NOWOŚĆ❗ Szkolenie dla pracowników placówek medycznych 👩‍⚕️

TRANSFUZJA KRWI: odpowiedzialność i organizacja leczenia. Niepożądane zdarzenia i niepożądane reakcje

Mobbing: Jak rozpoznać i zareagować na mobbing w miejscu pracy?

Data
17.03.2025
Godzina

09:00 - 14:00

Trener

Justyna Sosnowska

Cena
454 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Oprawiony Certyfikat

+ 99.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Celem głównym szkolenia jest przygotowanie uczestników do efektywnego rozpoznawania, reagowania, a przede wszystkim do skutecznego przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy. Uczestnicy szkolenia zdobędą nie tylko teoretyczną wiedzę na temat definicji i form mobbingu, ale także dowiedzą się, jakie są obowiązujące przepisy prawa pracy regulujące tę problematykę, co pozwoli lepiej zrozumieć prawa i obowiązki wynikające z tych regulacji dla pracowników oraz pracodawców.

Przedstawione podczas zajęć narzędzia i metody postępowania mogą być stosowane w codziennej praktyce zawodowej do monitorowania środowiska pracy pod kątem potencjalnych zagrożeń mobbingowych, a także do interweniowania w sytuacjach, gdy mobbing zostanie zidentyfikowany.

Szkolenie ma za zadanie pomóc uczestnikom w rozwoju umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych, które są kluczowe w zapobieganiu mobbingowi, jak również w budowaniu zdrowego, wspierającego środowiska pracy, które jest wolne od dyskryminacji i nękania.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Biorąc udział w naszym szkoleniu:

  1. Dowiesz się, jak prawo definiuje mobbing oraz jakie zachowania kwalifikują się jako mobbingowe.
  2. Nauczysz się rozpoznawać potencjalne przypadki mobbingu zarówno wśród pracowników, jak i przełożonych.
  3. Poznasz prawa pracowników dotyczące ochrony przed mobbingiem oraz obowiązki pracodawców w tym zakresie.
  4. Dowiesz się, jakie procedury i narzędzia można wykorzystać do zapobiegania mobbingowi.
  5. Rozwiniesz umiejętności efektywnego zarządzania konfliktami, które mogą prowadzić do mobbingu.
  6. Poznasz aktualne przepisy prawne dotyczące mobbingu oraz konsekwencje prawne dla mobberów.
  7. Nauczysz się minimalizować ryzyko odpowiedzialności prawnej dla siebie i dla organizacji.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia: 

  1. Definicja stosunku pracy. Równość czy nierówność stron?
  2. Element podporządkowania i wykonywania poleceń.
  3. Zakres czynności i obowiązków pracownika. Wytyczne w zakresie sposobu wykonywania pracy.
  4. Czy można pracownika poinformować, że jeżeli nadal będzie wykonywał pracę niezgodnie z wytycznymi to zostanie zwolniony z pracy?
  5. Polecenie wykorzystania zaległego urlopu w terminie wskazanym przez pracodawcę – czy to mobbing?
  6. Polecenie wykonania dodatkowych czynności, pracy w godzinach nadliczbowych – czy pracownik może odmówić?
  7. Czy pracodawca ma prawo krytykować, nadzorować, kontrolować pracę pracownika – czy to mobbing?
  8. Mobbing w miejscu pracy – definicja prawna
  9. Jakich zachowań nie można stosować w zakładzie pracy by nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu mobbingu?
  10. Kto może być mobberem, czy tylko pracodawca lub kierownik?
  11. Czy pracownicy mogą mobbingować Kierownika lub Dyrektora w zakładzie pracy.
  12. Jak pracownik ma reagować na zachowania mobbingowe ze strony pracodawcy lub kierownika?
  13. Jakie konkretnie zachowania przełożonego lub innego pracownika można uznać za mobbing?
  14. Jak pracodawca ma przeciwdziałać mobbingowi – szkolenia pracowników, procedura antymobbingowa itp.?
  15. Konflikt pracowników częstą przyczyną mobbingu – co zrobić?
  16. Anonimowa ankieta mobbingowa przeprowadzana okresowo wśród pracowników – czy to dobry sposób przeciwdziałania mobbingowi?
  17. Kiedy pracownik może pozwać pracodawcę o mobbing i jakie są tego konsekwencje?
  18. Jakie odszkodowanie przysługuje za mobbing i kto je będzie płacił?
  19. Czy pracodawca może pozwać mobbera o zwrot odszkodowania po przegranej sprawie mobbingowej przed sądem?
  20. Czy anonimowe zgłoszenia mobbingowe w zakładzie pracy są dopuszczalne?

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Justyna Sosnowska

Prawniczka, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego z 15-letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach organów administracj publicznej. Obecnie kieruje zespołem ds. obsługi prawnej w JST. 
Certyfikowany trener na poziomie 5. EQF (Europejskich Ram Kwalifikacji). Absolwentka Integratywnej Akademii TRENERÓW. Specjalistka w zakresie procedury administracyjnej, prawa pracy, zamówień publicznych, egzekucji administracyjnej. Pasjonatka cyfrowej administracji, wdrożeniowiec procedur elektronicznych, elektronicznego obiegu dokumentów, e-doręczeń, regulaminów i procedur prawno-pracowniczych. 
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia, kursy, warsztaty, projekty e-lerningowe dla administracji publicznej. W projektowanych szkoleniach wykorzystuje inkluzywne techniki i metody prowadzenia zajęć. Przeszkoliła ponad 2000 pracowników administracji publicznej. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie w zakresie: instrukcji kancelaryjnej i obiegu dokumentów w jednostce, procedury administracyjnej, elektronizacji postępowań administracyjnych, prawa pracy, mobbingu, zamówień publicznych, archiwizacji dokumentacji, dostępu do informacji publicznej i obsługi BIP-ów. 
Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania szkoleniowiec-trener. Wyznaje zasadę wiedza jest wartością, gdy umiesz ją przekazać drugiemu człowiekowi.