Kurs kadry i płace- cykl spotkań, zajęcia w każdy czwartek!

Sprawdź aktualną promocję, RABAT aż 30%!

Podział potrzeb oświatowych na 2025 r. Nowy algorytm zastępujący subwencję oświatową.

Szkolenie archiwalne!

Chcielibyśmy Cię poinformować, że szkolenie, które przeglądasz, jest w archiwum. Jeśli jesteś zainteresowany dostępnymi terminami, sprawdź je poniżej.

W przypadku braku terminów lub gdy potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu z nami +48 510 810 990 lub skorzystania z przycisku "Zapytaj o szkolenie".

Inne dostępne terminy

Typ Szkolenie online
Data

13.12.2024

Godzina

09:00 - 14:00

Cena
454 zł (netto)
Zapisz się na szkolenie

Nasze recenzje i certyfikaty

(4.9)

(5.0)

RIS: 2.06/00049/2023

ISO 9001:2015

ISO: 9001:2015

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nowymi zasadami podziału części oświatowej subwencji ogólnej, które zastąpią dotychczasowy system subwencji oświatowej.
Podczas szkolenia prowadzonego przez doświadczonego eksperta w dziedzinie finansowania oświaty, uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę na temat nowego systemu finansowania samorządów. 
Program obejmuje zarówno teoretyczne omówienie nowych przepisów, jak i praktyczne warsztaty z wykorzystaniem narzędzi takich jak Excel do obliczania i planowania finansowego.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:

Biorąc udział w naszym szkoleniu:

  1. Poznasz mechanizm podziału nowych "potrzeb oświatowych" zastępujących subwencję oświatową.
  2. Nauczysz się, jak stosować nowe algorytmy do obliczania podstawowej kwoty dotacji i potrzeb oświatowych.
  3. Zdobędziesz wiedzę, jak efektywnie zarządzać finansami oświatowymi w Twoim samorządzie.
  4. Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie wyliczania potrzeb oświatowych i dokonywania wyrównań.
  5. Dowiesz się, jak prawidłowe dane wpływają na wysokość potrzeb oświatowych i ostateczną kwotę dotacji.
  6. Poznasz wpływ zatrudnienia nauczycieli i ich awansu zawodowego na finansowanie oświaty.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do pracowników jednostek samorządu terytorialnego: w tym Wójtów, Burmistrzów, Skarbników oraz pracowników Wydziałów Oświaty i Budżetu.

Wybierając nasz kurs online, zyskujesz:

  • Bezpośredni kontakt z prowadzącym;
  • Możliwość dyskusji i zadawania pytań na bieżąco;
  • Komplet materiałów szkoleniowych w cenie;
  • Certyfikat od Instytucji Szkoleniowej po zakończeniu nauczania, będący potwierdzeniem zdobytych umiejętności i wiedzy.

Program szkolenia:

  1. Subwencja oświatowa przechodzi do historii. Nowe zasady naliczania środków na oświatę.
  2. Ogólny skrót nowego systemu finansowania samorządów. Bez tego nie zrozumiemy nowego finansowania oświatowy.
  3. Aspekty prawne – nowa ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i rozporządzenie w sprawie sposobu podziału łącznych potrzeb oświatowych.
  4. Zasady ustalania łącznych potrzeb oświatowych.
  5. Zasady podziału łącznych potrzeb oświatowych.
  6. Kto dostanie subwencję wg nowych zasad? Kto nie dostanie? Jak na to wpłynie podział potrzeb oświatowych?
  7. Wysokość finansowego standardu A na 2025 r.
  8. Uczniowie do lat pięciu w podziale potrzeb oświatowych, Nowe wagi.
  9. Wagi na pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu i zwiększenie wag w szkole podstawowej. Na co wystarczą?
  10. Gruntowna zmiana finansowania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. Zależność finansowania od przypisanych uczniowi godzin wsparcia.
  11. Jaka liczba godzin wsparcia dla ucznia z orzeczeniem jest optymalna finansowo? Kiedy warto dodać godzinę uczniowi, a kiedy nawet dwie godziny?
  12. Nowy termin naliczania danych z SIO.
  13. Wskaźniki zwiększające i zmniejszające liczbę uczniów.
  14. Wskaźniki zwiększające liczbę orzeczeń.
  15. Weryfikacja danych do potrzeb oświatowych wg nowego terminarza.
  16. Ponowne przeliczenie potrzeb oświatowych po skończonym roku. Wpływ na finanse samorządu.
  17. Jak powinna wyglądać nowa metryczka?
  18. Wskaźnik Di – zależność wysokości subwencji od nauczycieli zatrudnionych przez samorząd. Jak etaty nauczycieli wpływają na wysokość subwencji oświatowej?
  19. Nowa rzeczywistość finansowa w zakresie zatrudniania nauczycieli dla samorządów nieotrzymujących subwencji?
  20. Świadoma polityka kadrowa samorządu – czy stopień awansu zawodowego nauczyciela kosztuje samorząd ? Wpływ awansu zawodowego na sytuację ekonomiczną samorządu. Jak policzyć dokładnie o ile zmniejszy się subwencja przy zatrudnieniu nauczyciela początkującego , a o ile zwiększy się przy zatrudnieniu nauczyciela  dyplomowanego?
  21. Godziny ponadwymiarowe i wakaty w arkuszu organizacji szkół a wysokość subwencji – problem dla samorządu?
  22. Dane wykazane w SIO a wysokość potrzeb oświatowych – prawidłowe wykazanie zadań w SIO a wysokość naliczonych potrzeb oświatowych. Na co należy szczególnie uważać po zmianach, aby nie stracić finansowania.
  23. Rezerwa subwencji wg nowych zasad.
  24. Przeznaczanie środków na kształcenie specjalne wg nowych zasad.

Trener

Grzegorz Pochopień

Przez 6 lat pracownik Ministerstwa Finansów, później przez 9 lat pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych (autor definicji: podstawowa kwota dotacji, wskaźnik zwiększający, statystyczna liczba uczniów, najbliższa gmina/powiat).

Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
„Nieocenione doświadczenie w obszarze finansowania oświaty, wiedza z zakresu analiz oraz wieloletnia współpraca z samorządami, szkołami i instytucjami oświatowymi pozwoliły mi na zdobycie Państwa zaufania i szacunku oraz gwarantują, że tworzona dla Państwa oferta w zakresie doradztwa w obszarze oświaty jest najlepszą na rynku.”