- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Naliczenie dotacji dla przedszkoli w 2025 roku – potrzeby oświatowe na uczniów niepełnosprawnych i podstawowa kwota dotacji.
Naliczenie dotacji dla przedszkoli w 2025 roku – potrzeby oświatowe na uczniów niepełnosprawnych i podstawowa kwota dotacji.
Wybierz edycję
09:00 - 14:00
Daria Pietrzykowska
14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Co otrzymasz?
Certyfikat- Wersja elektroniczna
Udział w wydarzeniu na żywo
Materiały szkoleniowe
Oprawiony Certyfikat
+ 99.00 zł
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Celem szkolenia jest zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej nowych zasad naliczania dotacji dla przedszkoli w 2025 roku.
Uczestnicy dowiedzą się, jak obliczać podstawową kwotę dotacji (PKD) oraz potrzeby oświatowe na uczniów niepełnosprawnych zgodnie z najnowszymi przepisami. Szkolenie obejmuje zarówno teorię, jak i praktyczne ćwiczenia w Excelu, umożliwiające samodzielne stosowanie nowych metod w codziennej pracy.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Zrozumienie nowego systemu finansowania oświaty – poznanie zmian związanych z zastąpieniem subwencji oświatowej przez potrzeby oświatowe.
- Umiejętność obliczania podstawowej kwoty dotacji (PKD) – praktyczne wyliczenia i model w Excelu do samodzielnego stosowania.
- Nauka prawidłowego naliczania dotacji na uczniów niepełnosprawnych – zgodnie z ilością godzin wsparcia realizowanych z IPET.
- Zdolność do przeprowadzania aktualizacji i wyrównań dotacji – zgodnie z nowym systemem w miesiącu pierwszej aktualizacji oraz w październiku.
- Lepsza kontrola nad rozliczeniami dotacji – unikanie błędów i prawidłowe stosowanie algorytmów z nowej ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
- Dostęp do modelu obliczeniowego w Excelu – narzędzie pozwalające na precyzyjne wyliczenie stawek dotacji i ich korektę.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności:
- Skarbników,
- Pracowników Wydziałów Oświaty,
- Pracowników Wydziałów Budżetu,
- Osób zajmujących się przekazywaniem i rozliczaniem dotacji dla przedszkoli niesamorządowych.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Nowy system finansowania oświaty - potrzeby oświatowe a subwencja oświatowa. Co nowy system zmieni w dotacjach?
- Omówienie zmian w rozdziale III ustawy o finansowaniu zadań oświatowych (dotacjach). Wprowadzenie do dotacji dla przedszkoli - ogólne przepisy dotyczące dotacji.
- Zmiany w finansowaniu orzeczeń - finansowanie godzin realizowanych z IPETów. Jak zmieni się kwota dotacji na uczniów niepełnosprawnych? Jak obliczyć i zebrać do dotacji dane o realizowanych godzinach z orzeczeń? Jak zrealizowane godziny wpłyną na wysokość dotacji na uczniów niepełnosprawnych?
- Omówienie nowego rozporządzenia o podziale potrzeb oświatowych na 2025 rok - jakie zmiany w finansowaniu będą wprowadzone, jak zmieni się kwota dotacji na ucznia niepełnosprawnego, jakie będą dotacje na uczniów pełnosprawnych w placówkach wychowania przedszkolnego?
- Jak zmieni się sposób obliczania podstawowej kwoty dotacji? Jak obliczyć PKD od stycznia 2025 roku? Jak zaktualizować PKD w miesiącu pierwszej aktualizacji oraz w październiku? Jak obliczyć potrzeby oświatowe na uczniów niepełnosprawnych?
- Obliczanie na przykładzie podstawowej kwoty dotacji dla placówek wychowania przedszkolnego. Obliczanie na przykładzie dotacji w oparciu o potrzeby oświatowe na 2025 rok dla uczniów niepełnosprawnych w placówkach wychowania przedszkolnego. Model w arkuszu kalkulacyjnym pozwalający obliczyć kwoty dotacji w 2025 r. (praktyczne warsztaty, obliczanie dotacji na przykładach).
