- /
- Szkolenia online
- /
- Szkolenia dla księgowych, pracowników działu kadr i specjalistów ds. podatków
- /
- Od przyjęcia do zwolnienia pracownika, jak zapobiegać mobbingowi?
Od przyjęcia do zwolnienia pracownika, jak zapobiegać mobbingowi?
Szkolenie archiwalne!
Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.
W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".
Inne dostępne terminy
17.02.2025
09:00 - 13:00
Nasze recenzje i certyfikaty
(4.9)
(5.0)
RIS: 2.06/00049/2023
ISO: 9001:2015
Onboarding, mobbing poziomy i pionowy jako forma przemocy psychologicznej w miejscu pracy, offboarding pracownika w praktyce
Na co szczególnie należy zwrócić uwagę zarówno we wdrażaniu pracownika, jak i w jego pożegnaniu z firmą?
Które kwestie stanowią w tym kontekście kluczowe zagadnienia, bez których nie może się obyć organizacja?
Podczas szkolenia przedstawimy sposoby identyfikowania zachowań, którym można przypisać znamiona mobbingu zarówno poziomego, jak i również pionowego, zasady obrony przed mobbingiem zarówno przełożonego, kolegi jak również podwładnego. Pokarzemy, w jaki sposób udzielić wsparcia osobie poszkodowanej, jeśli niestety już do tego niezgodnego z prawem pracy zjawiska dojdzie. Przedstawimy także zasady odpowiedzialności pracodawcy w tym odpowiedzialności odszkodowawczej.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Zrozumienie procesów onboarding i offboarding: Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie wprowadzać nowych pracowników i profesjonalnie zarządzać ich odejściem;
Rozpoznawanie i zapobieganie mobbingowi: Szkolenie dostarczy wiedzy na temat identyfikacji i reagowania na mobbing zarówno poziomy, jak i pionowy;
Ochrona prawna i redukcja ryzyka: Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat odpowiedzialności prawnej pracodawców związanej z mobbingiem
Wsparcie dla poszkodowanych pracowników: Szkolenie nauczy, jak efektywnie wspierać pracowników, którzy doświadczyli mobbingu.
Poprawa kultury organizacyjnej: Uczestnicy nauczą się, jak implementować strategie i praktyki, które promują pozytywne relacje między pracownikami i tworzą kulturę organizacyjną wolną od przemocy psychologicznej.
Profesjonalne zarządzanie kadrami: Szkolenie wyposaży uczestników w umiejętności i narzędzia potrzebne do profesjonalnego zarządzania kadrami.
Adresaci szkolenia:
Kadra zarządzająca
Specjaliści ds. HR
Pracownicy działów kadr
Liderzy zespołów
Pracodawcy i właściciele firm
Aktywiści i osoby zaangażowane w działania na rzecz poprawy warunków pracy
Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:
- Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
- Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
- Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.
Program szkolenia:
- Onboarding i offboarding pracownika- wprowadzenie
- Co to jest onboarding?
- Co to jest offboarding?
- Dlaczego onboarding i offborading są ważne dla organizacji?
- Czym onboarding różni się od tradycyjnego procesu zatrudnienia?
- Czym offboarding różni się od tradycyjnego procesu zwolnienia?
- Dlaczego warto zadbać o odpowiedni proces onboardingu i offboardingu pracowników?
- Jakie mogą być konsekwencje braku odpowiedniego procesu offboardingu dla organizacji?
- Jakie cele można osiągnąć dzięki skutecznemu onboardingowi?
- Jakie cele można osiągnąć dzięki skutecznemu offboardingowi?
- Jak te cele są wspierane przez rozwój organizacji i zadowolenie pracowników?
- Jaka jest rola liderów w organizacji w procesie onboardingu i offboardingu?
- Korzyści z odpowiednio zaplanowanego onboardingu
- Jakie są główne korzyści wynikające z efektywnego procesu onboardingu nowych pracowników?
- W jaki sposób dobrze zaplanowany onboarding wpływa na zaangażowanie pracowników?
- Jakie konsekwencje może mieć brak lub niewłaściwy onboarding dla organizacji?
- W jaki sposób onboarding może pomóc w skróceniu czasu potrzebnego do osiągnięcia pełnej produktywności przez nowego pracownika?
- Czy istnieją różnice w podejściu do onboardingu w różnych branżach?
- Jak wdrożyć skuteczny proces onboardingowy?
- Jakie są kluczowe kroki w planowaniu procesu onboardingowego dla nowych pracowników?
- Jakie informacje i materiały należy przygotować z wyprzedzeniem dla nowych pracowników?
- Ile powinien trwać proces onboardingowy?
- Jakie elementy powinien zawierać proces onboardingowy?
- Czy proces onboardingowy można przeprowadzić zdalnie?
- Jak zakończyć onboarding nowych pracowników?
- Co zawrzeć w harmonogramie działań onboardingu?
- Jakie etapy powinny zostać zawarte w procesie onboardingu?
- Jak można zmierzyć skuteczność programu onboardingowego i jakie wskaźniki warto monitorować?
- Jakie znaczenie ma otwarta i jasna komunikacja z nowozatrudnionymi pracownikami?
