- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla kadry kierowniczej
- /
- Jak być dobrym rekruterem? Nowoczesny nabór i employer branding
Jak być dobrym rekruterem? Nowoczesny nabór i employer branding
09:00 - 15:00
Michał Zagłoba
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Skuteczne rekrutacje i budowanie marki Pracodawcy
Szkolenie ma za zadanie pogłębić kluczowe kompetencje związane z kompetencjami miękkimi (ogólnymi), niezbędnymi w pracy rekrutera.
Celem szkolenia jest poznanie przez uczestników całego procesu rekrutacyjnego i roli rekrutera na każdym jego etapie.
Podczas szkolenia dowiesz się jak:
- unikać najczęstszych błędów popełnianych podczas procesu rekrutacji
- zrobić dokładną analizę potrzeb pracodawcy w zakresie poszukiwanych kompetencji pracowniczych
- stosować nowoczesne techniki selekcji kandydatów,
- podnieść umiejętności oceny osób rekrutowanych oraz zdolności komunikacyjne
- w jaki sposób oraz jakie pytania zadawać kandydatom a jakich pytań unikać
- budować silną markę organizacji (employer branding)
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dot. rekrutacji:
- Szkolenie z efektywnej rekrutacji pracowników doskonali praktyczne umiejętności wyszukiwania, doboru i selekcji kandydatów do pracy w organizacji.
- Pracownik będzie dobrze planował i realizował wszystkie etapy procesu doboru pracowników w oparciu o współczesne trendy.
- Będzie umiał zastosować nowoczesne metody oraz narzędzi wspomagających proces rekrutacji pracowników.
- Będzie prowadził aktywną komunikację interpersonalną ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji niewerbalnej oraz międzypokoleniowej i międzykulturowej.
- Uczestnik będzie samodzielnie prowadził kampanie rekrutacyjne organizacji w oparciu o różne media.
- Uczestnik podniesie swoje kompetencje prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych. Podczas ćwiczeń uczestnicy wcielą się w rolę osoby rekrutującej i rekrutowanej, poznają potrzeby
obu stron procesu. - Uczestnik pozna i będzie umiał stosować nowoczesne metody wykorzystywane w budowaniu marki pracodawcy (employer branding).
Adresaci szkolenia ze skutecznej rekrutacji:
Szkolenie jest adresowane do osób na każdym stanowisku, pracowników wszystkich szczebli organizacji ze szczególnym uwzględnieniem:
- kadry kierowniczej,
- działu kadr,
- oraz pracowników związanych z procesem rekrutacji nowych pracowników.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Współczesne trendy i narzędzia w procesie rekrutacji i selekcji.
- Wprowadzenie do procesu rekrutacji i selekcji kandydatów.
- Różnice pokoleniowe a rynek pracy w Polsce.
- Etapy rekrutacji i selekcji.
- Model efektywnego doboru pracowników, tworzenie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata.
- Dopasowanie kandydata do kultury organizacyjnej firmy, dlaczego jest to ważne w rekrutacji.
- Tworzenie wizerunku organizacji na rynku pracy- działania employer branding a pozyskiwanie dobrych pracowników.
- Co można a czego nie można- aspekty prawne i etyczne procesu rekrutacji.
- Proces rekrutacji pracowników XXI wieku.
- Etapy procesu rekrutacji.
- Check list:
- zbiór dobrych praktyk przy tworzeniu ogłoszenia rekrutacyjnego:
- najnowsze praktyki podnoszące atrakcyjność ogłoszenia na rynku pracy
- marketingowe podejście do ogłoszenia rekrutacyjnego. Jak dotrzeć do potrzeb kandydata. Reklama i rekrutacja. - Kanały rekrutacji i co współcześnie powinno się w nich znaleźć:
- zakładka ,kariera",
- profil pracodawcy,
- profile społecznościowe,
- spersonalizowana komunikacja z kandydatem w procesie rekrutacji.
- Proces selekcji kandydatów
- Nowoczesne narzędzia skutecznej selekcji - czyli kreatywne sposoby na przyciągnięcie talentów:
- grywalizacja,
- crowdsourcing.
- narzędzia do analizy predykcyjnej - Metody badania poszczególnych kompetencji kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej
- Weryfikacja doświadczenia zawodowego i motywacji do pracy kandydata - metody rekrutacji i oceny kompetencji.
- Nowoczesne narzędzia skutecznej selekcji - czyli kreatywne sposoby na przyciągnięcie talentów:
- Komunikacja interpersonalna w procesie rekrutacji
- Wprowadzenie
- Komunikacja i autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej – czyli jak zrobić pierwsze ... i drugie wrażenie jako osoba odpowiedzialna za rekrutację.
- Wyraźna prezentacja swojego zdania (wzrok, postawa, głowa, przytakiwanie, mowa ciała, zapewnienia wokalne i werbalne). Wizualizacja mojego przesłania
- Sztuka mówienia, tempo, barwa, intonacja, granie pauzą, potęga ciszy.
- Bariery komunikacyjne oraz cegły na mur dyskusji i porozumienia.
- Modele komunikacji DISC/typy osobowości DISC test. Jakim jesteś rozmówcą- test.
- Dobra konwersacja, sztuka prawdziwej komunikacji. Schemat FUKO.
- Emocje! Czyli jak zrozumieć kobietę...
- Komunikacja z tzw. trudnym klientem, komunikacja w kryzysie.
- Skuteczne prezentowanie swoich poglądów.
- Manipulacja- skuteczna obrona.
- Negocjacje.
- Komunikacja pisemna, telefoniczna, wirtualna (social media).
- Techniki rozmowy selekcyjnej opartej na kompetencjach
- Najczęstsze zagrożenia i błędy popełniane przez osoby rekrutujące podczas rozmów kwalifikacyjnych: zachowania i pytania dyskryminujące, szacunek dla kandydata etc. Psychologiczne pułapki prowadzenia rozmów selekcyjnych.
- Znaczenie dobrego przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej - osoby rekrutującej. Dobre pytania podczas rozmowy - jak je zadawać, jak je interpretować, aby spotkania
rekrutacyjne były efektywne. - Metody badania poszczególnych kompetencji kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej
- Weryfikacja doświadczenia zawodowego i motywacji do pracy kandydata - metody rekrutacji i oceny kompetencji.
- Ćwiczenie: Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej.
- Podsumowanie ćwiczenia.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Michał Zagłoba
Trener biznesu i szkoleniowiec, specjalista w dziedzinie komunikacji, public relations i wystąpień publicznych, związany z branżą medialną od 2007 roku. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą.
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw pozytywnego wizerunku Służby Więziennej regionu północno-wschodniego. Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP,TVN, Polsat, TTV.
Współtworzył i prowadził kampanie reklamowe, rekrutacyjne, a także samorządowe kampanie wyborcze. Odpowiedzialny za prace nad strategią wyborczą oraz publicznym wizerunkiem kandydatów.
Od 2011 roku szkoli różne grupy zawodowe, między innymi w zakresie public relations, wystąpień publicznych, komunikacji, autoprezentacji, zarządzania zespołami, rekrutacji, erystyki, marketingu internetowego, psychologii zachowań konsumenckich czy metod wpływu społecznego.