Kursy kancelaryjno-archiwalne I i II stopnia!

3-dniowe i 4-dniowe, oraz weekendowe!

Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw

Gwarancja terminu

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Inne dostępne terminy

Typ Szkolenie online
Data

12.02.2025

Godzina

09:00 - 13:00

Cena
419 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data

18.02.2025

Godzina

09:00 - 13:00

Cena
419 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data

24.02.2025

Godzina

10:00 - 14:00

Cena
419 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie
Typ Szkolenie online
Data

25.02.2025

Godzina

09:00 - 13:00

Cena
419 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Jak efektywnie zarządzać e-doręczeniami? System e-Doręczeń w praktyce.

W trakcie szkolenia przybliżmy zagadnienia teoretyczne takie jak terminy i harmonogramy wdrożenia, ale również pokażemy jak korzystać z rozwiązania e-doręczeń w praktyce.
Udział w naszym szkoleniu pozwoli Ci na pełne przygotowanie do zmian, które weszły w życie od 1 stycznia 2025 w polskim systemie administracyjnym. 
Uczestnicząc w szkoleniu poznasz przepisy prawne regulujące doręczenia elektroniczne, w tym ustawę o doręczeniach elektronicznych oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego. Poznasz praktyczne aspekty zarządzania skrzynką doręczeń, uzyskiwania adresów e-doręczeń, oraz procedury związane z doręczaniem dokumentów elektronicznych między różnymi podmiotami.

edoręczenia szkolenie zamknięte

Kiedy wchodzi w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych?

Podmioty publiczne wskazane w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych są obowiązane korzystać z e-doręczeń od 1 stycznia 2025 roku.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicząc w szkoleniu z e-doręczeń:

  • Zrozumiesz podstawy prawne dotyczące e-doręczeń: Ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz przepisów wykonawczych;
  • Nauczysz się zarządzać skrzynką doręczeń elektronicznych;
  • Poznasz procedury i sposoby wykorzystania systemów e-doręczeń: dowiesz się, jak korzystać z różnych funkcji oferowanych przez systemy e-doręczeń, w tym publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz usług hybrydowych;
  • Dowiesz się, jak uzyskiwać i interpretować dowody wysłania oraz odbioru, dla potwierdzenia wykonania czynności procesowych i administracyjnych;
  • Poznasz obowiązki i odpowiedzialność operatorów;
  • Nauczysz się praktycznej obsługi systemu EZD.

Adresaci szkolenia doręczeń elektronicznych:

