- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia z prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej
- /
- Kompendium BIP. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej wraz z przygotowaniem do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej oraz ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Kompendium BIP. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej wraz z przygotowaniem do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej oraz ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Cele szkolenia z prowadzenia BIP:
- zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze stosowaniem BIP’u do udostępniania informacji publicznej
- zapoznanie się z podstawowymi terminami i definicjami z zakresu informacji publicznej; zapoznanie się wymogami prawnymi i technicznymi przy tworzeniu BIP’ów
- zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej
- uzyskanie podstawowych informacji nt. zasad dostępności cyfrowej Biuletynu
- zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze dostosowaniem BIP’u do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej oraz dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
- zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej po zmianach wymaganych ww. ustawami.
Adresaci szkolenia:
- osoby prowadzące BIP
- członkowie zespołów redakcyjnych BIP
- administratorzy stron podmiotowych
- wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką.
Wybierając nasz kurs online zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program
I. Podstawy prawne prowadzenia BIP
- Kto ma obowiązek prowadzić BIP
- kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej
- Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej
- BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
II. BIP - zagadnienia praktyczne
- Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA
- Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury
- Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
- Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
- Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie)
- Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?
- efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym,
- urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www
- obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP,
- standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA,
- jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki,
- kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.
III. Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej
- Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń,
- Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów,
- Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie?
- Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach?
- Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach,
- Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli,
- Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne,
- Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka
- Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?
IV. Ograniczenia na stronach BIP
- Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne,
- Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych?
- Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
V. BIP a ustawa o dostępności cyfrowej
- Wymagania techniczne i organizacyjne dostępności cyfrowej BIP;
- Przeprowadzenie oceny zapewnienia dostępności cyfrowej – na czym polega?;
- Deklaracja dostępności? Co to jest i gdzie ją zamieścić?;
- Zadania kontrolne ministra właściwego do spraw informatyzacji;
- Sankcje przewidziane przepisami prawa;
- Dobre praktyki.
VI. BIP a ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
- wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl ustawy:
- język migowy,
- Alfabet Braille’a,
- zapewnienie możliwości odsłuchu materiałów publikowanych na stronie podmiotowej,
- pobieranie wersji tekstowej dokumentów celem użycia w urządzeniach dedykowanych odczytowi maszynowemu,
- wysoki kontrast
- dobre praktyki.
VII. Przykłady dostosowania stron BIP do wymogów ustaw
VIII. Dyskusja
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Adam Parysz
Trener, Auditor Wiodący SZBI wg. ISO 27001, Auditor Wiodący SZCD wg. ISO 22301, Auditor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg. ISO 9001, 14001 i 45001, Six Sigma Yellow Belt, Inspektor ochrony danych, Koordynator ds. dostępności, Archiwista. Prowadził audyty w takich organizacjach jak Tauron Obsługa Klienta, Sygnity S.A., Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Karierę trenerską rozpocząłem w 2013 roku. Od tego czasu na sali szkoleniowej spędziłem 8 450 godzin szkoleniowych, szkoląc łącznie ponad 11 tysięcy osób.
Mam przyjemność szkolić zarówno urzędy centralne, jednostki samorządu terytorialnego wszystkich szczebli oraz firmy sektora prywatnego. Oprócz prowadzenia szkoleń przygotowuję normatywy kancelaryjno – archiwalne oraz dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych.
Miałem przyjemność szkolić między innymi
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, TAURON Obsługa Klienta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Pocztę Polską S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskową, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki.