- /
- Szkolenia online
- /
- Kompetencje miękkie
- /
- Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
09:00 - 15:00
Michał Zagłoba
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Obecnie zespoły współpracowników składają się z przedstawicieli różnych pokoleń, co stwarza zarówno wyzwania, jak i różne możliwości. Lider musi rozumieć różnice kulturowe, priorytety życiowe i nawyki komunikacyjne pracowników, aby skutecznie zarządzać zespołem. Nasze szkolenie zapewnia rozwój umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania zespołem wielopokoleniowym, pozwalając uczestnikom lepiej rozumieć, motywować i integrować pracowników różnych generacji.
Celem szkolenia jest rozwój kluczowych kompetencji menedżerskich w zakresie komunikacji, motywowania i zarządzania zespołami międzypokoleniowymi. Uczestnicy nauczą się efektywnego informowania, negocjowania oraz rozwiązywania konfliktów w środowisku zawodowym, uwzględniając specyfikę różnych generacji.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w naszym szkoleniu:
- Poznasz kluczowe cechy poszczególnych generacji i ich wpływ na środowisko pracy.
- Nauczysz się skutecznie komunikować i przekazywać informacje międzypokoleniowo.
- Zdobędziesz praktyczne narzędzia do budowania efektywnej współpracy międzypokoleniowej.
- Dowiesz się, jakie motywatory i demotywatory działają na przedstawicieli różnych pokoleń.
- Poznasz techniki mediacji i negocjacji w środowisku wielopokoleniowym.
- Nauczysz się optymalizować współpracę międzypokoleniową.
- Podniesiesz swoje kompetencje liderskie w zarządzaniu zespołem.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do kierowników komórek organizacyjnych, menedżerów, liderów zespołów, dyrektorów oraz ich zastępców, którzy chcą rozwijać umiejętności zarządzania zespołami wielopokoleniowymi.
Program szkolenia:
- Nawyki, kultura, tożsamość kulturowa świadomości pokoleniowej
- Czym jest nawyk, kultura, tożsamość kulturowa, pokolenie?
- Pokolenia występujące na polskim rynku pracy.
- Zjawiska, które kształtowały kolejne pokolenia.
- Sposoby uczenia się i zdobywania wiedzy w różnych pokoleniach.
- Pokoleniowy etos pracy.
- Różnice pokoleniowe w work&life balance.
- Życiowe priorytety różnych pokoleń.
- Kultura poszczególnych pokoleń
- Strategie radzenia sobie z problemami i stresem, reakcje na naciski oraz stres w różnych pokoleniach.
- Metody współpracy i pracy w grupie każdego z pokoleń.
- Ćwiczenie: „Co nas w zasadzie różni, a co łączy?"
- Omówienie wyników ćwiczenia.
- Czynniki wpływające na świadomość kulturową pokolenia.
- Świadomość wewnątrzpokoleniowego zróżnicowania kulturowego.
- Świadomość istnienia wpływu na własne i cudze oceny, zachowania, działania odruchowe. Profilu zniekształceń etnocentrycznych.
- Pokoleniowych filtrów zniekształceń poznawczych.
- Podatność na stereotypizację i uprzedzenia (m.in. autostereotypy, bańki informacyjne, medializacja codzienności).
- Ćwiczenie: ,,Moje stereotypy i autostereotypy".
- Omówienie wyników ćwiczenia.
- Komunikacja międzypokoleniowa i ponadpokoleniowa
- Droga od świadomości do komunikacji i kompetencji międzypokoleniowej.
- Błędy atrybucyjne i przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej (błędne założenia, nawyki komunikacyjne, asertywność i niepewność w komunikacji).
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w praktyce - jak efektywnie przekazywać zadania, informacje, feedback?
- Komunikacja werbalna.
- Jak tworzyć teksty i komunikaty dla wszystkich pokoleń?
- Kontekst komunikacji a pokolenie rozmówcy.
- Kulturowe nawyki poszczególnych pokoleń, a efektywność komunikacji.
- Style komunikacyjne i negocjacyjne charakterystyczne dla różnych pokoleń.
- Poziomy procesu komunikowania.
- Jak mówić, żeby nas słuchano?
- Jak słuchać, żeby usłyszeć?
- Jakiego języka używać w motywowaniu?
- Komunikacja interpersonalna i instytucjonalna;
- Umiejętności przydatne w komunikacji międzypokoleniowej. Językowe manifestacje władzy i dominacji w różnych pokoleniach. Ćwiczenie: „Skuteczne informowanie".
- Omówienie wyników ćwiczenia.
- Ćwiczenie: „Słucham Cię całą/całym sobą"
- Omówienie wyników ćwiczenia.
- Komunikacja międzypokoleniowa i ponadpokoleniowa – kontynuacja
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w praktyce - jak efektywnie przekazywać zadania, informacje, feedback?
- Komunikacja niewerbalna każdego pokolenia.
- kinezjetyka: mowa ciała, mimika, gestykulacja, ruchy ciała, spojrzenie.
- parajęzyk: ton, barwa, wysokość, natężenie głosu.
- samoprezentacja: wygląd fizyczny.
- dotyk, proksemika: dystans interpersonalny, relacje przestrzenne między ludźmi.
- chronemika: czas jako sygnał komunikacyjny, pokoleniowe filozofie czasu i czasu pracy.
- elementy otoczenia: temperatura, oświetlenie, a zachowanie ludzi.
- płeć, wiek i status społeczny w komunikacji międzypokoleniowej.
- Ćwiczenie: „Zawodowe kalambury, czyli ćwiczymy unikanie nieporozumień niewerbalnych" Omówienie wyników ćwiczenia.
- Praca w środowisku międzypokoleniowym
- Cztery warianty relacji międzygrupowych w środowiskach wielopokoleniowych:
- Wyłączenie, segregacja, tygiel, aktywna wielopokoleniowość.
- Radzenie sobie z problemami - zmniejszanie uprzedzeń i budowanie więzi grupowej.
- 6 warunków do zmniejszenia uprzedzeń i budowy nowych jakościowo grup mieszanychmpokoleniowo.
- Modele zmiany w efekcie oddziaływania na stereotypy (buchalteryjny, konwersyjny, subtypizacja).
- Radzenie sobie z problemami w środowisku wielopokoleniowym.
- Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania międzypokoleniowego.
- Zasady współpracy międzypokoleniowej - wskazówki praktyczne.
- Plan rozwoju zawodowego w kontekście komunikacji i zarządzania międzypokoleniowego.
- Podsumowanie
Trener
Michał Zagłoba
Trener biznesu i szkoleniowiec, specjalista w dziedzinie komunikacji, public relations i wystąpień publicznych, związany z branżą medialną od 2007 roku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą.
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw pozytywnego wizerunku Służby Więziennej regionu północno-wschodniego. Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP,TVN, Polsat, TTV.
Współtworzył i prowadził kampanie reklamowe, rekrutacyjne, a także samorządowe kampanie wyborcze. Odpowiedzialny za prace nad strategią wyborczą oraz publicznym wizerunkiem kandydatów.
Od 2011 roku szkoli różne grupy zawodowe, między innymi w zakresie public relations, wystąpień publicznych, komunikacji, autoprezentacji, zarządzania zespołami, rekrutacji, erystyki, marketingu internetowego, psychologii zachowań konsumenckich czy metod wpływu społecznego.