- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Jak sprawdzić i poprawić raport subwencyjny SIO na 2024 – szkolenie dla szkół, przedszkoli i placówek
Jak sprawdzić i poprawić raport subwencyjny SIO na 2024 – szkolenie dla szkół, przedszkoli i placówek
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych do prawidłowego weryfikowania i korygowania danych w SIO, które mają bezpośredni wpływ na naliczanie subwencji oświatowej dla placówek edukacyjnych. Szkolenie skupia się na praktycznych aspektach pracy z systemem SIO, w tym na analizie raportów dostępnych w Strefie dla Zalogowanych. Prowadzący zaprezentuje procedury potwierdzania prawdziwości danych, konsekwencje wprowadzania danych niezgodnych ze stanem faktycznym, a także wskaże, jak i kiedy można dokonywać korekt, by dane były uwzględnione przy naliczaniu subwencji oświatowej.
Szkolenie poprowadzi były pracownik MEN odpowiedzialny za SIO i naliczenie subwencji oświatowej.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Biorąc udział w szkoleniu:
- Nauczysz się, jak efektywnie korzystać z narzędzi dostępnych w Systemie Informacji Oświatowej do potwierdzania i weryfikacji danych;
- Dowiesz się, jak i do kiedy poprawiać błędy w SIO, by zapewnić prawidłowe naliczanie subwencji;
- Poznasz konsekwencje wprowadzenia błędnych danych, oraz dowiesz się jak ich unikać;
- Przećwiczysz realistyczne scenariusze w aplikacji szkoleniowej nowego SIO oraz dokonasz analizy w Excelu, co pozwoli na lepsze zrozumienie procesów i większą pewność w codziennej pracy;
- Nauczysz się optymalizować pracę z danymi, co przełoży się na lepsze zarządzanie placówką edukacyjną.
Adresaci szkolenia:
- Dyrektorzy przedszkoli, szkół i placówek samorządowych
- Pracownicy samorządowi odpowiedzialni za oświatę
- Skarbnicy, członkowie wydziałów oświaty oraz budżetu
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Potwierdzanie prawdziwości danych wprowadzonych w nowym SIO do naliczenia subwencji oświatowej:
- Raporty w Strefie dla Zalogowanych.
- Omówienie zestawienia zawierającego dane z nowego SIO do naliczenia subwencji oświatowej dla samorządu.
- Omówienie procedury potwierdzenia prawdziwości zestawiania subwencyjnego przez szkoły – ustawowe terminy
- Omówienie procedury potwierdzenia prawdziwości zestawiania subwencyjnego przez dyrektora – rola dyrektora w potwierdzaniu danych subwencyjnych ze szkół i terminy ustawowe.
- Jak dyrektor powinien sprawdzić poprawność danych wprowadzonych przez szkoły do nowego SIO, tak aby otrzymać prawidłowo naliczoną subwencję oświatową.
- Jak i do kiedy można poprawić błąd w nowym SIO w kontekście ustawowych terminów naliczenia subwencji na danych z nowego SIO – okres możliwych korekt danych SIO i brak możliwości takich korekt po określonej dacie.
- Konsekwencje niewprowadzenia danych oraz wprowadzenia ich niezgodnie ze stanem faktycznym (zwrot nienależnie pobranej subwencji, 5-letni okres kontroli).
- Weryfikacja raportu subwencyjnego w praktyce.
- Jak sprawdzić raport subwencyjny na 2023.
- Raporty dostępne na 30 IX przed oficjalnym raportem subwencyjnym.
- Zasady weryfikacji raportów subwencyjnych.
- Raport subwencyjny. Uczniowie. Nauczyciele.
- Raport uczniowie – wagi. Korekta liczby uczniów ze względu na falę sześciolatków i reformę gimnazjalną. Nowe wagi w algorytmie podziału subwencji na 2023 (waga na tzw. standardy specjalistów). Orzeczenia. Pozostałe dane dziedzinowe uczniów - gdzie znaleźć informację o wprowadzonych danych do SIO w raporcie subwencyjnym.
- Raport o nauczycielach i ich stopniach awansu. Etat subwencyjny. Etat subwencyjny w przedszkolu – procedura sprawdzania – narzędzia excelowe MEiN. Wpływ błędu w raportach o nauczycielach na wysokość subwencji.
- Weryfikacja z arkuszem organizacji.
- Omówienie danych wprowadzanych do nowego SIO, które są używane przez MEN do naliczenia subwencji oświatowej dla samorządu- wybrane aspekty.
- Wprowadzanie danych do nowego SIO w kontekście naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla samorządu. Aspekty merytoryczne dotyczące wprowadzania danych do nowego SIO.
- Dane wprowadzone do SIO a poprawność dokumentacji przebiegu nauczania w placówce - na co zwrócić szczególną uwagę.
- Poprawne przypisanie uczniów do oddziałów podstawowych i dodatkowych – wskazanie kiedy uczeń powinien być w dwóch oddziałach.
- Uczeń niezweryfikowany – postępowanie wyjaśniające dyrektora szkoły, weryfikacja ucznia a naliczenie subwencji oświatowej na tego ucznia.
- Poprawne wprowadzenie orzeczeń uczniów, wraz z okresami obowiązywania oraz ich weryfikacja z poradnią, weryfikacja orzeczenia a naliczenie subwencji oświatowej na to orzeczenie. Nowe zmiany: wprowadzenie godzin realizowanych zadań w ramach orzeczenia.
- Poprawne wprowadzenie pozostałych danych subwencyjnych, dotyczących ucznia (nauczanie domowe, nauczanie indywidualne, bezpłatna nauka języka polskiego itd.).
- Poprawne wprowadzenie umów nauczycieli do subwencji oświatowej (rodzaj umowy, tygodniowy wymiar zajęć, nieobecności subwencyjne, awans zawodowy). Wskaźniki korygujące etaty w przedszkolach – w jaki sposób je wyliczyć i sprawdzić. Etaty subwencyjne a etaty w arkuszu organizacji: skąd różnice?
- Omówienie najczęstszych błędów popełnianych przy wprowadzeniu danych do subwencji – podejście praktyczne.
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Daria Pietrzykowska:
Przez 7 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na początku w Wydziale Analiz w Departamencie Ekonomicznym jako pracownik odpowiedzialny za kwestie planowania i wykonywania budżetu w układzie tradycyjnym i zadaniowym. Potem pracownik w Departamencie odpowiedzialnym za finansowanie zadań oświatowych, później jako Naczelnik Wydziału Statystyki odpowiedzialny za system informacji oświatowej. Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, w tym przepisów określających zasady dotowania szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat). Autor nowelizacji ustawy o systemie informacji oświatowej zmieniającej SIO na system dostępny przez przeglądarkę internetową.
Absolwentka Metod Ilościowych w Ekonomii i Systemów Informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej oraz absolwentka Administracji na Politechnice Warszawskiej. Wykształcenie w obszarze analiz (dodatkowo potwierdzone uzyskanym Certyfikatem Analityka Statystycznego SAS), bardzo dobra znajomość teorii ekonomii oraz statystyki i zagadnień modelowania ekonometrycznego w połączeniu ze znajomością specyfiki prawa oświatowego i finansowania zadań oświatowych jest dla Państwa gwarancją otrzymania wsparcia na najwyższym poziomie.
Grzegorz Pochopień:
Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).
Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.