- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla administracji publicznej
- /
- Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw
Praktyczne wdrożenie e-Doręczeń: szkolenie warsztatowe od podstaw
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Inne dostępne terminy
30.10.2024
09:00 - 13:00
13.11.2024
09:00 - 13:00
04.12.2024
09:00 - 13:00
09.12.2024
09:00 - 13:00
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Jak efektywnie zarządzać e-doręczeniami? System e-Doręczeń w praktyce.
W trakcie szkolenia przybliżmy zagadnienia teoretyczne takie jak terminy i harmonogramy wdrożenia, ale również pokażemy jak korzystać z rozwiązania e-doręczeń w praktyce.
Udział w naszym szkoleniu pozwoli Ci na pełne przygotowanie do zmian, które wkrótce wejdą w życie w polskim systemie administracyjnym.
Uczestnicząc w szkoleniu poznasz przepisy prawne regulujące doręczenia elektroniczne, w tym ustawę o doręczeniach elektronicznych oraz Kodeks Postępowania Administracyjnego. Poznasz praktyczne aspekty zarządzania skrzynką doręczeń, uzyskiwania adresów e-doręczeń, oraz procedury związane z doręczaniem dokumentów elektronicznych między różnymi podmiotami.
Kiedy wchodzi w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych?
Podmioty publiczne wskazane w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych będą obowiązane korzystać z e-doręczeń od 1 stycznia 2025 roku.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicząc w szkoleniu z e-doręczeń:
- Zrozumiesz podstawy prawne dotyczące e-doręczeń: Ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz przepisów wykonawczych;
- Nauczysz się zarządzać skrzynką doręczeń elektronicznych;
- Poznasz procedury i sposoby wykorzystania systemów e-doręczeń: dowiesz się, jak korzystać z różnych funkcji oferowanych przez systemy e-doręczeń, w tym publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz usług hybrydowych;
- Dowiesz się, jak uzyskiwać i interpretować dowody wysłania oraz odbioru, dla potwierdzenia wykonania czynności procesowych i administracyjnych;
- Poznasz obowiązki i odpowiedzialność operatorów;
- Nauczysz się praktycznej obsługi systemu EZD.
Adresaci szkolenia doręczeń elektronicznych:
Szkolenie skierowane jest do:
- Pracowników administracji rządowej i samorządowej,
- Pracowników biur obsługi klienta w instytucjach publicznych,
- Pracowników działów prawnych,
- Przedstawicieli instytucji publicznych odpowiedzialnych za obieg dokumentów,
- Wszystkich zainteresowanych tematyką doręczeń elektronicznych i wdrożeniem nowoczesnych systemów komunikacji administracyjnej.
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
- Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
- Przepisy wykonawcze do ustawy
- Kodeks Postępowania Administracyjnego
- Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
- Definicje ustawowe
- Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- Operator wyznaczony,
- Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
- Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów - zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
- Ile adresów do doręczeń można mieć
- Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
- Na jaki okres następuje wpis do bazy?
- Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
- Zarządzanie skrzynką doręczeń
- Obowiązki operatora wyznaczonego
- Wyjątki od doręczenia elektronicznego
- Praktyczna obsługa systemu
- Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
- Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
- Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu systemu EZD
- Dowód wysłania i dowód odbioru
- Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia
- Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
- Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
- Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
- Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
- Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych
- Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Roman Stempel
Dyplomowany archiwista z ponad 19-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz z organizacją obiegu dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym.
Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno- archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. Posiada ponad 12-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził kilka tysięcy godzin kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.