówki edukacyjne i są odpowiedzialni za dystrybucję funduszy na edukację specjalną.
  • Nauczyciele i specjaliści, takich jak pedagodzy specjalni, psycholodzy, którzy pracują bezpośrednio z uczniami wymagającymi specjalnych metod nauczania i wsparcia.

Szkolenie poprowadzi były pracownik MEN odpowiedzialny za subwencję oświatową i SIO. Współautor ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz komentarza do ustawy o finansowaniu zadań oświatowych wydanego przez Wolters Kluwer, a także wielu publikacji C.H.Beck dotyczących finansowania oświaty.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
    1. Specjaliści w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych:
      • minimalny wymiar zatrudnienia od września 2023 r. i od września 2024 r.;
      • zadania nauczycieli specjalistów w tym realizowane w ramach pensum;
      • kwalifikacje nauczycieli specjalistów;
      • pedagog specjalny – nowe stanowisko nauczycielskie;
      • sposób liczenia etatów nauczycieli specjalistów.
    2. Pomoc psychologiczna pedagogiczna realizowana przez innych nauczycieli:
      • rodzaje zajęć i maksymalna wielkość grup;
      • czy określono minimalny wymiar godzinowy? Kto i na jakich zasadach określa wymiar zajęć?
      • kiedy opinia poradni jest koniecznie potrzebna, a kiedy nie?
      • zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
    3. Prawidłowe wpisanie danych do SIO:
      • obowiązki nauczyciela w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
      • obowiązki nauczyciela specjalisty. Kiedy obowiązki nauczyciela nieprzedmiotowca, a kiedy inne? Raport MEiN w SIO;
      • dane o zajęciach w punktu widzenia ucznia.
    4. Finansowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
      • wagi subwencji na pomoc. Na co wystarczą?
      • czy jest subwencja na zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia?
      • wagi na nauczycieli specjalistów. Przedszkole ogólnodostępne, a przedszkole w zespole. Duża szkoła, a mała szkoła. Czy subwencja na specjalistów zależy od wymiaru zatrudnienia
  2. Kształcenie specjalne.
    1. Obowiązek zatrudniania nauczyciela współorganizującego lub pomocy nauczyciela w szkole i przedszkolu ogólnodostępnym:
      • kiedy nauczyciel, a kiedy pomoc?
      • określenie wymiaru etatu;
      • czy można nie zatrudnić?
      • kwalifikacje nauczyciela współorganizującego. Pedagog specjalny jako nauczyciel współorganizujący.
    2. Zajęcia rewalidacyjne:
      • wymiar zajęć rewalidacyjnych w szkole ogólnodostępnej;
      • wymiar zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu ogólnodostępnym;
      • wymiar zajęć rewalidacyjnych w szkole i przedszkolu specjalnym;
      • czy uczeń może zrezygnować z rewalidacji? Konsekwencje braku zajęć rewalidacyjnych;
      • kwalifikacje nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne.
    3. Zajęcia resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne.
    4. Prawidłowe wpisanie danych z orzeczeń do SIO:
      • daty obowiązywania, weryfikacja z poradnią;
      • zajęcia w ramach orzeczeń;
      • konsekwencje błędów i możliwość ich poprawy.
    5. Finansowanie kształcenia specjalnego:
      • kwoty w zależności od rodzaju orzeczenia;
      • czy nauczyciel współorganizujący jest finansowany?
      • przeliczenie kwot subwencyjnych na wymiar etatu nauczyciela i liczbę godzin zajęć. Na co wystarczy subwencja, a co musi dołożyć organ prowadzący?
      • rozliczenie wydatków na kształcenie specjalne. Wydatki w rozdziałach 80149, 80150 i 80152. Realizacja zaleceń zawartych w orzeczeniach i IPET.
  3. Nauczanie indywidualne.
    1. Minimalny i maksymalny wymiar godzin w zależności od typu szkoły i klasy. Kto decyduje?
    2. Prawidłowe wpisanie danych do SIO:
      • daty obowiązywania i dlaczego nie wprowadzamy orzeczenia?
      • konsekwencje błędów i możliwość ich poprawy.
    3. Finansowanie nauczania indywidualnego:
      • kiedy samorząd otrzyma subwencję na nauczanie indywidualne?
      • przeliczenie kwot subwencyjnych na wymiar etatu nauczyciela i liczbę godzin zajęć. Na co wystarczy subwencja, a co musi dołożyć organ prowadzący?
  4. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
    1. Minimalny i maksymalny wymiar godzin miesięcznie. Kto decyduje?
    2. Konsekwencje braku realizacji minimalnego wymiaru.
    3. Prawidłowe wpisanie danych do SIO:
      • daty obowiązywania;
      • weryfikacja opinii z poradnią;
      • konsekwencje błędów i możliwość ich poprawy.
      • kiedy przypisać do oddziału podstawowego, kiedy do podstawowego i dodatkowego, a kiedy nie przypisywać?
    4. Finansowanie nauczania indywidualnego:
      • kiedy samorząd otrzyma subwencję na wwr?
      • przeliczenie kwot subwencyjnych na liczbę godzin zajęć w miesiącu. Przy jakiej liczbie godzin subwencja wystarczy?
      • czy wwr można rozliczyć w ramach kształcenia specjalnego?

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Grzegorz Pochopień

Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).

Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”