Kursy Kancelaryjno Archiwalne I i II Stopnia- Nowe Terminy!

Sprawdź zbliżające się terminy. Zapisz się na kurs z egzaminem i zdobądź certyfikat!

Kompendium BIP. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej wraz z przygotowaniem do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej oraz ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.8)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Szkolenie archiwalne

Cele szkolenia z prowadzenia BIP:

  • zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze stosowaniem BIP’u do udostępniania informacji publicznej
  • zapoznanie się z podstawowymi terminami i definicjami z zakresu informacji publicznej; zapoznanie się wymogami prawnymi i technicznymi przy tworzeniu BIP’ów
  • zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej
  • uzyskanie podstawowych informacji nt. zasad dostępności cyfrowej Biuletynu
  • zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze dostosowaniem BIP’u do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej oraz dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
  • zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej po zmianach wymaganych ww. ustawami.

Adresaci szkolenia: 

  • osoby prowadzące BIP
  • członkowie zespołów redakcyjnych BIP
  • administratorzy stron podmiotowych
  • wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką.

Wybierając nasz kurs online zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
     

Program

I. Podstawy prawne prowadzenia BIP

  1. Kto ma obowiązek prowadzić BIP
  2. kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej
  3. Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej
  4. Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej
  5. BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego

II. BIP - zagadnienia praktyczne

  1. Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA
  2. Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury
  3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
  4. Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
  5. Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie)
  6. Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?
  7. efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym,
  8. urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www
  9. obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP,
  10. standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA,
  11. jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki,
  12. kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.

III. Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej 

  1. Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń,
  2. Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów,
  3. Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie?
  4. Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach?
  5. Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach,
  6. Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli,
  7. Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne,
  8. Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka
  9. Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?

IV. Ograniczenia na stronach BIP 

  1. Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne,
  2. Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych?
  3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?

V. BIP a ustawa o dostępności cyfrowej

  1. Wymagania techniczne i organizacyjne dostępności cyfrowej BIP;
  2. Przeprowadzenie oceny zapewnienia dostępności cyfrowej – na czym polega?;
  3. Deklaracja dostępności? Co to jest i gdzie ją zamieścić?;
  4. Zadania kontrolne ministra właściwego do spraw informatyzacji;
  5. Sankcje przewidziane przepisami prawa;
  6. Dobre praktyki.

VI. BIP a ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

  • wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl ustawy:
  • język migowy,
  • Alfabet Braille’a,
  • zapewnienie możliwości odsłuchu materiałów publikowanych na stronie podmiotowej,
  • pobieranie wersji tekstowej dokumentów celem użycia w urządzeniach dedykowanych odczytowi maszynowemu,
  • wysoki kontrast
  • dobre praktyki.

VII. Przykłady dostosowania stron BIP do wymogów ustaw

VIII. Dyskusja

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Adam Parysz

Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób. 
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.

Miałem przyjemność szkolić między innymi 

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim,  Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.

 

Szkolenie archiwalne