- Jak pokazać pracownikowi wsparcie w zrozumieniu roli i zakresu obowiązków?
- Jak pomóc nowemu pracownikowi w nawiązywaniu kontaktów z innymi członkami zespołu?
- Mobbing poziomy i pionowy jako forma przemocy psychologicznej
- Definicja mobbingu ?
- Czy przeciwdziałanie mobbingowi, jest obowiązkiem pracodawcy ?
- Dlaczego nie zgłaszamy pracodawcy nieprawidłowych zachowań, których doświadczamy w pracy, co nami kieruje ?
- Jakie zachowania to lekki mobbingu ?
- Jakie zachowania świadczą o inwazyjnym mobbingu ?
- Jakie zachowania nie stanowią mobbingu ?
- Kim jest mobber ?
- Jakie są cechy ofiary mobbingu ?
- Jakie są cechy mobbera ?
- Jakie są główne przyczyny mobbingu ?
- Jakie rodzaje mobbingu możemy zdefiniować?
- Jakie są fazy mobbingu ?
- Oznaki mobbingu ?
- Jak rozpoznać mobbing w pracy, czyli przemoc psychologiczną w pracy ?
- Dlaczego pracodawcy chcą zamieść pod dywan mobbing ?
- Dlaczego ludzie robią takie rzeczy, co chcą osiągnąć poprzez budowanie strachu osób, których to dotyczy ?
- Czy mobber czuje się dobrze stosując przemoc psychologiczną ?
- Jak reagować wobec mobbingu wobec nas i innych osób ?
- Jakiego zachowania unikać wobec mobbera ?
- Jak bronić się przed mobbingiem?
- Czy można zgłosić mobbing do Państwowej Inspekcji Pracy ?
- Zgłoszenie mobbingu do Sądu, na kim ciąży ciężar dowodowego ?
- Czy należy odpuścić walkę i opuścić organizację ?
- Czy firma powinna udzielić Ci wsparcia ?
- Jak udowodnić mobbing?
- Jak pracodawca może przeciwdziałać mobbingowi ?
- Zadośćuczynienie za roztrój zdrowia wywołany mobbingiem.
- Odszkodowanie z powodu rozwiązania umowy w związku z mobbingiem ?
- Jakie dowody należy przedłożyć w Sądzie ?
- Skuteczny proces offboardingowy
- Dlaczego warto zadbać o proces offboardingowy?
- Jak pożegnać pracownika w sposób profesjonalny i przyjazny?
- Jak możemy podziękować pracownikowi za wkład w organizację?
- Jak przeprowadzić proces offboardingu?
- Dlaczego warto poprosić o informację zwrotną od pracownika odchodzącego na temat firmy?
- Co powinien zawierać harmonogram działań procesu offboardingowego?
- O jakich dokumentach i procedurach trzeba pamiętać przy offboardingu?
- Jak przeprowadzić przekazanie obowiązków i dokumentacji następcy?
- Kto przeprowadza proces offboardingowy?
- Jak komunikować się z pracownikiem podczas offboardingu?
- Jak zapewnić wsparcie emocjonalne pracownikowi?
- Jak zakomunikować pozostałym członkom zespołu odejście pracownika?
- Techniczna strona onboardingu i offboardingu
- Jak wykorzystać systemy zarządzania zasobami ludzkimi do planowania i monitorowania procesów?
- Jak wykorzystać platformy społecznościowe do budowania więzi między pracownikami?
- Jakie narzędzia i technologie można wykorzystać, aby ułatwić proces onboardingowy i offboardingowy?
- Jakie dokumenty należy przygotować przy zatrudnianiu pracownika?
- Jakie dokumenty należy przygotować przy zwalnianiu pracownika?
- Dlaczego warto gromadzić informacje zwrotne od pracowników na temat ich doświadczeń i sugestii dotyczących ulepszeń?
- Jak mierzyć skuteczność procesów onboardingowych i offboardingowych?
- Jak wykorzystywać dane z pomiarów, aby ulepszać proces onboardingu i offboardingu?
- Onboarding i offboarding – działania długoterminowe
- Jak zbudować strategię onboardingu i offboardingu w firmie?
- Jak wdrażać zmiany i doskonalić proces na podstawie informacji zwrotnych i wyników?
- Jak wartości firmy powinny być wprowadzane i utrzymywane przez procesy onboardingowe i offboardingowe?
- Jak wspierać kulturę organizacyjną podczas całego cyklu pracowniczego?
- Jak planować przyszłość i wspierać rozwój nowo zatrudnionych pracowników?
Inne formy finansowania tego szkolenia:
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):
O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.
Baza Usług Rozwojowych (BUR):
Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje.
Trener
Barbara Dąbrowska
Absolwentka studiów MBA Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada licencję Ministerstwa Finansów oraz certyfikat Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, kontynuuje zdobywanie uprawnień z zakresu ACCA. Wiedza i doświadczenie to ponad 25 letnia praktyka zawodowa na stanowiskach zarządczych wyższego szczebla związanych z finansami, księgowością, płacami, zarządzaniem zasobami ludzkim, compliance w firmach audytorskich