- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Podpis elektroniczny- kompendium wiedzy
Podpis elektroniczny- kompendium wiedzy
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Szkolenie z podpisu elektronicznego
Szkolenie z zakresu podpisu elektronicznego obejmuje szeroki zakres tematów związanych z tą nowoczesną technologią. Zajęcia praktyczne skupią się na procesach zamawiania, instalacji, aktywacji, odnawiania, a także unieważniania podpisu elektronicznego. Będzie również mowa o certyfikatach kwalifikowanych, w tym o ich aspektach prawnych, takich jak własność, unieważnienie czy zmiana danych.
Szkolenie zawiera także praktyczne aspekty podpisywania dokumentów, weryfikacji podpisów, a także sposobów podpisywania, w tym podpisywania wiadomości e-mail i weryfikacji ich poprawności. Poruszone zostaną prawne aspekty podpisywania dokumentów przez osoby fizyczne, znakowaniu czasem oraz różnicach między UPP a UPD.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Podczas szkolenia zdobędziesz wiedzę na temat:
- definicji i kluczowych pojęć związanych z podpisem elektronicznym
- poznasz kategorie i rodzaje podpisów
- zapoznasz się z rozporządzeniem EIDAS, które ma kluczowe znaczenie w kontekście praktycznym zarówno w biznesie, jak i administracji
- dowiesz się jak zamówić, zainstalować, aktywować, odnowić i unieważnić podpis elektroniczny
- poznasz oprogramowania Szafir, PPWK oraz ich specyfikację
- zdobędziesz wiedzę na temat sposobów podpisywania dokumentów i weryfikacji poprawności podpisów
- nauczysz się eliminować błędy techniczne i merytoryczne
Adresaci szkolenia z podpisu elektronicznego:
- pracownicy administracyjny
- pracownicy sekretariatów
- osoby decyzyjne- kadra zarządzająca
- pracownicy posługujący się podpisem elektronicznym lub pracujące w systemach EZD, SOD, EPUAP2, eDoręczenia
Wybierając nasz kurs online zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program
- Podpis elektroniczny – definicja, pojęcia tematyczne.
- Rodzaje, kategorie podpisów elektronicznych.
- Obowiązujące rozporządzenie, akty i formy prawne.
- Rozporządzenie EIDAS w praktyce biznesowej, administracyjnej, prawnej.
- Zamówienie, instalacja, aktywowanie, odnawianie i unieważnienie podpisu elektronicznego.
- Certyfikaty kwalifikowane – aspekty prawne (własność certyfikatu, unieważnienie, zmiana danych i obowiązujące terminy).
- Weryfikowanie tożsamości. Kwestie techniczne: Xades/ Pades…
- Dostępne na rynku oprogramowanie: Szafir, PPWK, inne – porównanie, charakterystyka.
- Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów.
- Sposoby podpisywania (rodzaje podpisów).
- Podpisywanie wiadomości email. Weryfikacja, programy do weryfikacji.
- Weryfikacja podpisu dokumentu/emaila.
- Procedura procesowania informacji z wynikiem weryfikacji dokumentu/maila.
- Prawne aspekty podpisania dokumentu przez osobę fizyczną.
- Znakowanie czasem, znaczniki czasowe.
- UPP, UPD – różnica, stosowanie, co widzi nadawca a co odbiorca.
- Eliminacja błędów technicznych i merytorycznych.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Dariusz Adamczyk
Doświadczony Trener, Szkoleniowiec. Przedsiębiorca praktyk. Wdrożeniowiec platform, systemów i narzędzi ICT. Realizator projektów z obszaru: E-Doręczenia, dostępność cyfrowa, transformacja cyfrowa, EPUAP, Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD), podpis elektroniczny (aspekty techniczne, zmiany w KPA), cyberbezpieczeństwo. Praktyczne wykorzystanie technologii cyfrowych dla administracji publicznej, sektora B2B, sektora interactive.
Ponad 10 lat doświadczenia w obszarach cyfryzacji i procesów digital. Zrealizowanych ponad 6000 godzin szkoleniowych w ramach edukacji, wdrożenia, konsultingu merytorycznego i technicznego.
Przykładowe portfolio- zrealizowane szkolenia warsztatowe: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Zdrowia, Unilever, T-Mobile, Ministerstwo Cyfryzacji, Orlen S.A., Energa S.A., PFRON, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Rezerw Strategicznych, Politechnika Gdańska; A.T. Kearney, Deloitte, Lasy Państwowe; Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Rolnictwa; Agencja Mienia Wojskowego…
Kluczowe kompetencje: Integracja działań operacyjnych w obszarze ICT, Wiedza praktyczna, oparta na działaniach operacyjnych w firmach i organizacjach, Gruntowna, praktyczna wiedza w temacie systemów elektronicznych, Precyzyjna diagnoza, identyfikacja potrzeb w obszarze analizy i rozwiązywania problemów prawnych, technicznych, Duża wiedza i doświadczenie na rynku interaktywnym, w kanałach cyfrowych, Business development, Efektywność w działaniu, realizacja ustalonych KPI.