Certyfikowany Audytor Wewnętrzny SZBI ISO 27001 z egzaminem TÜV NORD Polska

Zapisz się na 4-dniowy kurs i zostań audytorem wewnętrznym!

Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw

Wybierz edycję

Data
18.12.2024
Godzina

09:00 - 13:00

Trener

Roman Stempel

Cena
419 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Oprawiony Certyfikat

+ 99.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

e-doręczenia 2025

Jak efektywnie zarządzać e-doręczeniami? System e-Doręczeń w praktyce.

W trakcie szkolenia przybliżmy zagadnienia teoretyczne takie jak terminy i harmonogramy wdrożenia, ale również pokażemy jak korzystać z rozwiązania e-doręczeń w praktyce.
Udział w naszym szkoleniu pozwoli Ci na pełne przygotowanie do zmian, które wkrótce wejdą w życie w polskim systemie administracyjnym. 
Uczestnicząc w szkoleniu poznasz przepisy prawne regulujące doręczenia elektroniczne, w tym ustawę o doręczeniach elektronicznych oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego. Poznasz praktyczne aspekty zarządzania skrzynką doręczeń, uzyskiwania adresów e-doręczeń, oraz procedury związane z doręczaniem dokumentów elektronicznych między różnymi podmiotami.

edoręczenia szkolenie zamknięte

Kiedy wchodzi w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych?

Podmioty publiczne wskazane w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych będą obowiązane korzystać z e-doręczeń od 1 stycznia 2025 roku.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicząc w szkoleniu z e-doręczeń:

  • Zrozumiesz podstawy prawne dotyczące e-doręczeń: Ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz przepisów wykonawczych;
  • Nauczysz się zarządzać skrzynką doręczeń elektronicznych;
  • Poznasz procedury i sposoby wykorzystania systemów e-doręczeń: dowiesz się, jak korzystać z różnych funkcji oferowanych przez systemy e-doręczeń, w tym publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz usług hybrydowych;
  • Dowiesz się, jak uzyskiwać i interpretować dowody wysłania oraz odbioru, dla potwierdzenia wykonania czynności procesowych i administracyjnych;
  • Poznasz obowiązki i odpowiedzialność operatorów;
  • Nauczysz się praktycznej obsługi systemu EZD.

Adresaci szkolenia doręczeń elektronicznych:

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników administracji rządowej i samorządowej,
  • Pracowników biur obsługi klienta w instytucjach publicznych,
  • Pracowników działów prawnych,
  • Przedstawicieli instytucji publicznych odpowiedzialnych za obieg dokumentów,
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką doręczeń elektronicznych i wdrożeniem nowoczesnych systemów komunikacji administracyjnej.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
    • Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
    • Przepisy wykonawcze do ustawy
    • Kodeks Postępowania Administracyjnego
  2. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
    • Definicje ustawowe
    • Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Operator wyznaczony,
    • Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
    • Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
    • Ile adresów do doręczeń można mieć
    • Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
    • Na jaki okres następuje wpis do bazy?
    • Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
    • Zarządzanie skrzynką doręczeń
    • Obowiązki operatora wyznaczonego
    • Wyjątki od doręczenia elektronicznego
  3. Praktyczna obsługa systemu
    • Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
    • Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
    • Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu systemu EZD
    • Dowód wysłania i dowód odbioru
  4. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia
    • Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
    • Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
    • Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
    • Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
    • Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych
    • Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

 

Trener

Roman Stempel

Dyplomowany archiwista z ponad 19-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych. 
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz z organizacją obiegu dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. 
Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno- archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. Posiada ponad 12-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził kilka tysięcy godzin kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.