NOWOŚĆ w naszej ofercie- Kurs kadry i płace I stopnia!

Sprawdź szczegóły!

Trudny pacjent- jak sobie z nim radzić?

Data
12.12.2024
Godzina

08:30 - 10:30

Trener

Monika Kwiatkowska

Robert Grzegrzółka

Cena
449 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Oprawiony Certyfikat

+ 99.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Każdy pracownik ochrony zdrowia zetknął się lub zetknie z przypadkami agresji, a także z innymi nieakceptowalnymi zachowaniami ze strony pacjenta lub towarzyszących mu osób.

Jak prawidłowo reagować i jak się bronić? Jakie zachowania są karalne? Jaka ochrona służy lekarzowi i innym pracownikom służby zdrowia? Jakie standardy postępowania należy wypracować w placówce ochrony zdrowia?

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Biorąc udział w naszym szkoleniu:

  1. Nauczysz się efektywnych technik komunikacji i postępowania w sytuacjach konfliktowych.
  2. Poznasz konsekwencje prawne dla agresywnych pacjentów i osób im towarzyszących.
  3. Dowiesz się o procedurach, które można wprowadzić w placówkach medycznych w celu zwiększenia bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów.
  4. Poznasz prawa i obowiązki przysługujące pracownikom medycznym w kontekście nagrywania ich przez pacjentów bez zgody.
  5. Dowiesz się, jakie kroki prawne możesz podjąć w przypadku fałszywych lub krzywdzących opinii w internecie.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:

  • lekarzy i lekarzy dentystów, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych i innych osób wykonujących zawody medyczne;
  • pracowników niemedycznych uczestniczących w obsłudze pacjenta (np. rejestratorki, salowe);
  • kadry zarządzającej placówkami ochrony zdrowia.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Pacjent trudny- agresywny, z pretensjami. Jak sobie radzić w takich sytuacjach? 
  2. Odpowiedzialność prawna agresywnego pacjenta i osób mu towarzyszących.
  3. Kto może towarzyszyć pacjentowi podczas wizyty?
  4. Czy pacjent lub osoba towarzysząca może nagrywać lekarza podczas wizyty czy też innego pracownika podmiotu leczniczego np. rejestratorkę podczas pobytu w podmiocie leczniczym?
  5. Nietrzeźwy pacjent w przychodni i na SORZ-e.
  6. Jak reagować, gdy mamy do czynienia z agresją (zarówno ze strony pacjenta jak i osób mu towarzyszących)?
  7. Jakie procedury postępowania można wprowadzić w placówce ochrony zdrowia, żeby zminimalizować ryzyko powstawania ww. sytuacji i zachowań.
  8. Kiedy lekarzowi i innym pracownikom wykonującym zawody medyczne przysługuje ochrona jaka przynależy funkcjonariuszowi publicznemu i co z tego uprawnienia wynika?
  9. Fałszywa, krzywdząca opinia o lekarzu i innym pracowniku podmiotu leczniczego w Internecie, jakie środki prawne można zastosować?

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Monika Kwiatkowska

Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in.  w ramach świadczenia pomocy prawnej w administracji publicznej. 
Prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych  i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.

Robert Grzegrzółka

Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie; absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego; ekspert w zakresie prawa ochrony środowiska, szeroko rozumianego prawa administracyjnego oraz prawa karnego, obsługiwał organy administracji publicznej; posiada również doświadczenie z zakresu zasad techniki prawodawczej; współpracuje z Wydawnictwem Wolters Kluwer Sp. z o.o. w zakresie prawa ochrony środowiska.