- Zmiany w Systemie Informacji Oświatowej - obowiązek bieżącego wypełniania SIO w związku z wyrównaniem kwoty potrzeb oświatowych dla samorządu po skończonym roku. Wpływ bieżących danych SIO na potrzeby oświatowe dla samorządu i dotacje.
- Zmiana terminu naliczenia potrzeb oświatowych a dotacje - skąd samorząd będzie mieć środki na dotacje w nowym systemie?
- Wskaźniki korygujące liczby uczniów do potrzeb oświatowych a ich wpływ na dotacje - czy mają zastosowanie do stawek dotacji?
- Wzrost kwoty potrzeb oświatowych o 0,9% w 2025 roku - skąd taki przepis, jak zastosować go w praktyce?
- Nowe warunki otrzymania dotacji. Co z placówkami rozpoczynającymi działalność po terminie naliczenia potrzeb oświatowych? Obowiązek ich dotowania czy dobrowolność? Skąd środki dla samorządu na dotacje dla nich?
- Aktualizacja i wyrównanie stawek dotacji. Jak obliczyć wyrównanie kwoty dotacji w miesiącu pierwszej aktualizacji oraz w październiku – w związku z nowym systemem. Aktualizacja w trybie szczególnego przypadku. Obowiązywanie nowych zaktualizowanych stawek dotacji, a wyrównanie.
- Przykład wyrównania dotacji po aktualizacji. Model obliczeniowy służący do aktualizacji i wyrównywania dotacji w samorządzie, uwzględniający zmienną liczbę uczniów dotowanych w poszczególnych miesiącach oraz ustawowe ograniczenie zmiany wysokości dotacji. Warsztaty w arkuszu kalkulacyjnym.
- Wyjaśnienie pojęć: najbliższa jednostka samorządu terytorialnego, wydatki bieżące, podstawowa kwota dotacji, statystyczna liczba uczniów.
- Co z ograniczeniem wahań kwoty dotacji po aktualizacji w 2025 roku?
- Od kiedy jest należna kwota dotacji wynikająca z danej wagi, np. z orzeczenia, z liczby godzin wsparcia? Od kiedy jest należna waga na orzeczenia według nowych przepisów (tj. według organizowanych godzin wsparcia)? Co z wyrównaniem w przypadku zmiany tej wagi w trakcie roku i ograniczeniem wahań kwoty dotacji?
- Pytania od Uczestników.
Trener
Daria Pietrzykowska
Przez 7 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na początku w Wydziale Analiz w Departamencie Ekonomicznym jako pracownik odpowiedzialny za kwestie planowania i wykonywania budżetu w układzie tradycyjnym i zadaniowym. Potem pracownik w Departamencie odpowiedzialnym za finansowanie zadań oświatowych, później jako Naczelnik Wydziału Statystyki odpowiedzialny za system informacji oświatowej. Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, w tym przepisów określających zasady dotowania szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat). Autor nowelizacji ustawy o systemie informacji oświatowej zmieniającej SIO na system dostępny przez przeglądarkę internetową.
Absolwentka Metod Ilościowych w Ekonomii i Systemów Informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej oraz absolwentka Administracji na Politechnice Warszawskiej. Wykształcenie w obszarze analiz (dodatkowo potwierdzone uzyskanym Certyfikatem Analityka Statystycznego SAS), bardzo dobra znajomość teorii ekonomii oraz statystyki i zagadnień modelowania ekonometrycznego w połączeniu ze znajomością specyfiki prawa oświatowego i finansowania zadań oświatowych jest dla Państwa gwarancją otrzymania wsparcia na najwyższym poziomie.
„Przez wiele lat pracy kwestie zarządzania finansami oświaty stały się moją pasją, którą teraz chcę dzielić z Państwem, oferując Państwu swoje usługi.”