- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Zmiany w instrukcji kancelaryjnej i wykazie akt w związku z wprowadzeniem systemu mieszanego lub systemu klasy EZD
Zmiany w instrukcji kancelaryjnej i wykazie akt w związku z wprowadzeniem systemu mieszanego lub systemu klasy EZD
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Instrukcja Kancelaryjna i wykaz akt- wprowadzenie zmian
Szkolenie skupia się na przygotowaniu uczestników do efektywnego wprowadzenia i zarządzania nowymi systemami kancelaryjnymi w swoich organizacjach.
Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć wiedzę na temat opracowywania normatywów kancelaryjno-archiwalnych oraz zmian w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt (JRWA) dostosowanych do wymagań nowoczesnych systemów zarządzania dokumentacją.
Szkolenie obejmuje także praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia wyjątków w klasach JRWA, kontaktów z archiwum państwowym oraz etapów wprowadzania zmian.
Dodatkowo kurs koncentruje się na zadaniach punktów kancelaryjnych, kierowników komórek organizacyjnych oraz osób prowadzących sprawy w kontekście systemu EZD, omawiając takie aspekty jak:
- dekretacja,
- rejestracja wpływów,
- akceptacja projektów pism,
- oraz obsługa składów informatycznych nośników danych.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dot. zmian w instrukcji kancelaryjnej i wykazie akt:
Celem szkolenia jest:
- Zdobycie wiedzy na temat sposobu przygotowania się do wprowadzenia systemu klasy EZD lub systemu mieszanego
- Zdobycie informacji, co należy zmienić w instrukcji kancelaryjnej i JRWA, aby się przygotować należycie do wdrożenia
- Omówienie dobrych praktyk i najczęściej występujących błędów w instrukcji kancelaryjnej i wykazie akt.
Adresaci szkolenia ze zmian w instrukcji kancelaryjnej i wykazie akt:
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników kancelarii i sekretariatów,
- archiwistów zakładowych i pracowników składnic akt,
- koordynatorów czynności kancelaryjnych,
- wszystkich zainteresowanych tematyką zmian w związku z wprowadzeniem systemu mieszanego lub systemu klasy EZD.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Instrukcja Kancelaryjna i JRWA- zmiany
- Opracowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych pod kątem systemu mieszanego i systemu klasy EZD
- Na co zwrócić szczególną uwagę opracowując normatywy?
- Dostępne wzory – gdzie szukać?
- Zmiany w JRWA – wyjątki w klasach JRWA
- Zasady tworzenia wyjątków
- Etapy wprowadzania zmian
- Kontakt z archiwum państwowym
- Stan docelowy: Czynności kancelaryjne w systemie EZD
- Zadania punktów kancelaryjnych:
- otwieranie przesyłek wpływających – wyjątki
- rejestracja wpływów (naklejanie identyfikatora) – wyjątki
- prowadzenie składu informatycznych nośników danych
- wypożyczanie i wycofywanie dokumentacji ze składu informatycznych nośników danych
- wysyłka pisma papierowego i elektronicznego
- Zadania kierowników komórek organizacyjnych:
- dekretacja pisma – wyjątki
- rejestracja wpływów (naklejanie identyfikatora) – wyjątki
- dekretacja zastępcza
- akceptacja projektów pism (jedno lub wielostopniowa)
- podpisanie pisma podpisem elektronicznym
- podpisanie pisma podpisem odręcznym
- Zadania prowadzących sprawy:
- zakładanie spraw
- prowadzenie kompletnych akt sprawy
- prowadzenie metryk spraw
- sporządzanie projektów pism
- dokonywanie akceptacji
- Korespondencja wewnętrzna
- Obsługa i archiwizacja składów informatycznych nośników danych
- Postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji komórek organizacyjnych
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Adam Parysz
Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób.
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.
Miałem przyjemność szkolić między innymi
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.