Certyfikowany Audytor Wewnętrzny SZBI ISO 27001 z egzaminem TÜV NORD Polska

Zapisz się na 4-dniowy kurs i zostań audytorem wewnętrznym!

Instrukcja kancelaryjna: zarządzanie dokumentacją w jednostkach samorządu terytorialnego

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania dokumentacją zgodnie z obowiązującymi normami instrukcji kancelaryjnej. Podczas szkolenia omówimy zasady stosowania instrukcji kancelaryjnej obowiązującej organy gminy, związki międzygminne, organy powiatu, organy samorządu województwa, organy zespolonej administracji rządowej w województwie oraz urzędy obsługujące te organy, wykonujące czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Biorąc udział w szkoleniu:

  1. Nauczysz się, jak efektywnie zarządzać dokumentacją zgodnie z obowiązującymi przepisami
  2. Dowiesz się, jak korzystać z systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją
  3. Opanujesz umiejętność prawidłowego klasyfikowania dokumentów z wykorzystaniem jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz zarządzania dokumentacją archiwalną
  4. Nauczysz się przyjmować, dekretować i prawidłowo obiegać dokumentację wewnętrzną
  5. Poznasz instrukcję dotyczącą przygotowania dokumentacji do przekazania do archiwum, w tym porządkowania akt i sporządzania spisów zdawczo-odbiorczych.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za rejestrację korespondencji wpływającej i wychodzącej z jednostki.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją
  2. Omówienie znaczenia prawidłowości stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt w tworzeniu dokumentacji.
  3. Przyjmowanie i obieg korespondencji.
  4. Przydzielanie spraw i dekretacja.
  5. Wewnętrzny obieg akt.
  6. System kancelaryjny – Tradycyjny i EZD.
  7. Rejestracja spraw na stanowiskach pracy.
    • zakładanie teczek
    • spisy spraw
    • rejestry kancelaryjne
    • znakowanie spraw
  8. Charakterystyka bezdziennikowego systemu kancelaryjnego.
  9. Jednolity rzeczowy wykaz akt- praktyczne stosowanie.
    • metody porządkowania związane z nadawaniem znaków poszczególnym sprawom,
    • symbole i hasła klasyfikacyjne
    • prawidłowe stosowanie systemu klasyfikacji dziesiętnej
  10. Tworzenie dokumentacji na stanowiskach pracy.
    • praktyczne stosownie jednolitego rzeczowego wykazu akt
    • teczki spraw ostatecznie załatwionych
    • przechowywanie spraw
  11. Przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
    • czynności zmierzające do porządkowania akt
    • sporządzanie spisów zdawczo-odbiorczych
    • postępowanie z aktami kategorii A, B.

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Aleksandra Lebieda

Dyplomowana Archiwistka, absolwentka Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia o specjalizacji archiwalnej z 19- letnim doświadczeniem w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Urzędniczka, Archiwista, certyfikowana specjalistka procedur administracyjnych i normatywów kancelaryjno – archiwalnych. 
Od 2020 r związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia poświęcone archiwizacji dokumentów. Realizuje szkolenia dla JST w zakresie procedur postępowania z dokumentacją w świetle obowiązujących przepisów prawnych, a także służby przygotowawczej dla urzędników.