- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Rozliczenie i planowanie subwencji na uczniów niepełnosprawnych w budżetach szkół i przedszkoli samorządowych po zmianie przepisów w 2025 roku (art. 8 ufzo)
Rozliczenie i planowanie subwencji na uczniów niepełnosprawnych w budżetach szkół i przedszkoli samorządowych po zmianie przepisów w 2025 roku (art. 8 ufzo)
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie z rozliczania subwencji na uczniów niepełnosprawnych
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do efektywnego planowania i rozliczania środków na kształcenie specjalne uczniów niepełnosprawnych, zgodnie z nowymi przepisami wchodzącymi w życie od 2025 roku.
W związku z przejściem z subwencji oświatowej na potrzeby oświatowe zmienia się sposób planowania i rozliczania środków na kształcenie specjalne w szkołach i przedszkolach, a także sposób finansowania uczniów niepełnosprawnych.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w szkoleniu:
- Poznasz nowe zasady dotyczące finansowania kształcenia specjalnego uczniów niepełnosprawnych.
- Nauczysz się, jak prawidłowo planować i rozliczać środki na podstawie zmienionych przepisów.
- Zdobędziesz umiejętności w zakresie korzystania z IPETów do optymalizacji finansowania.
- Dowiesz się, jak efektywnie wykorzystać zmiany w metryczkach SIO do zwiększenia środków z budżetu państwa.
- Nauczysz się, jak przygotować i prezentować dokumentację w przypadku kontroli przez RIO.
- Zyskasz praktyczną wiedzę na temat wykorzystania narzędzi takich jak Excel do wykonywania obliczeń subwencji.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do pracowników jednostek samorządu terytorialnego:
- Skarbników,
- Wydziałów Oświaty,
- Wydziałów Budżetu,
- osób zajmujących się planowaniem subwencji na uczniów niepełnosprawnych w szkołach, przedszkolach i placówkach samorządowych,
- a także do dyrektorów i księgowych szkół, przedszkoli i placówek samorządowych.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Nowe przepisy w 2025 roku – potrzeby oświatowe na uczniów niepełnosprawnych zastępują subwencję oświatową na uczniów niepełnosprawnych. Zmiany w rozporządzeniu o podziale potrzeb oświatowych. Zmiany w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
- Nowa metryczka na kształcenie specjalne – dane z SIO według stanu 15.05.2024 r. powiększone o wskaźniki korygujące: w jaki sposób według nowej metryczki zaplanować wydatki na kształcenie specjalne w poszczególnych jednostkach w 2025 roku.
- Finansowanie uczniów niepełnosprawnych według godzin realizowanych z IPETów.
- Jak zmienią się kwoty na uczniów niepełnosprawnych w 2025 roku? Jakie kwoty będą obowiązywać dla uczniów według godzin realizowanych z IPET? Jakie rodzaje wsparcia z IPET będzie uwzględniane do finansowania orzeczeń? Jak policzyć godziny wsparcia z IPET według nowych przepisów?
- System Informacji Oświatowej a finansowanie orzeczeń: jak wpisać dane do SIO w module orzeczenia, aby otrzymać prawidłową subwencję (potrzeby oświatowe) na uczniów niepełnosprawnych.
- Jak dokonać optymalizacji środków na uczniów niepełnosprawnych? Ile godzin w IPETach przydzielić dla poszczególnych uczniów, aby otrzymać wyższe środki z budżetu państwa na uczniów niepełnosprawnych?
- Finansowanie z budżetu państwa orzeczeń, które wpływają w trakcie roku? Jak zmieni się sposób finansowania uczniów niepełnosprawnych w takich przypadkach? Co zrobić, aby otrzymać subwencję (potrzeby oświatowe) na orzeczenia, które wpływają w trakcie roku?
- Korekta (zmniejszenie lub zwiększenie) potrzeb oświatowych na uczniów niepełnosprawnych po skończonym roku 2025 – na podstawie danych z SIO: jakie ma finansowe skutki dla samorządu i placówki? Co zrobić, aby otrzymać te środki?
- Wzór zawarty w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych – przykłady wyliczenia (praktyczne warsztaty).
- Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne przez szkoły i przedszkola samorządowe – podejście praktyczne, co można sfinansować w ramach środków na kształcenie specjalne, jakie pomoce dydaktyczne można kupić z tych środków, jak wykazywać koszty wspólne na uczniów niepełnosprawnych, jakim algorytmem wykazywać wynagrodzenia nauczycieli specjalistów, wykazywanie wynagrodzeń innych nauczycieli i obsługi/administracji, wydatki bieżące a wydatki majątkowe, indywidualne nauczanie, doskonalenie nauczycieli.
- Rejestracja wydatków – dedykowane rozdziały klasyfikacji budżetowej.
- Zapisy orzeczenia o kształceniu specjalnym a wydatki ponoszone na kształcenie specjalne przez przedszkole/szkołę. Zapisy w IPETach a finansowanie orzeczeń w 2025 roku. Co można zrobić, aby otrzymać wyższe środki na uczniów niepełnosprawnych?
- Podział kwoty na kształcenie specjalne pomiędzy odpowiednie rozdziały klasyfikacji budżetowej, z uwzględnieniem tzw. małej metryczki i ustawowego wzoru z art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych (zmiana metryczki na kształcenie specjalne od 2025 roku).
- Wykazanie wydatków na kształcenie specjalne w samorządzie w przypadku kontroli RIO.
- Potrzeby oświatowe na kształcenie specjalne jako punkt odniesienia do ponoszonych wydatków. Weryfikacja danych przekazanych przez MEN w metryczkach na kształcenie specjalne według stanu na dzień 15.05.2024 roku. Planowanie wydatków na kształcenie specjalne w 2025 roku po zmianie przepisów i metryczki.
- Zmiana liczby orzeczeń w ciągu roku – skąd środki na sfinansowanie kształcenia specjalnego tych uczniów? Nowe przepisy wprowadzające wyrównanie subwencji (potrzeb oświatowych) na orzeczenia, które przybyły w trakcie roku.
- Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – czy można dokonywać przesunięcia środków zaplanowanych na kształcenie specjalne, gdy zmienia się liczba uczniów.
- Środki na kształcenie specjalne ponoszone w szkołach i przedszkolach samorządowych a dotacje udzielane przez samorząd dla oświaty niesamorządowej – zależności.
- Finansowanie uczniów niepełnosprawnych a dane wykazane w Systemie Informacji Oświatowej. Jak prawidłowo według nowych przepisów wykazywać orzeczenia w SIO, aby otrzymać prawidłową subwencję (potrzeby oświatowe) na uczniów niepełnosprawnych?
- Informacje będące w posiadaniu jednostki samorządu terytorialnego oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek – jak szybko policzyć, sprawdzić i monitorować spełnianie art. 8 ustawy.
- Dyskusja, odpowiedzi na pytania Uczestników.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Daria Pietrzykowska:
Przez 7 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na początku w Wydziale Analiz w Departamencie Ekonomicznym jako pracownik odpowiedzialny za kwestie planowania i wykonywania budżetu w układzie tradycyjnym i zadaniowym. Potem pracownik w Departamencie odpowiedzialnym za finansowanie zadań oświatowych, później jako Naczelnik Wydziału Statystyki odpowiedzialny za system informacji oświatowej. Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, w tym przepisów określających zasady dotowania szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat). Autor nowelizacji ustawy o systemie informacji oświatowej zmieniającej SIO na system dostępny przez przeglądarkę internetową.
Absolwentka Metod Ilościowych w Ekonomii i Systemów Informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej oraz absolwentka Administracji na Politechnice Warszawskiej. Wykształcenie w obszarze analiz (dodatkowo potwierdzone uzyskanym Certyfikatem Analityka Statystycznego SAS), bardzo dobra znajomość teorii ekonomii oraz statystyki i zagadnień modelowania ekonometrycznego w połączeniu ze znajomością specyfiki prawa oświatowego i finansowania zadań oświatowych jest dla Państwa gwarancją otrzymania wsparcia na najwyższym poziomie.
Grzegorz Pochopień:
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.