- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
- /
- Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem. Jak go wprowadzić i zmniejszyć ilość zdarzeń niepożądanych w podmiocie leczniczym?
Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem. Jak go wprowadzić i zmniejszyć ilość zdarzeń niepożądanych w podmiocie leczniczym?
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Inne dostępne terminy
07.02.2025
11:00 - 13:00
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Do 30 czerwca 2024 r. wszystkie podmioty wykonujące działalność leczniczą, w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia, zobowiązane są do stworzenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem w celu zmniejszenia ilości zdarzeń niepożądanych w placówce.
Szkolenie ma na celu przygotowanie placówek medycznych do wprowadzenia i efektywnego zarządzania wewnętrznym systemem jakości i bezpieczeństwa.
Uczestnicy zostaną wyposażeni w wiedzę na temat ustawowych wymagań oraz najlepszych praktyk, które pomogą minimalizować ryzyko wystąpienia zdarzeń niepożądanych i zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów. Szkolenie gwarantuje zapoznanie z najnowszymi zmianami prawnymi oraz regulacje dotyczące jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
Podczas szkolenia zostaną omówione metody wdrażania odpowiednich procedur oraz odpowiedzialności wynikające z zarządzania takimi systemami. Uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować swoje placówki do efektywnego reagowania na zdarzenia niepożądane i odpowiedniego zarządzania kryzysowego.
Prawidłowa realizacja obowiązku wdrożenia wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem może znacząco przyczynić się do:
- poprawy jakości świadczonych usług medycznych;
- polepszenia bezpieczeństwa zarówno pacjenta jak i pracownika;
- obniżenia kosztów prowadzonej działalności.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu z systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem:
Znajomość przepisów prawnych- uczestnicy zdobędą wiedzę na temat aktualnych przepisów dotyczących jakości opieki zdrowotnej i bezpieczeństwa pacjentów.
Umiejętność identyfikacji i analizy zdarzeń niepożądanych- zrozumienie, co to są zdarzenia niepożądane, ich rodzaje i przyczyny.
Tworzenie wewnętrznego systemu zarządzania- nauczenie się, jak prawidłowo projektować i wdrażać systemy zarządzania jakością w placówkach medycznych.
Analiza przyczynowa zdarzeń niepożądanych- zdobycie umiejętności przeprowadzania skutecznej analizy przyczyn źródłowych.
Przygotowanie do nowych obowiązków- wyposażenie uczestników w narzędzia potrzebne do spełnienia nowych wymagań ustawowych i zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa.
Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy placówek medycznych
Kierownicy i pracownicy działów jakości
Personel medyczny- lekarze, pielęgniarki i inni pracownicy medyczni, którzy uczestniczą w procesach zapewnienia jakości i bezpieczeństwa opieki,
Pracownicy i właściciele biur rachunkowych- osoby odpowiedzialne za dokumentację i sprawozdawczość w zakresie jakości i bezpieczeństwa w opiece zdrowotnej,
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Korzyści wynikające z wdrażania systemów zarządzania jakością i monitorowania zdarzeń niepożądanych.
- Ustawa z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
- System jakości w podmiocie wykonującym działalność leczniczą.
- Czym są zdarzenia niepożądane? Definicja.
- Zdarzenia niepożądane a inne pokrewne pojęcia.
- Zdarzenia niepożądane- przykłady, rodzaje, przyczyny
- Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem. Jak powinien wyglądać prawidłowo funkcjonujący system w danym podmiocie?
- Obowiązki podmiotu wykonującego działalność leczniczą w zakresie wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem.
- Zadania kierownika podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
- Kwalifikacja zdarzeń niepożądanych na podstawie oceny stopnia ciężkości oraz prawdopodobieństwa wystąpienia danego zdarzenia.
- Co oznacza analiza przyczyn źródłowych zdarzeń niepożądanych? Jakie są jej etapy?
- Jak przygotować podmiot leczniczy do nowych obowiązków?
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Monika Kwiatkowska
Doktor nauk prawych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe, zdobyte m.in. w ramach świadczenia pomocy prawnej w administracji publicznej.
Prowadzi szkolenia dla pracowników sektora medycznego i farmaceutycznego oraz administracji publicznej.
Autorka kilkuset publikacji, w tym monografii z zakresu tematyki jakości w ochronie zdrowia: Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej, komentarzy praktycznych i odpowiedzi, m.in. z zakresu prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa medycznego, prawa farmaceutycznego.
Certyfikowany mediator wpisany na listę mediatorów Centrum Mediacji Lewiatan, arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan.