Zamów szkolenie zamknięte dla swojej placówki!

Sprawdź nasze propozycje szkoleń zamkniętych lub uzupełnij formularz i opisz szkolenie, którego potrzebujesz.

Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta- obowiązki podmiotów leczniczych

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.8)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Dane szkolenia

Data
04.06.2024
Godzina

09:00 - 11:00 (2h)

Trener

Monika Kwiatkowska

Cena
349 zł

Szkolenie z ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta

Celem szkolenia jest przybliżenie, na podstawie praktycznych przykładów, przepisów nowej ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r., o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta oraz wskazanie, jak podmioty lecznicze powinny przygotować się do wywiązania z obowiązków.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicy szkolenia otrzymają: 

  • aktualną wiedzę z zakresu przepisów prawa;
  • praktyczne porady dotyczące wprowadzenia przepisów ustawy o jakości w organizacji;
  • przekrojową analizę obowiązków kierownika podmiotu leczniczego wprowadzonych ustawą o jakości;
  • wskazówki jak przygotować się do uzyskania akredytacji i autoryzacji;
  • informacje jak prawidłowo stworzyć i prowadzić wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem.

Adresaci szkolenia z jakości w opiece zdrowotnej: 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

  • kadry kierowniczej, przedstawicieli szpitali i innych podmiotów leczniczych,
  • pracowników podmiotów leczniczych, w szczególności odpowiedzialnych za jakość i bezpieczeństwo pacjenta w placówce,
  • wszystkich zainteresowanych tematem jakości w ochronie zdrowia.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie do tematu jakości w opiece zdrowotnej
  2. Założenia ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
  3. Elementy składające się na system jakości w podmiocie wykonującym działalność leczniczą.
  4. Wskaźniki jakości opieki zdrowotnej.
  5. Czym są zdarzenia niepożądane? Definicja, przykłady.
  6. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem, obowiązki kierownika podmiotu leczniczego.
  7. Co to jest autoryzacja? Które podmioty będą musiały ją uzyskać ?
  8. Proces uzyskiwania autoryzacji krok po kroku.
  9. Akredytacja w ochronie zdrowia i zasady jej uzyskiwania.
  10. Jak przygotować podmiot leczniczy do nowych obowiązków?

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Monika Kwiatkowska

Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych  i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.