Certyfikowany Audytor Wewnętrzny SZBI ISO 27001 z egzaminem TÜV NORD Polska

Zapisz się na 4-dniowy kurs i zostań audytorem wewnętrznym!

Kodeks Postępowania Administracyjnego wraz ze zmianami wprowadzonymi ustawą o doręczeniach elektronicznych

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

KPA po zmianach wprowadzonych ustawą o e-doręczeniach

Szkolenie z KPA obejmuje kwintesencję przypadków obejmujących wszczęcie, prowadzenie i orzekanie w ramach postępowania administracyjnego służącego prowadzącego do wydania decyzji administracyjnej.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu z Kodeksu Postępowania Administracyjnego:

Celem szkolenia jest analiza etapów prowadzenia postępowania administracyjnego
Uczestnicy zostaną zapoznani z poszczególnymi instytucjami postępowania administracyjnego, które 
wykorzystują w działalności orzeczniczej. Szkolenie będzie oparte o najnowsze zmiany przepisów – zwłaszcza jeśli chodzi o doręczenia elektroniczne oraz likwidowanie barier administracyjnych. Ponadto omówione zostaną najczęściej występujące błędy w praktyce wydawania decyzji administracyjnych.

Szkolenie będzie zbiorem dobrych praktyk w zakresie KPA oraz będzie się składać z podania gotowych rozwiązań problemów występujących w procedurze administracyjnej.

Adresaci szkolenia z KPA:

Szkolenie jest skierowane do pracowników:

  • urzędów gmin i miast
  • starostw powiatowych
  • ośrodków pomocy społecznej
  • urzędów wojewódzkich
  • urzędów marszałkowskich
  • organów centralnych i terenowych
  • służb
  • inspekcji
  • straży

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Zasady postępowania administracyjnego w praktyce wydawania decyzji administracyjnych
  2. Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego
  3. Dokument elektroniczny a postać elektroniczna dokumentu w postępowaniu administracyjnym
  4. Wezwanie do usunięcia braków formalnych. Forma i zasadność odmowy wszczęcia postepowania.
  5. Klauzule informacyjne z art. 13 RODO w postępowaniu administracyjnym.
  6. Strona postępowania administracyjnego
  7. Uwierzytelnianie strony postępowania administracyjnego
  8. Podmioty posiadające legitymację czynną w postępowaniu
  9. Właściwość organów, wyłączenie pracownika i organu
  10. Konsekwencje uchybień w zakresie wyłączeń pracownika/organu
  11. Pełnomocnictwa - charakter i ich znaczenie dla dalszego postępowania
  12. Przedstawicielstwo osoby ubezwłasnowolnionej i osoby nieobecnej
  13. „Elektronizacja” postępowania i jej konsekwencje
  14. Obliczanie terminów na załatwienie sprawy
  15. Prawo strony do wniesienia ponaglenia. Forma, tryb, termin, postępowanie organu w sytuacji wniesienia ponaglenia
  16. Przewlekłość postępowania a bezczynność organu administracji publicznej właściwego do załatwienia sprawy. Konsekwencje przewlekłego prowadzenia postępowania oraz bezczynności organu
  17. Odpowiedzialność urzędników na podstawie art. 38 k.p.a.
  18. Postępowanie wyjaśniające i dowody w postępowaniu administracyjnym
  19. Doręczenia tradycyjne i elektroniczne
  20. Publiczna usługa hybrydowa i jej wpływ na postępowanie administracyjne
  21. Zmiana procedury doręczenia właściwego i zastępczego
  22. Korzystanie przez organ z bazy adresów elektronicznych
  23. Problematyka ustalania skuteczności doręczenia
  24. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
  25. Adresy doręczenia
  26. Skuteczność doręczenia pism na adres mailowy organu i pracownika organu
  27. Dochowanie terminu przy doręczeniach elektronicznych
  28. Wezwania
  29. Metryka sprawy. Protokoły i adnotacje w KPA
  30. Zawieszenie i umorzenie postępowania - problemy praktyczne
  31. Postępowanie uproszczone – kiedy i w jaki sposób jest prowadzone
  32. Rozstrzygnięcia kończące postępowanie – możliwe rodzaje i ich skutki dla stron i organu
  33. Decyzje administracyjne – rodzaje i charakter oraz skutki
  34. Elementy decyzji – obligatoryjne i fakultatywne
  35. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i jego konsekwencje
  36. Wprowadzanie zmian w wydanej decyzji
  37. Czynności organu I instancji, etap międzyinstancyjny – omówienie procedury odwoławczej
  38. Decyzje organu odwoławczego
  39. Uchylenie decyzji i przekazanie do ponownego rozpatrzenia – zadania organu I instancji
  40. Tryby nadzwyczajne jako sposób wzruszalności decyzji: wznowienie postępowania, zmiana/uchylenie decyzji oraz stwierdzenie nieważności decyzji
  41. Tryby nadzwyczajne a odpowiedzialność odszkodowawcza pracowników organu
  42. Analiza najczęściej występujących problemów w zakresie wydawania decyzji administracyjnych
  43. Planowane zmiany KPA w 2024 r.

Inne formy finansowania tego szkolenia:

Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):

O dofinansowanie może wnioskować każdy pracodawca, zatrudniający co najmniej jednego pracownika. Jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie zatrudniają żadnego pracownika, nie mogą ubiegać się o wsparcie.

Baza Usług Rozwojowych (BUR):

Baza Usług Rozwojowych to ogólnodostępna, darmowa baza oferująca usługi szkoleniowe i doradcze z europejskim dofinansowaniem. Dzięki Bazie możesz kontynuować edukację, zdobywać wiedzę, poszerzać kompetencje i kwalifikacje. 

Trener

Kamil Miśtal

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UŁ. Aktualnie wykładowca akademicki, trener, dyrektor ds. ochrony danych w kancelarii prawnej, inspektor ochrony danych w spółkach grupy kapitałowej w branży ochrony zdrowia. Specjalizuje się w postępowaniu administracyjnym, sądowym postępowaniu egzekucyjnym i prawie  ochrony danych osobowych, a także w prawie pomocy społecznej i prawie pracy. Autor licznych  publikacji naukowych i opinii prawnych. Wieloletni konsultant i trener firm doradczych. Ceniony dydaktyk i praktyk. Zajmuje się szkoleniami pracowników organów administracji publicznej na szczeblu centralnym i terenowym oraz prawników praktyków, a także pracowników  przedsiębiorstw i spółek. Specjalista w zakresie obsługi prawnej przedsiębiorców oraz wdrażania standardów ochrony danych osobowych w organizacjach polskich i zagranicznych. Za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne wielokrotnie nagradzany licznymi stypendiami doktorskimi i motywacyjnymi, w tym Nagrodą Rektora UŁ.