- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw
Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Inne dostępne terminy
12.02.2025
09:00 - 13:00
18.02.2025
09:00 - 13:00
24.02.2025
10:00 - 14:00
25.02.2025
09:00 - 13:00
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Jak efektywnie zarządzać e-doręczeniami? System e-Doręczeń w praktyce.
W trakcie szkolenia przybliżmy zagadnienia teoretyczne takie jak terminy i harmonogramy wdrożenia, ale również pokażemy jak korzystać z rozwiązania e-doręczeń w praktyce.
Udział w naszym szkoleniu pozwoli Ci na pełne przygotowanie do zmian, które weszły w życie od 1 stycznia 2025 w polskim systemie administracyjnym.
Uczestnicząc w szkoleniu poznasz przepisy prawne regulujące doręczenia elektroniczne, w tym ustawę o doręczeniach elektronicznych oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego. Poznasz praktyczne aspekty zarządzania skrzynką doręczeń, uzyskiwania adresów e-doręczeń, oraz procedury związane z doręczaniem dokumentów elektronicznych między różnymi podmiotami.
Kiedy wchodzi w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych?
Podmioty publiczne wskazane w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych są obowiązane korzystać z e-doręczeń od 1 stycznia 2025 roku.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicząc w szkoleniu z e-doręczeń:
- Zrozumiesz podstawy prawne dotyczące e-doręczeń: Ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz przepisów wykonawczych;
- Nauczysz się zarządzać skrzynką doręczeń elektronicznych;
- Poznasz procedury i sposoby wykorzystania systemów e-doręczeń: dowiesz się, jak korzystać z różnych funkcji oferowanych przez systemy e-doręczeń, w tym publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz usług hybrydowych;
- Dowiesz się, jak uzyskiwać i interpretować dowody wysłania oraz odbioru, dla potwierdzenia wykonania czynności procesowych i administracyjnych;
- Poznasz obowiązki i odpowiedzialność operatorów;
- Nauczysz się praktycznej obsługi systemu EZD.
Adresaci szkolenia doręczeń elektronicznych:
Szkolenie skierowane jest do:
- Pracowników administracji rządowej i samorządowej,
- Pracowników biur obsługi klienta w instytucjach publicznych,
- Pracowników działów prawnych,
- Przedstawicieli instytucji publicznych odpowiedzialnych za obieg dokumentów,
- Wszystkich zainteresowanych tematyką doręczeń elektronicznych i wdrożeniem nowoczesnych systemów komunikacji administracyjnej.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1.01.2025 r. do 31.12 .2025 r.- okres przejściowy i jego konsekwencje dla doręczeń w postępowaniach administracyjnych, formalnoprawna i materialnoprawna równorzędność form doręczeń, przypomnienie zasad doręczeń tradycyjnych, elektronicznych realizowanych za pośrednictwem ePUAP jako punkt odniesienia do nowego systemu doręczeń elektronicznych.
- Na czym polega system doręczeń elektronicznych, jakie oferuje usługi, jaki jest harmonogram wejścia poszczególnych podmiotów do systemu doręczeń elektronicznych.
- Czy konieczne jest posiadanie EZD przy doręczeniach elektronicznych, czy EZD jest obowiązkowe a jeśli tak od kiedy, korzystanie z doręczeń elektronicznych przez EZD a aplikacja e-doręczenia.
- Jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe ( eIDAS; Ustawa o doręczeniach elektronicznych, KPA itp.).
- Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy, podmioty publiczne i niepubliczne.
- Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych, jakie kompetencje ma podmiot publiczny w zakresie określenia momentu wejścia do systemu do ręczeń elektronicznych i korzystania z jego możliwości.
- Jakie usługi wchodzą do systemu.
- Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych, skrzynkę do doręczeń elektronicznych, postępowanie w wypadku odrzucenia wniosku.
- Baza adresów elektronicznych.
- Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych?
- Administrator skrzynki doręczeń- kto to jest i jakie ma uprawnienia i obowiązki.
- Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie są jej parametry, dostępność i pojemność), jak postępować, kiedy jednostka już posiada aktywną/nieaktywną skrzynkę doręczeń elektronicznych, prezentacja obsługi skrzynki doręczeń elektronicznych.
- Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne (dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe (czy właściciel skrzynki doręczeń elektronicznych i powiązanego z nią adresu ma je na
zawsze), obowiązki informacyjne. - Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych?
- Bezpieczeństwo doręczeń elektronicznych, eDoręczenia a ochrona danych osobowych.
- Szczegółowe omówienie usługi PURDE:
- jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju,
- jak powinna być podpisana wiadomość i załączona do niej decyzja administracyjna,
- jaki jest moment doręczenia,
- jakie są dowody generowane w ramach PURDE,
- w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych,
- jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie,
- jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów,
- czy dowody mogą być osobno archiwizowane,
- kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia,
- kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana.
- Szczegółowe omówienie usługi PUH:
- jak wysłać wiadomość zwykłą, masową,
- jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju,
- jak powinna być sporządzone pismo będące przesyłką – wymagania wynikające z UDE, Rozporządzenia wykonawczego i Regulaminu usługi P.P.SA,
- jaki jest moment doręczenia,
- jakie są dowody generowane w ramach PUH,
- w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych,
- jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie,
- czy dowody mogą być osobno archiwizowane,
- jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów,
- kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana .
- Zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi. „KURDE”.
- Zasady doręczania korespondencji pełnomocnikom procesowym.
- Cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne (regulacje prawne, jak naliczana jest opłata przez OW.
- Niewykonanie i nieprawidłowe wykonanie usługi – postępowanie reklamacyjne.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Roman Stempel
Dyplomowany archiwista z ponad 19-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz z organizacją obiegu dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym.
Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno- archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. Posiada ponad 12-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził kilka tysięcy godzin kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.