- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla Oświaty
- /
- Aktywne słuchanie muzyki- jak rozwinąć u dzieci różne rodzaje słuchu muzycznego?
Aktywne słuchanie muzyki- jak rozwinąć u dzieci różne rodzaje słuchu muzycznego?
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Inne dostępne terminy
29.10.2024
17:00 - 20:00
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie opiera się na metodzie Batii Strauss, Carla Orffa oraz poznaniu autorskich ćwiczeń i zabaw przy muzyce. Uczestnicząc w szkoleniu, będziesz miał okazję poznać sposoby, jak zachęcić dzieci do aktywnego przeżywania muzyki oraz jak w atrakcyjny i zabawowy sposób rozwinąć u nich słuch muzyczny, koordynację wzrokowo- ruchową, słuchowo- ruchową, plastyczność ruchu i koncentrację uwagi.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w szkoleniu:
- poznasz rodzaje słuchu muzycznego
- nauczysz się ciekawych zabaw i ćwiczeń muzyczno- ruchowych
- zapoznasz się z metodą Batii Strauss i Carla Orffa
- nauczysz się prostych układów tanecznych i choreografii
- poznasz sposoby rozwinięcia u dzieci plastyczności i koordynacji ruchowej
- zapoznasz się z literaturą muzyczną, którą można wykorzystywać podczas zajęć
- poznasz podstawowe zagadnienia teoretyczne w muzyce (np.: tempo, dynamika, artykulacja)
Adresaci szkolenia:
nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
nauczyciele szkół podstawowych,
nauczyciele świetlicy,
pedagodzy specjalni,
prowadzący zajęcia rewalidacyjne,
nauczyciele muzyki,
osoby prowadzące zajęcia umuzykalniające,
a także wszyscy zainteresowani wspomnianą tematyką, pragnący wzbogacić swój warsztat pracy o nowe pomysły i zabawy muzyczne
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Po szkoleniu otrzymasz materiały:
- opisy ćwiczeń, zabaw i tańców prezentowanych na szkoleniu
- zestaw nagrań utworów i podkładów muzycznych do ćwiczeń i tańców
- tekst i nuty piosenek oraz nagranie ich linii melodycznej
- praktyczne wskazówki do prowadzenia zajęć
- słowniczek przydatnych pojęć i terminów muzycznych
- wiadomości teoretyczne
- obszerną bibliografię
Program szkolenia:
- Rodzaje słuchu muzycznego
- Zasady tworzenia zabaw muzyczno-ruchowych według metody Btii Strauss
- Praktyczne wskazówki do tworzenia układów choreograficznych dla dzieci
- Proste układy taneczne przydatne np. podczas przedstawień i występów dla rodziców
- Nauka prostych instrumentacji z użyciem instrumentarium Orffa
- Przystępna dla dzieci muzyka, którą można wykorzystywać na zajęciach umuzykalniających
- Struktura zajęć umuzykalniających i praktyczne wskazówki do ich prowadzenia
- Zabawy kształcące różne aspekty słuchu muzycznego
- Ćwiczenia inhibicyjno- incytacyjne (pobudzające i hamujące ruch), ćwiczące refleks i umiejętność koncentracji
- Gry i zabawy muzyczno- ruchowe, pomagające w rozwoju koordynacji wzrokowo – ruchowej
- Praktyczne wskazówki do tworzenia własnych materiałów
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Paulina Wójcik
Ekspertka w dziedzinie edukacji muzycznej z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem. Jej specjalizacja obejmuje szeroki zakres metod i technik, w tym zabawy umuzykalniające, metody Carla Orffa i Batii Straussa, a także wykorzystanie muzyki klasycznej w edukacji.
Pasja i Profesjonalizm
Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie oraz Akademię Muzyczną w Katowicach. Obecnie prowadzi prace badawcze i jest w trakcie pisania przewodu doktorskiego na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest autorką książki "Nauczmy dzieci śpiewać" i licznych artykułów naukowych.
Różnorodność i Integracja
Dzięki biegłej znajomości języka ukraińskiego trenerka prowadzi szkolenia skierowane do dzieci-uchodźców z Ukrainy oraz programy integracyjne dla dzieci polskich i ukraińskich.
Doświadczenie i Referencje
Jej szkolenia cieszą się dużym uznaniem, co potwierdzają pozytywne opinie i współpraca z renomowanymi instytucjami takimi jak Narodowe Forum Muzyki czy ośrodki szkoleniowe Perfectus i Edukacja Interaktywna w Krakowie.