- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Jak pisać prosto i skutecznie? Wykorzystanie idei plain language i ETR. Prosta polszczyzna w komunikacji społecznej
Jak pisać prosto i skutecznie? Wykorzystanie idei plain language i ETR. Prosta polszczyzna w komunikacji społecznej
09:00 - 13:30
Barbara Smoczyńska
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Kurs prostego pisania z wykorzystaniem technik plain language i ETR, czyli jak prosto i skutecznie się komunikować
Zgodnie z "Europejskimi standardami przygotowania tekstu łatwego do czytania i zrozumienia” i Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696) podmiot publiczny powinien na swojej podstawowej stronie internetowej zamieścić informacje w tekście łatwym do czytania i rozumienia o swojej działalności.
Prosty język (plain language) to sposób organizacji tekstu, który zapewnia przeciętnemu obywatelowi szybki dostęp do zawartych w nim informacji, lepsze ich zrozumienie oraz – jeśli trzeba – skuteczne działanie na ich podstawie.
To zestaw reguł, które sprawiają, że treści stają się zrozumiałe już na pierwszy rzut oka. Są jasne, proste i zwięzłe. To krótkie zdania, powszechnie znane wyrazy, brak pustosłowia i ozdobników.
Dzięki temu różnorodne teksty stają się przyjazne dla odbiorcy. Ważny jest również układ, ujęcie myśli i relacje nadawczo-odbiorczo.
Jaki jest główny cel szkolenia?
Celem szkolenia jest poznanie zasad formułowania i edytowania wypowiedzi zgodnie z filozofią prostej polszczyzny i ETR (easy- to- read).
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Poszerzenie wiedzy na temat zasad prostej polszczyzny.
- Wzrost skuteczności działania w relacjach z klientami ze szczególnymi potrzebami poprzez poznanie zasad przygotowywania tekstów łatwych do czytania i zrozumienia.
- Wypracowanie sposobów formułowania myśli i ich wizualnego układu w sposób prosty, jasny, przejrzysty, zrozumiały.
- Zwiększenie kultury obsługi klientów.
- Rozwijanie postawy zorientowanej na klienta.
- Rozwijanie efektywności w komunikacji społecznej.
Adresaci szkolenia z idei plain language i ETR:
- Pracownicy odpowiedzialni za wprowadzanie idei prostej polszczyzny w firmach
- Edukatorzy różnego szczebla
- Osoby zainteresowane skutecznym porozumiewaniem się
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Funkcja języka w tekstach.
- Dlaczego niektóre testy są niedostępne?
- Czym jest prosty język?
- Prosty język na świecie.
- Prosty język w Polsce.
- Cechy prostego języka (zwięzłość, dostępność, ukierunkowanie na odbiorcę).
- Jak pisać prosto? Proste wyrazy, prosta gramatyka, prosty układ, dobre relacje.
- Korzyści pisania w prostym języku.
- Znaczenie informacji łatwej do czytania i zrozumienia.
- Informacja ETR a język prosty.
- Zasady opracowywania informacji ETR: układ treści, formatowanie tekstu, typografia, grafika.
- Informacja ETR – przykłady.
Trener
Barbara Smoczyńska
Certyfikowana trenerka umiejętności psychospołecznych (w styczniu 2002 przyznana rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego nr I/34), absolwentka Szkoły Trenerów Intra, dr nauk humanistycznych w dziedzinie filozofii, wieloletnia nauczycielka akademicka w Zakładzie Etyki i Estetyki w Instytucie Filozofii i w Instytucie Psychologii UMCS w Lublinie. W latach 2013- 2016 trenerka wewnętrzna i coach UMCS. Absolwentka studiów podyplomowych „Master Coaching – zaawansowane narzędzia coachingowe” w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej (2016/2017). Specjalistka w zakresie aktywnych metod nauczania dorosłych, terapeutka programu psychoonkologicznego Simontona, trenerka Racjonalnej Terapii Zachowań, ewaluatorka pracy innych trenerów. Od 28 lat szkoli różne grupy zawodowe w zakresie komunikacji, asertywności, umiejętności menedżerskich i przywódczych, autoprezentacji i wystąpień publicznych, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów, negocjacji, budowania zespołu, zarządzaniu sobą w czasie, profilaktyki wypalenia zawodowego, Analizy Transakcyjnej, inteligencji emocjonalnej, umiejętności trenerskich, różnic generacyjnych, zarządzania różnorodnością, etykiety w biznesie, przeciwdziałania dyskryminacji i rozwoju osobistego.