NOWOŚĆ! Kurs Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD)

Chcesz zostać IOD? Sprawdź szczegóły!

Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw

Gwarancja terminu

Wybierz edycję

Data
18.02.2025
Godzina

09:00 - 13:00

Trener

Małgorzata Czartoryska

Cena
419 zł (netto)
Pobierz program PDF z kartą zgłoszeniową

14-dniowa gwarancja satysfakcji lub zwrot pieniędzy

Co otrzymasz?

Certyfikat- Wersja elektroniczna

Udział w wydarzeniu na żywo

Materiały szkoleniowe

Dostęp do platformy szkoleniowej

Oprawiony Certyfikat

+ 99.00 zł

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Jak efektywnie zarządzać e-doręczeniami? System e-Doręczeń w praktyce.

W trakcie szkolenia przybliżmy zagadnienia teoretyczne takie jak terminy i harmonogramy wdrożenia, ale również pokażemy jak korzystać z rozwiązania e-doręczeń w praktyce.
Udział w naszym szkoleniu pozwoli Ci na pełne przygotowanie do zmian, które weszły w życie od 1 stycznia 2025 w polskim systemie administracyjnym. 
Uczestnicząc w szkoleniu poznasz przepisy prawne regulujące doręczenia elektroniczne, w tym ustawę o doręczeniach elektronicznych oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego. Poznasz praktyczne aspekty zarządzania skrzynką doręczeń, uzyskiwania adresów e-doręczeń, oraz procedury związane z doręczaniem dokumentów elektronicznych między różnymi podmiotami.

edoręczenia szkolenie zamknięte

Kiedy wchodzi w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych?

Podmioty publiczne wskazane w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych są obowiązane korzystać z e-doręczeń od 1 stycznia 2025 roku.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Uczestnicząc w szkoleniu z e-doręczeń:

  • Zrozumiesz podstawy prawne dotyczące e-doręczeń: Ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz przepisów wykonawczych;
  • Nauczysz się zarządzać skrzynką doręczeń elektronicznych;
  • Poznasz procedury i sposoby wykorzystania systemów e-doręczeń: dowiesz się, jak korzystać z różnych funkcji oferowanych przez systemy e-doręczeń, w tym publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz usług hybrydowych;
  • Dowiesz się, jak uzyskiwać i interpretować dowody wysłania oraz odbioru, dla potwierdzenia wykonania czynności procesowych i administracyjnych;
  • Poznasz obowiązki i odpowiedzialność operatorów;
  • Nauczysz się praktycznej obsługi systemu EZD.

Adresaci szkolenia doręczeń elektronicznych:

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników administracji rządowej i samorządowej,
  • Pracowników biur obsługi klienta w instytucjach publicznych,
  • Pracowników działów prawnych,
  • Przedstawicieli instytucji publicznych odpowiedzialnych za obieg dokumentów,
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką doręczeń elektronicznych i wdrożeniem nowoczesnych systemów komunikacji administracyjnej.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1.01.2025 r. do 31.12 .2025 r.- okres przejściowy i jego konsekwencje dla doręczeń w postępowaniach administracyjnych, formalnoprawna i materialnoprawna równorzędność form doręczeń, przypomnienie zasad doręczeń tradycyjnych, elektronicznych realizowanych za pośrednictwem ePUAP jako punkt odniesienia do nowego systemu doręczeń elektronicznych.
  2. Na czym polega system doręczeń elektronicznych, jakie oferuje usługi, jaki jest harmonogram wejścia poszczególnych podmiotów do systemu doręczeń elektronicznych.
  3. Czy konieczne jest posiadanie EZD przy doręczeniach elektronicznych, czy EZD jest obowiązkowe a jeśli tak od kiedy, korzystanie z doręczeń elektronicznych przez EZD a aplikacja e-doręczenia.
  4. Jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe ( eIDAS; Ustawa o doręczeniach elektronicznych, KPA itp.).
  5. Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy, podmioty publiczne i niepubliczne.
  6. Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych, jakie kompetencje ma podmiot publiczny w zakresie określenia momentu wejścia do systemu do ręczeń elektronicznych i korzystania z jego możliwości.
  7. Jakie usługi wchodzą do systemu.
  8. Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych, skrzynkę do doręczeń elektronicznych, postępowanie w wypadku odrzucenia wniosku.
  9. Baza adresów elektronicznych.
  10. Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych?
  11. Administrator skrzynki doręczeń- kto to jest i jakie ma uprawnienia i obowiązki.
  12. Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie są jej parametry, dostępność i pojemność), jak postępować, kiedy jednostka już posiada aktywną/nieaktywną skrzynkę doręczeń elektronicznych, prezentacja obsługi skrzynki doręczeń elektronicznych.
  13. Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne (dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe (czy właściciel skrzynki doręczeń elektronicznych i powiązanego z nią adresu ma je na
    zawsze), obowiązki informacyjne.
  14. Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych?
  15. Bezpieczeństwo doręczeń elektronicznych, eDoręczenia a ochrona danych osobowych.
  16. Szczegółowe omówienie usługi PURDE: 
    • jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, 
    • jak powinna być podpisana wiadomość i załączona do niej decyzja administracyjna, 
    • jaki jest moment doręczenia, 
    • jakie są dowody generowane w ramach PURDE, 
    • w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, 
    • jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie, 
    • jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów,
    • czy dowody mogą być osobno archiwizowane, 
    • kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, 
    • kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana.
  17. Szczegółowe omówienie usługi PUH: 
    • jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, 
    • jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, 
    • jak powinna być sporządzone pismo będące przesyłką – wymagania wynikające z UDE, Rozporządzenia wykonawczego i Regulaminu usługi P.P.SA, 
    • jaki jest moment doręczenia, 
    • jakie są dowody generowane w ramach PUH, 
    • w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, 
    • jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie, 
    • czy dowody mogą być osobno archiwizowane, 
    • jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów, 
    • kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana .
  18. Zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi. „KURDE”.
  19. Zasady doręczania korespondencji pełnomocnikom procesowym.
  20. Cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne (regulacje prawne, jak naliczana jest opłata przez OW.
  21. Niewykonanie i nieprawidłowe wykonanie usługi – postępowanie reklamacyjne.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

 

Trener

Małgorzata Czartoryska

Prawnik w jednostkach organizacyjnych samorządu powiatowego oraz na uczelni wyższej. Od 20 lat  zajmuje się egzekucją administracyjną, kontrolą zarządczą, instrukcją kancelaryjną i archiwalną, dostępem do informacji publicznej i ochroną danych oraz bezpieczeństwem informacji.
Inspektor ochrony danych w jednostkach organizacyjnych powiatu, uczelni wyższej, spółdzielni mieszkaniowej, podmiotach medycznych, audytor wewn. norm 27000, autor książek i publikacji poświęconych zagadnieniom egzekucji administracyjnej i ochrony danych osobowych, wykładowca w BDO, INFOR, Golden Training itp. 
Przeszkoliła około 5 000 słuchaczy z Kancelarii Sejmu, MSWiA, MS, Ministerstwa Energii, MZ, Ministerstwa Finansów, NIK, UOKIK, UP, WUP, PINB, WINB, PLW, WLW, Urząd transportu kolejowego, Urząd Górniczy, urzędy wojewódzkie, marszałkowskie, gmin, placówki oświatowe, sądy, prokuratury, wojsko polskie, podmioty prywatne.