Kurs kadry i płace- cykl spotkań, zajęcia w każdy czwartek!

Sprawdź aktualną promocję, RABAT aż 30%!

Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z potencjalnymi zastosowaniami sztucznej inteligencji (AI) w archiwach zakładowych oraz omówienie dostępnych narzędzi, technologii, przyszłych trendów oraz wyzwań związanych z wykorzystaniem AI.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Biorąc udział w naszym szkoleniu:

  1. Nauczysz się, jak narzędzia AI mogą automatyzować czasochłonne procesy, takie jak indeksowanie, klasyfikacja dokumentów i tworzenie metadanych.
  2. Dowiesz się, jak sztuczna inteligencja może pomóc w redukcji kosztów operacyjnych przez minimalizację ręcznych interwencji i maksymalizację wykorzystania zasobów.
  3. Poznasz kluczowe pojęcia związane z AI, takie jak uczenie maszynowe, głębokie uczenie i analiza języka naturalnego (NLP).
  4. Opanujesz wykorzystanie AI do digitalizacji dokumentów papierowych i ekstrakcji danych za pomocą technik OCR.
  5. Poznasz różnorodne narzędzia AI dostępne na rynku, zarówno open-source, jak i komercyjne, co pozwoli na wybór najlepszego rozwiązania dla potrzeb Twojego archiwum.
  6. Nauczysz się, jak AI może pomóc w dokładniejszym i bezpieczniejszym zarządzaniu danymi, poprzez automatyczną kategoryzację i analizę treści dokumentów.
  7. Przez udział w warsztatach nauczysz się, jak efektywnie wykorzystać narzędzia AI w codziennej pracy.
  8. Szkolenie przybliży najnowsze trendy w technologii AI oraz ich potencjalne zastosowania w przyszłości.

Adresaci szkolenia:

  • Archiwiści, 
  • specjaliści ds. zarządzania dokumentacją,
  • menedżerowie odpowiedzialni za archiwizację dokumentów i procesy archiwalne.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie do Sztucznej Inteligencji
    • Podstawowe pojęcia AI: Wyjaśnienie kluczowych terminów i technologii w zakresie sztucznej inteligencji, w tym uczenia maszynowego i głębokiego uczenia
    • Krótki przegląd historii i rozwoju AI: Jak AI zmieniło różne branże, co przekłada się na jego potencjał w archiwizacji
    • Interaktywne pytania i odpowiedzi: Wymiana spostrzeżeń uczestników na temat obecnego stanu wiedzy i oczekiwań wobec AI
  2. Przegląd Zastosowań AI w Archiwum
    • Automatyzacja procesów archiwalnych:
      • Wykorzystanie AI do automatycznego indeksowania dokumentów i tworzenia
        metadanych
      • Przykłady automatyzacji klasyfikacji dokumentów i workflow archiwalnych
    • Analiza i klasyfikacja dokumentów:
      • Algorytmy AI do analizy treści dokumentów i ich automatycznej kategoryzacji
      • Użycie analizy języka naturalnego (NLP) do identyfikacji istotnych informacji
    • Digitalizacja i rozpoznawanie tekstu (OCR):
      • Wykorzystanie AI do przetwarzania i rozpoznawania tekstu (OCR) w celu digitalizacji dokumentów papierowych
      • Automatyzacja identyfikacji i ekstrakcji kluczowych danych z dokumentów
  3. Narzędzia AI w Archiwach
    • Przegląd dostępnych narzędzi i platform AI dla archiwów:
      • Najpopularniejsze narzędzia wspierające automatyzację, klasyfikację, digitalizację, i OCR
      • Wybór narzędzi dostosowanych do różnych potrzeb archiwów: open-source, płatne i komercyjne
    • Porównanie funkcjonalności i zastosowań różnych narzędzi:
      • Dyskusja o możliwościach i ograniczeniach poszczególnych rozwiązań
      • Case studies: przykłady różnych wdrożeń narzędzi w archiwach zakładowych
  4. Przyszłość AI w Archiwach
    • Korzyści i wyzwania związane z AI w archiwizacji:
      • Przegląd zalet, jak: oszczędność czasu, zwiększona efektywność zarządzania dokumentami, redukcja kosztów operacyjnych
      • Wyzwania i bariery wdrożenia AI: kwestie związane z bezpieczeństwem danych, etyką, kosztami wdrożenia oraz wymogami prawnymi
    • Nowe technologie i ich potencjalne zastosowania:
      • Potencjał technologii takich jak AI generatywna, automatyczne tłumaczenie dokumentów, wirtualni asystenci archiwalni
    • Przewidywane trendy w archiwistyce i technologii AI:
      • Wzrost znaczenia AI w zarządzaniu dużymi archiwami dokumentów
      • Zastosowanie blockchain w archiwach, zautomatyzowane raportowanie i predykcyjne zarządzanie danymi archiwalnymi
  5. Podsumowanie i Dyskusja

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Adam Parysz

Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. 
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.

Miałem przyjemność szkolić między innymi 

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim,  Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.