Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia. Sprawdź nowe terminy!

NOWOŚĆ. Od teraz prowadzimy kursy w formule 3-dniowej, 4-dniowej, weekendowej oraz stacjonarnej!

Ustalanie stawek dotacji dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w 2024 roku oraz ich aktualizacja

Szkolenie przełożone!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, zostało przełożone. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.8)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Szkolenie archiwalne

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się, jak precyzyjnie obliczać i aktualizować stawki dotacji, korzystając z obowiązujących przepisów ustawowych. Zostaną przedstawione metody wyliczania podstawowej kwoty dotacji z wykorzystaniem Excela, co ułatwi przeprowadzanie niezbędnych kalkulacji. Dodatkowo, szkolenie skupi się na szczegółach dotyczących różnic w finansowaniu uczniów pełnosprawnych i niepełnosprawnych oraz na sposobach aktualizacji i wyrównania dotacji w przypadku zmian liczby uczniów. 
Program obejmuje warsztaty praktyczne, podczas których uczestnicy będą mogli na konkretnych przykładach przećwiczyć obliczenia, co pozwoli im na zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy. 

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

  1. Zrozumienie przepisów ustawowych: Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę o obowiązujących przepisach ustawowych dotyczących finansowania przedszkoli.
  2. Umiejętność dokładnego obliczania dotacji: Szkolenie zapewni uczestnikom umiejętności niezbędne do precyzyjnego wyliczania podstawowej kwoty dotacji i jej aktualizacji.
  3. Praktyczne warsztaty: Dzięki warsztatom praktycznym uczestnicy będą mogli przećwiczyć obliczenia na rzeczywistych przykładach, co zwiększy ich pewność w stosowaniu zdobytej wiedzy.
  4. Zarządzanie różnicami w finansowaniu: Uczestnicy nauczą się, jak radzić sobie z różnicami w finansowaniu uczniów pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
  5. Optymalizacja procesów finansowych: Szkolenie umożliwi uczestnikom optymalizację procesów związanych z finansowaniem przedszkoli, dzięki czemu będą mogli efektywniej zarządzać budżetem oświatowym.

Adresaci szkolenia z ustalania stawek dotacji dla przedszkoli:

Szkolenie jest skierowane do pracowników jednostek samorządu terytorialnego

  • Wójtów, 
  • Burmistrzów, 
  • Skarbników, 
  • Wydziałów Oświaty, 
  • Budżetu,
  • osób zajmujących się przekazywaniem i rozliczaniem dotacji dla szkół niesamorządowych.

Program szkolenia: 

  1. Wprowadzenie do dotacji:
    • Podstawa prawna,
    • Ogólne przepisy dotyczące dotacji.
  2. Warunki otrzymania dotacji.
  3. Wyjaśnienie pojęć: 
    • najbliższa jednostka samorządu terytorialnego, 
    • wydatki bieżące, 
    • podstawowa kwota dotacji, 
    • statystyczna liczba uczniów.
  4. Różnice w dotowaniu:
    • uczniów pełnosprawnych i niepełnosprawnych,
    • uczniów 6-letnich i młodszych.
  5. Warsztaty (praktyczne przykłady):
    • jak obliczyć podstawową kwotę dotacji dla przedszkoli dla uczniów pełnosprawnych, 
    • jak obliczyć kwotę dotacji dla ucznia niepełnosprawnego (omówienie wag w algorytmie rozporządzenia subwencji oświatowej). 
    • Obliczanie kwot dotacji na uczniów przedszkoli. Warsztaty w arkuszu kalkulacyjnym.
  6. Aktualizacja i wyrównanie stawek dotacji:
    • Ograniczenie wahań dotacji po aktualizacji. 
    • Aktualizacja w trybie szczególnego przypadku.
  7. Obowiązywanie nowych zaktualizowanych stawek dotacji, a wyrównanie.
  8. Przykład praktyczny wyrównania dotacji. Model obliczeniowy służący do aktualizacji i wyrównywania dotacji w samorządzie, uwzględniający zmienną liczbę uczniów dotowanych w poszczególnych miesiącach oraz ustawowe ograniczenie zmiany wysokości dotacji. Warsztaty w arkuszu kalkulacyjnym.

Trener

Grzegorz Pochopień

Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).

Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”

Szkolenie archiwalne