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników administracji rządowej i samorządowej,
  • Pracowników biur obsługi klienta w instytucjach publicznych,
  • Pracowników działów prawnych,
  • Przedstawicieli instytucji publicznych odpowiedzialnych za obieg dokumentów,
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką doręczeń elektronicznych i wdrożeniem nowoczesnych systemów komunikacji administracyjnej.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1.01.2025 r. do 31.12 .2025 r.- okres przejściowy i jego konsekwencje dla doręczeń w postępowaniach administracyjnych, formalnoprawna i materialnoprawna równorzędność form doręczeń, przypomnienie zasad doręczeń tradycyjnych, elektronicznych realizowanych za pośrednictwem ePUAP jako punkt odniesienia do nowego systemu doręczeń elektronicznych.
  2. Na czym polega system doręczeń elektronicznych, jakie oferuje usługi, jaki jest harmonogram wejścia poszczególnych podmiotów do systemu doręczeń elektronicznych.
  3. Czy konieczne jest posiadanie EZD przy doręczeniach elektronicznych, czy EZD jest obowiązkowe a jeśli tak od kiedy, korzystanie z doręczeń elektronicznych przez EZD a aplikacja e-doręczenia.
  4. Jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe ( eIDAS; Ustawa o doręczeniach elektronicznych, KPA itp.).
  5. Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy, podmioty publiczne i niepubliczne.
  6. Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych, jakie kompetencje ma podmiot publiczny w zakresie określenia momentu wejścia do systemu do ręczeń elektronicznych i korzystania z jego możliwości.
  7. Jakie usługi wchodzą do systemu.
  8. Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych, skrzynkę do doręczeń elektronicznych, postępowanie w wypadku odrzucenia wniosku.
  9. Baza adresów elektronicznych.
  10. Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych?
  11. Administrator skrzynki doręczeń- kto to jest i jakie ma uprawnienia i obowiązki.
  12. Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie są jej parametry, dostępność i pojemność), jak postępować, kiedy jednostka już posiada aktywną/nieaktywną skrzynkę doręczeń elektronicznych, prezentacja obsługi skrzynki doręczeń elektronicznych.
  13. Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne (dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe (czy właściciel skrzynki doręczeń elektronicznych i powiązanego z nią adresu ma je na
    zawsze), obowiązki informacyjne.
  14. Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych?
  15. Bezpieczeństwo doręczeń elektronicznych, eDoręczenia a ochrona danych osobowych.
  16. Szczegółowe omówienie usługi PURDE: 
    • jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, 
    • jak powinna być podpisana wiadomość i załączona do niej decyzja administracyjna, 
    • jaki jest moment doręczenia, 
    • jakie są dowody generowane w ramach PURDE, 
    • w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, 
    • jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie, 
    • jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów,
    • czy dowody mogą być osobno archiwizowane, 
    • kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, 
    • kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana.
  17. Szczegółowe omówienie usługi PUH: 
    • jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, 
    • jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, 
    • jak powinna być sporządzone pismo będące przesyłką – wymagania wynikające z UDE, Rozporządzenia wykonawczego i Regulaminu usługi P.P.SA, 
    • jaki jest moment doręczenia, 
    • jakie są dowody generowane w ramach PUH, 
    • w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, 
    • jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie, 
    • czy dowody mogą być osobno archiwizowane, 
    • jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów, 
    • kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana .
  18. Zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi. „KURDE”.
  19. Zasady doręczania korespondencji pełnomocnikom procesowym.
  20. Cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne (regulacje prawne, jak naliczana jest opłata przez OW.
  21. Niewykonanie i nieprawidłowe wykonanie usługi – postępowanie reklamacyjne.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

 

Trener

Dariusz Adamczyk

Doświadczony Trener, Szkoleniowiec. Przedsiębiorca praktyk.  Wdrożeniowiec platform, systemów i narzędzi ICT. Realizator projektów z obszaru: E-Doręczenia, dostępność cyfrowa, transformacja cyfrowa, EPUAP, Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD), podpis elektroniczny (aspekty techniczne, zmiany w KPA), cyberbezpieczeństwo. Praktyczne wykorzystanie technologii cyfrowych dla administracji publicznej, sektora B2B, sektora interactive. 
Ponad 10 lat doświadczenia w obszarach cyfryzacji i procesów digital. Zrealizowanych ponad 6000 godzin szkoleniowych w ramach edukacji, wdrożenia, konsultingu merytorycznego i technicznego.
Przykładowe portfolio- zrealizowane szkolenia warsztatowe: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Zdrowia, Unilever, T-Mobile, Ministerstwo Cyfryzacji, Orlen S.A., Energa S.A., PFRON, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Rezerw Strategicznych, Politechnika Gdańska; A.T. Kearney, Deloitte, Lasy Państwowe; Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Rolnictwa; Agencja Mienia Wojskowego…
Kluczowe kompetencje: Integracja działań operacyjnych w obszarze ICT, Wiedza praktyczna, oparta na działaniach operacyjnych w firmach i organizacjach, Gruntowna, praktyczna wiedza w temacie systemów elektronicznych, Precyzyjna diagnoza, identyfikacja potrzeb w obszarze analizy i rozwiązywania problemów prawnych, technicznych, Duża wiedza i doświadczenie na rynku interaktywnym, w kanałach cyfrowych, Business development, Efektywność w działaniu, realizacja ustalonych KPI.